Harde schijf schroefjes

Pagina: 1
Acties:
  • 1.371 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht, maar er zaten geen schroefjes bij.
Horen deze erbij te zitten?
Kan ik ook andere schroeven gebruiken dan de normale bij mijn andere harde schijf ?

Er zitten nu 4 schroeven bij de andere harde schijf, kan ik van die 2 weghalen en die bij de nieuwe zetten?
Op google en GOT heb ik er niks over kunnen vinden.

Bvd

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38

D4NG3R

kiwi

:)

Nee, de schroefjes zitten normaal bij je kast

Op je 2e vraag: Nee, dan word de schijf onstabiel en kan deze gaan vibreren.

Als je 8 schroefjes aan je DVD speler ofzo hebt zitten zou je er hier 4 van af kunnen halen. Omdat je hier het verschil niet zult merken ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het past, dan past het. Doe eens gek en probeer het gewoon uit?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Meestal zitten deze er wel bij, maar dat hoeft niet. Je kan ook andere schroeven gebruiken. Over het algemeen zijn de schroeven die bij pc's gebruikt worden uitwisselbaar. Andere types zou ik niet snel proberen.
Je kan er ook twee bij die ander weghalen, hangt een beetje vanaf hoe die hardeschijf vast zit. Als de schroeven de enige manier zijn om de hardeschijf op zijn plaats te houden zou ik er gewoon 4 laten zitten en gewoon 4 nieuwe halen bij een computer winkel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Bij de andere harde schijf zitten er 4, kan ik dan 2 diagonaal laten.
En de andere 2 ook diagonaal zetten bij de nieuwe?

Kan ik ook langere schroeven gebruiken?Die niet helemaal naar binnen geschroefd worden? Want er zitten ook rubberen bandjes daar waar de schroeven zijn, volgens mij tegen vibratie. Als ik dan langere schroeven zet, zal dat problemen opleveren?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
D4NG3R NL schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:33:
Nee, de schroefjes zitten normaal bij je kast

Op je 2e vraag: Nee, dan word de schijf onstabiel en kan deze gaan vibreren.

Als je 8 schroefjes aan je DVD speler ofzo hebt zitten zou je er hier 4 van af kunnen halen. Omdat je hier het verschil niet zult merken ;)
Klopt totaal niet wat je zegt.

1)Meestal zitten de schroeven er juist WEL bij

2) Ja, mits de schroeven gewoon passen kan je andere gebruiken.

3) Schroeven van een dvd/cd speler zijn van een andere formaat dus die kan je over het algemeen niet gebruiken

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Euh bijna al die schroeven zijn gewoon van hetzelfde formaat. Sterker nog, alle schroeven in mijn kast (moederbord, hardeschijf, voeding,...) zijn allemaal hetzelfde formaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:05
Ik wil je wel wat schroeven (gratis) opsturen.
Laat het maar weten:)

Verwijderd

Topicstarter

Kan ik ook langere schroeven gebruiken?Die niet helemaal naar binnen geschroefd worden? Want er zitten ook rubberen bandjes daar waar de schroeven zijn, volgens mij tegen vibratie. Als ik dan langere schroeven zet, zal dat problemen opleveren??

@Xares,
geen verzendkosten ? :P
Die zijn meer dan kosten van schroefjes volgens mij :p

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 17:49 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:53
Ik heb 2,5 terabyte gewoon op de bodem van mijn kast liggen...

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Tsurany schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:40:
Euh bijna al die schroeven zijn gewoon van hetzelfde formaat. Sterker nog, alle schroeven in mijn kast (moederbord, hardeschijf, voeding,...) zijn allemaal hetzelfde formaat.
Behalve dus die van je optical. Het is nauwelijks te zien, maar draai maar eens een harddisk schroef in je optical. Gaat je niet lukken zonder geweld te gebruiken ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:47:
Lees je wel wat er gepost word? Volgens mij niet echt he. Doe eens wel.
ChojinZ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:50:
[...]
Behalve dus die van je optical. Het is nauwelijks te zien, maar draai maar eens een harddisk schroef in je optical. Gaat je niet lukken zonder geweld te gebruiken ;)
Werkt prima hier hoor.

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 25-02-2010 17:51 ]

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:05
Een paar schroefjes in een envelop wegen niks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is heel normaal dat er GEEN schroefjes bij een hardeschijf worden geleverd. Deze worden namelijk bij de behuizing geleverd. Bij merk systemen zitten er vaak een paar "loos" inde behuiing geschroefd. Bij non-merk systemen worden ze er vaak (helaas) niet bijgeleverd.

Een enkel keer worden ze wel bij een hardeschijf geleverd, maar dan heb je een retail schijf te pakken, welke dan ook in een doos(je) wordt geleverd in plaats van een antistatisch zakje.

Voor de TS het is niet verstandig om een hardeschijf maar aan twee schroefjes op te hangen, ga gewoon even langs de lokale PC boer en vraag om vier schroefjes, grote kans dat ze je die zo meegeven. Verder is dit niet echt iets voor een topic, daarom gaat deze dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.