Toon posts:

Router omzeilen

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer zo veel mogelijk informatie te geven voor mijn vraag, maar neem me aub niet kwalijk als ik iets fout doe.

Als je geen kabel beschikbaar hebt om de router van stroom te voorzien, is er dan nog een manier om te kunnen internetten? Meeliften op het netwerk van de buren (voor zo ver dat legaal is) gaat niet, want ik heb geen wireless netwerkkaart. LAN kabel direct op de splitter aansluiten gaat ook niet want daar is de kabel te kort voor. Heeft iemand nog andere ideeën?

Alvast bedankt.

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 18:53
Inbellen kan wel direct op je splitter, maar dat is niet de snelste oplossing

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15
Als je modem een onderdeel van je router is zal dit niet gaan.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-02 22:16
Wat voor route heb je? Wat voor modem? Wat voor verbinding? Welke provider?
En hoe kan het dat je geen stroom hebt bij je router? Koop gewoon een verlengsnoer?!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:38:
LAN kabel direct op de splitter aansluiten gaat ook niet want daar is de kabel te kort voor.
Computer dichter bij de splitter neerzetten, dan LAN kabel direct op de splitter aansluiten.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-02 22:16
vanaalten schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:38:
[...]

Computer dichter bij de splitter neerzetten, dan LAN kabel direct op de splitter aansluiten.
Of natuurlijk een langere kabel halen...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:38:
LAN kabel direct op de splitter aansluiten gaat ook niet want daar is de kabel te kort voor. Heeft iemand nog andere ideeën?
Andere kabels regelen en een stroomgroep wn stopcontact. Het komt allemaal erg vaag over, vertel nu eens precies waar het is, wat voor aansluiting en waarom het niet normaal kan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
een LAN kabel op een splitter?
Dan zul je hard moeten duwen...

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost. De kabel die normaal van de splitter naar de router gaat blijkt wel lang genoeg te zijn om in de PC te kunnen. Toch bedankt voor alle reacties.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 21:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

Inderdaad, een UTP kabel kun je niet op een splitter aansluiten, daar moet een modem tussen. Je kunt je computer direct op je modem aansluiten, maar zet dan wel een personal firewall aan want je bent helemaal open voor het internet.

Er gaat ook geen kabel van de splitter naar de router, daar zit een modem tussen. Wat wel kan is dat je een modemrouter hebt, 2 in 1 dus. Maar nog steeds zul je die kabel vanaf de splitter (= telefoonkabel, RJ-11 connector als ik me niet vergis) niet kunnen aansluiten op de netwerkkaart van je computer (= netwerkkabel, RJ-45).

[ Voor 42% gewijzigd door Compizfox op 25-02-2010 19:02 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:58:Wat wel kan is dat je een modemrouter hebt, 2 in 1 dus. Maar nog steeds zul je die kabel vanaf de splitter (= telefoonkabel, RJ-11 connector als ik me niet vergis) niet kunnen aansluiten op de netwerkkaart van je computer (= netwerkkabel, RJ-45).
Waarom niet? De kabel die van mijn splitter naar mijn router gaat heeft hetzelfde uiteinde als de kabel die van mijn router naar mijn PC gaat. Dat past er gewoon in...

• jimbo123
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:09:
[...]
Waarom niet? De kabel die van mijn splitter naar mijn router gaat heeft hetzelfde uiteinde als de kabel die van mijn router naar mijn PC gaat. Dat past er gewoon in...
Kan niet.... kabel van je splitter naar je router/modem is een RJ11 telefoonkabel... die gaat echt niet werken in je netwerkkaart. Hooguit dat je nog een analoge modem in je pc hebt waar je die kabel in gestopt hebt, maar die gaat weer geen ADSL verbinding opzetten..

Ik denk dat je splitter verwart met modem...

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 18:53

• jimbo123
Alleen is dat dan weer een telefonie splitter... en geen ADSL splitter...

Verwijderd

Topicstarter
jimbo123 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:12:
[...]

Kan niet.... kabel van je splitter naar je router/modem is een RJ11 telefoonkabel... die gaat echt niet werken in je netwerkkaart. Hooguit dat je nog een analoge modem in je pc hebt waar je die kabel in gestopt hebt, maar die gaat weer geen ADSL verbinding opzetten..

Ik denk dat je splitter verwart met modem...
Nee ik heb een modemrouter. Die probeer ik dus te omzeilen. Sorry dat ik steeds 'router' zei, ik bedoel dus modemrouter. Ik dacht toch echt dat er een manier was om internet direct in de PC te krijgen ipv eerst in de router?

Is er anders niet zo'n klein apparaatje wat RJ11 omzet in RJ45?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 19:23 ]

• jimbo123
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:23:
[...]
Nee ik heb een modemrouter. Die probeer ik dus te omzeilen. Sorry dat ik steeds 'router' zei, ik bedoel dus modemrouter. Ik dacht toch echt dat er een manier was om internet direct in de PC te krijgen ipv eerst in de router?

Wat je wil kan niet... je gaat een ADSL modem nodig hebben.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien dat je je eerst eens moet verdiepen in waarom er een modem(/router) nodig is, dan weet je gelijk dat dit zinloos is. Daarnaast: waarom proberen het modem te "omzeilen", probeer je restricties of een beveiliging te ontwijken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:25:
[...]

Misschien dat je je eerst eens moet verdiepen in waarom er een modem(/router) nodig is, dan weet je gelijk dat dit zinloos is. Daarnaast: waarom proberen het modem te "omzeilen", probeer je restricties of een beveiliging te ontwijken?
Nee, zoals ik al zei heb ik geen stroomkabel voor mijn modemrouter. Die moet ik dus om die reden omzeilen. Zonder stroom doet hij weinig.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:27:
Nee, zoals ik al zei heb ik geen stroomkabel voor mij modemrouter. Die moet ik dus om die reden omzeilen. Zonder stroom doet hij weinig.
Dan moet je een stekkerdoos of verlengsnoer gaan regelen. Zo moeilijk is dat toch niet?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Helaas heb je daar dan niets aan. Het signaal wat je modemrouter ingaat is een telefoniesignaal met daarop een DSL signaal. Je hebt een DSL modem nodig om dat signaal om te zetten naar Ethernet.

Dat doet je modemrouter nu voor je. Dat kan je zonder een ander modem/modemrouter niet omzeilen.

Verder is dit vrij basic. Je wilt koffie, maar je hebt geen netsnoer voor je koffieapparaat. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 25-02-2010 19:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.