Ik ben bezig met een kleine database voor mezelf en loop een beetje vast op 1 query. Ik heb drie tabellen:
- first_name
- sur_name
- last_name
Deze drie tabellen wil ik koppelen zodat ze 1 volledige naam geven. Nu heb ik het volgende geprobeerd:
Dit geeft een goede output indien alle drie de tabellen zijn ingevult, nu is mijn probleem dat dus niet alle sur_name velden een waarde bevatten en er dus een dubbele spatie uitkomt. Dit probeer ik op te lossen en via google stuitte ik op CASE en heb het volgende geprobeerd:
Helaas krijg ik hiermee de volgende error:
Conversion failed when converting the varchar value 'van' to data type int.
Jammer genoeg weet ik dus niet hoe ik dit kan oplossen en heb ook geen idee meer waar ik het moet zoeken. Heb ook al gespeeld met tussen haakjes zetten en dergelijke maar niets mocht baten. Misschien dat jullie me de juiste richting in kunnen sturen?
- first_name
- sur_name
- last_name
Deze drie tabellen wil ik koppelen zodat ze 1 volledige naam geven. Nu heb ik het volgende geprobeerd:
code:
1
| SELECT first_name+' '+sur_name+' '+last_name AS 'Naam' |
Dit geeft een goede output indien alle drie de tabellen zijn ingevult, nu is mijn probleem dat dus niet alle sur_name velden een waarde bevatten en er dus een dubbele spatie uitkomt. Dit probeer ik op te lossen en via google stuitte ik op CASE en heb het volgende geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
| SELECT 'Naam' = CASE WHEN sur_name = 0 THEN first_name+' '+last_name ELSE first_name+' '+sur_name+' '+last_name END, |
Helaas krijg ik hiermee de volgende error:
Conversion failed when converting the varchar value 'van' to data type int.
Jammer genoeg weet ik dus niet hoe ik dit kan oplossen en heb ook geen idee meer waar ik het moet zoeken. Heb ook al gespeeld met tussen haakjes zetten en dergelijke maar niets mocht baten. Misschien dat jullie me de juiste richting in kunnen sturen?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/