• Ancalagon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb net een nieuw systeem besteld, maar bij het assembleren blijkt opeens dat ik een probleem heb. De cooler (Mugen 2 Rev B ) past niet. Doordat de Mugen erg groot is, komt de ventilator precies boven de geheugenbanken uit. De ventilator wat hoger monteren lukt nu ook niet, omdat dan de kast te klein blijkt te zijn, het side panel past dan niet meer.

Dat betekent dat ik een andere koeler moet hebben. En het aanbod is voor mij zo overweldigend groot, dat ik niet goed weet waar te beginnen met zoeken. De wensen zijn vrij standaard: goed koelen en stil. En het moet dus passen in de rest van de setup:
  • Kast: Silverstone Raven 2
  • Mobo: Asus P7P55D-E Pro (Socket 1156)
  • Geheugen: Corsair Dominator (hoog, dus de cooler incl fan mag niet over de geheugenbanken komen, of in ieder geval pas vanaf een hoogte van ruim 6 cm)
Mijn gevoel zegt dat ik bij voorkeur een model als de Mugen zou willen hebben maar dan wel passend (aangezien de airflow dan volledig van beneden naar boven blijft lopen). Klopt dat gevoel, of volstaat een model als de Samurai ook prima (willekeurig voorbeeld, gaat om het model) omdat de kast wel voor voldoende airflow naar boven zorgt?

En als we uit het model zijn de hamvraag, welke koeler? De BBG komt al tijden met de Mugen, dus ook die biedt weinig steun in mijn zoektocht. Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Megahalems misschien? Die is wel wat duurder.

Misschien de Corsair H50?

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
offtopic:
Ik zou eventueel wel geïnteresseerd zijn in je 2e hands mugen ;)

Ik heb hier een Cooler Master Hyper N520 liggen.. Koelt goed maar maakt wel een beetje een herrie...

Drive it like you stole it.

• Ancalagon
Bolletje92 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:21:
Megahalems misschien? Die is wel wat duurder.

Misschien de Corsair H50?
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het even opgezocht, maar de Megahalems zijn evengroot, dus dat lost niets op. De H50 gaat niet lukken omdat ik geen geschikte intake fan heb die ik kan verwijderen (zie onderstaande quote van de tweakers review)
Het systeem werd in een Element S-behuizing ingebouwd. De ventilator aan de achterkant van de kast werd verwijderd om plaats te maken voor de radiator en de bijbehorende ventilator. Corsair raadt aan om de ventilator als intake te gebruiken, terwijl dit bij deze kast normaliter een exhaust-fan is. Wij monteerden de ventilator dan ook zodat deze als intake dienst deed. In sommige kasten kan dit nadelige gevolgen hebben voor de airflow. Zowel de H50 als de TRUE moeten met een backplate geïnstalleerd worden.

• Ancalagon
Spaiker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:35:
offtopic:
Ik zou eventueel wel geïnteresseerd zijn in je 2e hands mugen ;)

Ik heb hier een Cooler Master Hyper N520 liggen.. Koelt goed maar maakt wel een beetje een herrie...
Het gebrek aan herrie is juist een vereiste, daarom had ik ook voor de Mugen gekozen.
Ik kan je denk ik ook niet echt blij maken met de 2e hands Mugen. Die gaat wat mij betreft terug naar de verkoper. Die had me namelijk verzekerd dat alle onderdelen met elkaar zouden samenwerken.

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
een scythe ninja? Is toch ook bijna zo groot als de mugen(?) en koelt ook wel goed denk ik..
Na even je moederbord bekeken te hebben, kan je niet je geheugen in de rechtste banken steken? (de zwarte denk ik).. Dan raakt je mugen je ram niet meer?
Heb je geen top-exhaust fan, dan draai je je mugen toch zo dat ie naar boven blaast.

Jammer voor de mugen ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Spaiker op 25-02-2010 17:51 ]

Drive it like you stole it.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

Geen idee of het mogelijk is, maar als ik mij niet vergis kan je de fans bij die Mugen koelers aan vier zijden plaatsen. Is het geen idee om de plaats van de fan te wijzigen?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Ancalagon
Spaiker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:49:
een scythe ninja? Is toch ook bijna zo groot als de mugen(?) en koelt ook wel goed denk ik..
Na even je moederbord bekeken te hebben, kan je niet je geheugen in de rechtste banken steken? (de zwarte denk ik).. Dan raakt je mugen je ram niet meer?
Heb je geen top-exhaust fan, dan draai je je mugen toch zo dat ie naar boven blaast.

