Verwijderd

Topicstarter
In NL is het blijkbaar alleen toegestaan,tenminste zo stelt de afdeling burgerzaken het, om een haalbare naamswijziging gedaan te krijgen als men aan een aantal door de overheid vastgestelde voorwaarden, redenen voldoet.Deze redenen zijn de obligatorische zoals "poepjes enz" , en een klein aantal andere redenen zoals die,die wegens echtscheiding enz ermee te maken hebben, bijvoorbeeld dat een kind dan een andere naam kan aannemen dan de bij burgerzaken ingeschrevene van de moeder cq. de vader. De gelijk genaamde brochure " Naamswijziging" van het Ministerie van Justitie en de behandelde rechtszaken (nationaal en bij het EU Hof van Justitie) die op het net en bij burgerzaken bekend zijn geven tot heden aan geen burger de vrijheid om zonder opgaaf van redenen gewoon zijn naam te mogen wijzigen.

Omdat ik gewoon een nieuwe door mij gekozen naam wil aannemen zonder opgave van mijn persoonlijke redenen aan het Ministerie te moeten prijs geven heb ik dit uitgebreid met de ambtenarij besproken maar daar geeft men mij praktisch geen kans en draait het er volgens hun op uit dat het pure geldverspilling is om een aanvraagformulier op te sturen.

Wie heeft meer kennis hierover,ervaring op dit onontgonnen terrein en of heeft tips?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Trendbreuk, dit is je eerste posting op dit forum en ik wil je niet wegjagen, maar dit topic past niet echt in WL.

Mijn vrouw zit met een zelfde probleem. Ze is geboren in een Moslimgezin maar van een Christelijke vader, en had "dus" een Christelijke voor- en achternaam gekregen. Later heeft haar moeder (tsja, in Afrika kan dat gewoon) een nieuw geboortecertificaat voor haar laten maken, met een andere vader, een andere voornaam, een andere achternaam, zelfs een andere geboortedatum. Daar kwam ze op haar 16e achter. We proberen nu al heel lang om dat terug te draaien, zodat ze haar Christelijke naam weer officieel mag gebruiken. Maarja, de persoon die de Nederlandse nationaliteit gekregen heeft is Aïcha Koné, geboren op 22 mei, niet Emilie Moukoudi, geboren op 16 mei, dus als het ons wel zou lukken dan zou ze waarschijnlijk haar Nederlandse nationaliteit kwijtraken en al dat soort gezeur nog meer...

Een mogelijkheid zou zijn om te verhuizen naar een land waar je wel je naam makkelijk kan wijzigen, zoals Amerika... Maar als je dan weer terug zou gaan naar Nederland zou je weer aan je oude naam vast zitten.

Sorry, maar ik moet dit topic toch sluiten. Het is een interessant onderwerp, maar het is voor Stuffis Generalis, een subforum waartoe je automatisch toegang krijgt na 6 maanden registratie en minimaal 50 posts. Hang around, en probeer het dan nog een keer aldaar.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Dit topic is gesloten.