Mail markeert opgehaalde mail niet als "opgehaald" op server

Pagina: 1
Acties:

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 22:39

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Na een crash (details zal ik besparen) van mijn macbook (Snow Leopard) heb ik een probleem met mijn Mail-app.

Bij de pop-accounts lijkt hij na het ophalen van de mails deze op de server niet te registreren als zijnde opgehaald. Bij een nieuwe ophaalsessie worden deze mails dus weer opnieuw opgehaald, tot in den treure....Instellingen heb ik niet gewijzigd, voorheen ging het wel goed. De enige remedie lijkt te zijn de optie "mail direct van server verwijderen", maar dat wil ik niet.

Opmerkelijk is dat de mail-app in het account van mijn vriendin het wel gewoon goed doet, het gaat dus alleen maar mis onder mijn eigen account (dat was ook de account die actief was tijdens de crash)

Na een tip heb ik het voorkeursbestand (thuismap>bibliotheek>preferences)>com.apple.mail.plist) verwijderd en alles opnieuw ingesteld, maar dat werkte niet.

Daarna heb ik via de Snow Leopard CD een herinstallatie van Mail uitgevoerd..ook dat voorkeursbestand nog verwijderd, maar ook dat biedt geen soelaas.

Het is echt vreemd, want als ik mijn mail via Entourage laat lopen, werkt het als een trein......dus als iemand de gouden tip heeft, houd ik mij aanbevolen.

DUGG

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-01 19:36
Bestaat er niet een mogelijkheid om je mail via IMAP binnen te halen in plaats van POP?

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 22:39

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Ja die bestaat, maar dat is niet altijd even handig....

On the bright side...problem solved...heb gewoon de hele inhoud van de mail-map verwijderd...Moest de boel daarna wel opnieuw opbouwen, maar het werkt nu weer.

DUGG