Jammer voor de mugen ;)
Ik zal eens kijken naar de Ninja, die ken ik nog niet.
Het geheugen zit al in de verste banken (blauw) maar dat helpt helaas niets. En qua draaien zie hieronder icm:
Just_I schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:51:
Geen idee of het mogelijk is, maar als ik mij niet vergis kan je de fans bij die Mugen koelers aan vier zijden plaatsen. Is het geen idee om de plaats van de fan te wijzigen?
Door de ventilator aan de kant van de geheugenbanken te monteren, blaast hij naar boven, waar ook de exhaust zit. (Let wel, bij de Raven is het Mobo een kwartslag gedraaid!). De koeler aan de andere kant zetten is onzinnig omdat hij dan tegen de fans in de bodem in blaast. En aan de zijkanten werkt helaas ook niet omdat hij dan niet past door de voeding, ofwel over mijn videokaartslot komt.

Edit: De Ninja gaat ook niet werken. De Mugen is 130x100 en het is juist de 100 die het probleem is. Daar namelijk nog een ventilator tegenaan plakken zorgt er voor dat de boel over de geheugenbanken komt. De Ninja is 116x116 en zal dus zeker hetzelfde probleem opleveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Ancalagon op 25-02-2010 18:13 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
Gewoon aan de bovenkant monteren en dan natuurlijk wel de fan omdraaien zodat deze zuigt ipv blaast.

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
je kan toch gewoon een fan aan de onderkant plaatsten die dan naar boven blaast? niet alle fans zijn daar even geschikt voor, maar als je toch stilte wilt kun je even kijken naar noctua-fans. ik geloof dat die fans hebben die hier bij uitstek voor zijn gemaakt. :]

edit:: ik las verkeerd, hij blaast nu al naar boven.. dan moet het dus andersom. de fan aan de bovenkant en zo plaatsen dat-i naar boven blaast.

[ Voor 21% gewijzigd door kaesve op 25-02-2010 18:37 ]

• Ancalagon
tlpeter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:30:
Gewoon aan de bovenkant monteren en dan natuurlijk wel de fan omdraaien zodat deze zuigt ipv blaast.
kaesve schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:35:
je kan toch gewoon een fan aan de onderkant plaatsten die dan naar boven blaast? niet alle fans zijn daar even geschikt voor, maar als je toch stilte wilt kun je even kijken naar noctua-fans. ik geloof dat die fans hebben die hier bij uitstek voor zijn gemaakt. :]

edit:: ik las verkeerd, hij blaast nu al naar boven.. dan moet het dus andersom. de fan aan de bovenkant en zo plaatsen dat-i naar boven blaast.
Als ik dat doe, zit de fan maar 8 cm van de exhaust fan van de case, is dat niet veel te dicht bij? En ik neem aan (zoals ook kaesve aangaf) dat ik daar dan wel een andere fan voor moet halen? Of werkt het echt zo simpel dat ik de fan die er bij zit gewoon kan omdraaien?

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
dit is wel een goede site met tests:
http://www.frostytech.com/top5heatsinks.cfm

zelf gebruik ik de coolermaster hyper 212 plus, die is niet zo gigantisch groot maar koelt goed en vooral stil.

• Ancalagon
thomasf schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:46:
dit is wel een goede site met tests:
http://www.frostytech.com/top5heatsinks.cfm

zelf gebruik ik de coolermaster hyper 212 plus, die is niet zo gigantisch groot maar koelt goed en vooral stil.
Bedankt voor de tip, maar helaas gaat ook dit voor mij niet werken. Ook de 212 plus past net niet. Scheelt maar een halve cm, maar toch net te veel. Ik heb vanuit het midden van de processor 6cm tot de geheugenbank (de 212 heeft 6,5cm nodig), en dan ga ik er ook nog eens van uit dat ik nooit geheugen wil bijprikken. Als ik ook dat slot beschikbaar wil houden, heb ik maar 5cm beschikbaar.

Dat houdt in dat ofwel het trukje met de zuigende ventilator moet gaan werken wat eerder genoemd werd (waarbij ik me afvraag of dat gaat werken zo dicht bij de exhaust van de case), of dat ik naar een andere vorm toe moet.

De enige twee opties die ik daar ken zijn de type zalman (bijvoorbeeld de CNPS9900A of NT) of het model Samurai of Shuriken. Maar in die laatste twee gevallen zit ik wel weer met de beperking dat de fan of niet groter kan zijn dan 100x100, of dat hij pas op een hoogte van meer dan 5cm breder wordt. Volgens mij is het eerste niet leuk voor de geluidsproductie. Voor optie twee heb ik maar 1 voorbeeld gevonden: de Noctua NH-C12P. Maar ik kan niet helemaal uit de beschrijving halen of dit nou net wel of net niet gaat passen.

Bovendien ken ik geen van die koelers, dus ik zou graag wat input horen over de performance en geluidsproductie.

[ Voor 5% gewijzigd door Ancalagon op 25-02-2010 23:32 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Is de Corsair Hydro Series H50 geen optie?

Oeps... die is al genoemd. ;)

Alhoewel je volgens mij geen intake fan hoeft te verwijderen als je de radiator voor een bestaande fan kunt plaatsen.

Nog even verder gezocht, Scythe Grand Kama Cross.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/mjoj03.jpg

Of misschien dit monster, de Cooler Master V10. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2d1lixf.jpg

Hier een review van het apparaat.

[ Voor 74% gewijzigd door sjaool op 26-02-2010 00:21 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
http://www.azerty.nl/8-97...or-pr.html?tab=tech_specs

scythe katana 3 een optie?

of thermaltake spinq ? die lijkt mij wat hoger en smaller te staan en zo geen probleem voor je geheugenbankjes te vormen

http://www.azerty.nl/8-97...r-voo.html?tab=tech_specs

[ Voor 50% gewijzigd door lotje1 op 26-02-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalagon
sjaool schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:58:
Is de Corsair Hydro Series H50 geen optie?

Oeps... die is al genoemd. ;)

Alhoewel je volgens mij geen intake fan hoeft te verwijderen als je de radiator voor een bestaande fan kunt plaatsen.
Gaat niet lukken helaas. De Raven 2 heeft 3 intakefans op de bodem, 3x 180mm. Ik zie daar geen mogelijkheden om de radiator te bevestigen.

Wel las ik op de FAQ van de Noctua dat de top heat sink van de Corsair bankjes afgehaald kan worden (nodig als je de NH-C12P wilt plaatsen). Misschien dat dat ook net genoeg is voor de Mugen. Maar of ik er nou zo happy van wordt om die dingen er af te slopen... ze zitten er vast niet voor niets.

[ Voor 31% gewijzigd door Ancalagon op 26-02-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Het is me niet helemaal duidelijk wat precies het probleem is.
Raakt de koeler de heatsinks van je geheugen, kan je er niet meer bij, of past zelfs een kale reep er niet onder?
Dat laatste lijkt me nogal sterk, omdat geheugen op alle moederborden vrijwel op dezelfde plaats zit, en dus alle grote koelers nooit zouden passen.

Het fijne aan de Ninja (heb hem hier ook) is dat deze vierkant is, en de fan op alle kanten kan. Als je dus je airflow omhoog hebt, kan je de fan aan de onderkant monteren, zonder dat opeens de brede kant over je geheugen hangt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

Ancalagon schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:54:
[...]

[...]

Als ik dat doe, zit de fan maar 8 cm van de exhaust fan van de case, is dat niet veel te dicht bij? En ik neem aan (zoals ook kaesve aangaf) dat ik daar dan wel een andere fan voor moet halen? Of werkt het echt zo simpel dat ik de fan die er bij zit gewoon kan omdraaien?
Voor zover ik weet werkt dit gewoon, simpelweg een kwestie van de fan omdraaien. Ik stel voor om te proberen of het werkt en zo niet dan alsnog naar een andere oplossing zoeken :)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalagon
Ghost Dog schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:26:
Het is me niet helemaal duidelijk wat precies het probleem is.
Raakt de koeler de heatsinks van je geheugen, kan je er niet meer bij, of past zelfs een kale reep er niet onder?
Dat laatste lijkt me nogal sterk, omdat geheugen op alle moederborden vrijwel op dezelfde plaats zit, en dus alle grote koelers nooit zouden passen.

Het fijne aan de Ninja (heb hem hier ook) is dat deze vierkant is, en de fan op alle kanten kan. Als je dus je airflow omhoog hebt, kan je de fan aan de onderkant monteren, zonder dat opeens de brede kant over je geheugen hangt.
Het probleem is niet het koelblok. Dat past, geen probleem. Het probleem is dat je een fan tegen het koelblok moet monteren. En gezien de kast en de layout van het moederbord moet ik deze monteren aan de kant van de geheugenbanken. En dat past niet.

Door het formaat van (voor zover mij bekend alle) blokcoolers zal de fan boven de geheugenbanken uitkomen. Nu moet de fan meestal een paar milimeter hoger gezet worden om wat ruimte te laten tussen de geheugenreepjes en de fan, wat meestal geen issue is. Het probleem bij mij is dat mijn geheugen (Corsair Dominator) te hoog is. Daardoor past de side panel niet meer op de kast als ik de fan wat hoger monteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalagon
sjaool schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:58:

Nog even verder gezocht, Scythe Grand Kama Cross.

[...]

Of misschien dit monster, de Cooler Master V10. ;)

[afbeelding]

Hier een review van het apparaat.
Even algemeen aan alle mensen die hier helpen: Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Dat ik bepaalde opties afschiet wil niet betekenen dat ik de moeite niet waardeer, integendeel.

Terug naar de quote:
De Scythe Grand Kama Cross ziet er uit als een serieuze optie. Ga ik even verder in duiken.

De V10 is echt een monster. Twee reden dat ik hem laat liggen. Ten eerste is hij volgens wat ik heb gelezen niet geschikt voor 1156, ten tweede is hij verre van stil (Zie de laatste alinea van de conclusie bij jouw reviewlink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Dan moet je dus een smalle koeler, zoals de TRUE.
Afbeeldingslocatie: http://abchw.com/img/cooling/thermalright/thermalright_ultra120_extreme_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dus je wil een tower koeler, maar de fan daarvan kan alleen aan de voorkant zitten en niet aan de onderkant, want het één past niet vanwege je geheugen en het andere niet vanwege je moederbord? 8)7
Als ik foto's van het moederbord bekijk lijkt het me dat je gewoon een fan aan de onderkant van de koeler zou kunnen bevestigen, of heb je nog iets bijzonders uitgevoerd?
Kan je anders bijvoorbeeld niet de heatsinks van het geheugen halen? Anders dan esthetisch hebben die dingen namelijk niet echt veel nut.
Anders lijkt het me dat je alleen top-down koelers of kleinere tower koelers kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

als ik me niet vergis is de mugen 2 vierkant, (kubus achtig). Is het niet mogelijk om de ventilator aan een van de andere kanten te bevestigen?

Pull van plek boven IO pannel, of een push / pull van boven northbridge / bovenkant kast.

edit: veel te laat...

edit 2: misschien een kleinere koeler monteren? 80mm? maak anders eens een foto. Hebben wij ook een beeld van je problemen.

[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 26-02-2010 12:10 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ghost Dog schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:01:
Dus je wil een tower koeler, maar de fan daarvan kan alleen aan de voorkant zitten en niet aan de onderkant, want het één past niet vanwege je geheugen en het andere niet vanwege je moederbord? 8)7
Als ik foto's van het moederbord bekijk lijkt het me dat je gewoon een fan aan de onderkant van de koeler zou kunnen bevestigen, of heb je nog iets bijzonders uitgevoerd?
Kan je anders bijvoorbeeld niet de heatsinks van het geheugen halen? Anders dan esthetisch hebben die dingen namelijk niet echt veel nut.
Anders lijkt het me dat je alleen top-down koelers of kleinere tower koelers kan gebruiken...
Hij heeft de raven. Daarbij zit het mobo een kwartslag gedraait. De i/o poorten zitten aan de bovenkant. Als je de fan naar boven wil laten blazen komt hij dus aan de kant van het geheugen.

Maar ehh misschien een hele gekke optie maar ehh doe de fan aan de bovenkant van de heatsink en zet hem in pull? Of gewoon passive draaien? Weet niet welke cpu je hebt maar met de airflow van de raven kom je bij bijna alle (zo niet alle) cpu een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ah, ik zat alleen te kijken naar het mobo; had niet verwacht dat de kast hier ook een rol in speelde. Ik ging uit van een standaard kast met I/O aan de achterkant.
In dat geval ben je volgens mij inderdaad toch aangewezen op óf een kleinere towerkoeler, óf een top-down koeler, of je moet de fan aan de achterkant van de koeler monteren, zodat hij naar voren blaast, maar ik weet niet hoe dit voor je airflow werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalagon
Opeens heel veel berichten (Bedankt!), dus even geen quotes meer.

@Craven87: Bedankt voor de uitleg naar Ghost Dog. je komt met dezelfde oplossing als al een paar keer is genoemd. Misschien toch maar eens proberen, ik was er wat huiverig voor omdat ik geen idee heb of je zomaar een push fan kan omdraaien tot pull fan, zonder dat het negatieve effecten heeft op de airflow. Aan de andere kant heb je wel gelijk, onder draait al 3x180 en 8 cm boven de koeler draait nog een 120 case exhaust fan, zou moeten lukken...

@Ghost Dog: Weet je zeker dat die heat fans op de Dominator er gewoon af kunnen? In dat geval zou de fan misschien zelfs wel op de gewone plek kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
[b]Als ik dat doe, zit de fan maar 8 cm van de exhaust fan van de case, is dat niet veel te dicht bij? En ik neem aan (zoals ook kaesve aangaf) dat ik daar dan wel een andere fan voor moet halen? Of werkt het echt zo simpel dat ik de fan die er bij zit gewoon kan omdraaien?
Maakt weinig uit lijkt me, ik zou dit gewoon proberen. Scheelt je geld en als het werkt....prima toch?

[ Voor 18% gewijzigd door mach2 op 26-02-2010 12:51 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ancalagon schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:39:
@Ghost Dog: Weet je zeker dat die heat fans op de Dominator er gewoon af kunnen? In dat geval zou de fan misschien zelfs wel op de gewone plek kunnen passen.
Meestal is er wel een manier om ze los te halen.
De heatspreaders maken in elk geval nauwelijks uit voor de prestatie.
In dit (al wat oudere) artikel test Corsair OCZ geheugenmodules, en komt tot de conclusie dat het op het PC3200 geheugen 4(!) magere MHz'jes uitmaakt met een heatspreader vergeleken met overklokken zonder heatspreader, waarbij ze het stock voltage van 2.6V met ruim 30% verhoogden tot 3.4V. Dus tenzij je je geheugen zwaar wil overklokken, en elke MHz telt, kan je prima zonder de heatspreaders.

Verder vind je met google aardig wat resultaten van mensen die hun heatspreaders van het geheugen afhaalden.
Sommigen warmen het geheugen eerst op met Memtest86+, zodat de lijm/tape zacht wordt, anderen leggen het geheugen in de vriezer, zodat de lijm/tape broos wordt. Beide methodes zouden zorgen voor gemakkelijker verwijderen van de HS.
Ik weet niet of dit op jouw Dominators ook goed werkt; ik zou eerst kijken hoe de HS bevestigd zitten.
Verder is het natuurlijk vanzelfsprekend dat hierdoor je garantie vervalt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ancalagon schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:57:
[...]De V10 is echt een monster. Twee reden dat ik hem laat liggen. Ten eerste is hij volgens wat ik heb gelezen niet geschikt voor 1156, ten tweede is hij verre van stil (Zie de laatste alinea van de conclusie bij jouw reviewlink)
Vreemd volgens de website van Alternate moet hij gewoon passen.
Ik kan je geen ongelijk geven dat je hem niks vindt hoor, dat vindt ik namelijk zelf ook. ;)

Wat al eerder genoemd is dat je de heatspreaders er af haalt of vervangt door kleinere want dat kan volgens mij ook wel tenzij de printplaat van het geheugen dat niet toelaat.

Ik heb dit namelijk ook gedaan bij mijn OCZ Reaper geheugen want hier zaten de belachelijk grote heatspreaders ook in de weg bij mijn Mugen 2.

Je kunt ze misschien vervangen voor deze jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalagon
Thanx voor de info. Het ging me met name om de prestatievraag. Als het inderdaad zo weinig uitmaakt, dan is het zeker een optie. Ik ga eerst even kijken of het goed gaat als ik de ventilator omdraai en aan de andere kant monteer. Als dat niet lukt, ga ik de heatspreaders wel verwijderen. Dat is gelukkig heel makkelijk, een kwestie van een paar schoefjes losmaken.

Bedankt allemaal voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ancalagon schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:43:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het even opgezocht, maar de Megahalems zijn evengroot, dus dat lost niets op.
[...]
Om nog even een reactie hier op te geven :p: de Megahalems is in hoogte wel even groot, maar in de breedte niet. En daar gaat het nu juist om. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalagon
Voor het geval er mensen zijn die dit nog lezen, heel erg bedankt voor de tips. Het andersom monteren van de fan werkt zonder problemen. De airflow is prima, het systeem werkt als een zonnetje. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mooi zo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
dat is jammer :p ik heb nog ee 9900 led zalman ligge in doos en was van plan om een mugen 2 aan t schaffen
Pagina: 1