• maanbanaan1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08 13:57
ik heb voor mijn packard bell istart 8300 AIO |:( een nieuwe processor moeten aanschaffen omdat mijn oude processor kapot is :'( . ( pinnetje afgebroken door iemand met 2 linkse handen 8)7 ).
ik heb alleen een probleempje. mijn nieuwe processor doet het wel maar mijn bios kent hem denk k niet maar weet niet hoe ik t kan oplossen omdat ik geen andere processor heb liggen die hij herkent.
de oude processor is een AMD ATHLON X2 4000+ en die wil ik vervangen voor een AMD ATHLON X2 5000+ :9 omdat ik nergen een 4000+ meer kon vinden. wie kan mij met dit probleem helpen _/-\o_ ? K heb trouwens ook bios versie P20 van de site geflashed. Hier staat wat info over mijn pc http://support.packardbel....php?pn=PB82122886&g=1400 .

groetjes manuel :w

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En ondersteunt je chipset die nieuwe proc wel?
Start je systeem op?
Heb je de nieuwste bios geflashed? (is die P20 versie dus de nieuwste)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Verwijderd

Is er al geprobeerd of de processor het misschien toch nog doet? Soms werkt een processor met 1 gebroken pinnetje.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Lang geleden ook ooit eens een CPU met 1pin afgebroken gehad. Opgelost door een klein koper spijkertje op lengte te knippen en in de socket geplaats. Niet ideaal maar werkt wel!.

Vervanging van een nieuwe CPU pinnetje door vacuüm verwijdert.
Doe hier je voordeel mee..of niet ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maanbanaan1985
heb de cpu met gebroken pinnentje eigenlijk nog niet geprobeerd maar kijken wat ik er mee kan doen. bedankt en hoop dat het werkt.

gr maan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maanbanaan1985
ik heb op de packard bell site gekeken met een andere computer natuurlijk en hun hebben als laatste update de p20 staan. had ik namenlijk ook al nodig voor mijn videokaart die ik er toen in heb gezet. en een andere bios kon ik niet vinden. niemand wist mij te vertellen waar en hoe dat moest. ik kan de software wel laten scannen maar ik krijg mijn computer niet meer aan dus valt er weinig te scannen. waar kan ik dat van de chipset vinden dan. ik heb eigenlijk alleen gekeken op de site wat voor processor op de socket pasten en dat was am2 dus heb ik een nieuwe am2 gekocht.

gr maan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maanbanaan1985
hallo nog iemand aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Voordat je iets koopt, kontroleer altijd of een bios update nodig is en of je er nieuwe cpu in kan zetten.

Start je pc gewoon op? Is hij snel genoeg?
Reset je bios eens, zie handleiding.

Deze chipset kun je zoeken:
* NVIDIA GeForce 7025 Northbridge.
* NVIDIA nForce 630a Southbridge.

Welke cpu's ondersteund worden kan ik niet zien, zou bijna zeggen dat het zou moeten werken.

http://support.packardbel....php?pn=PB82122886&t=2007
Hier staan onderaan de chipset drivers.

http://support.packardbel...rd_antonio&ppn=PB82122886
Druk op ! om meer info over de cpu's, bij mij werkt dit niet.

[ Voor 59% gewijzigd door jan99999 op 06-03-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het probleem precies?
Start de computer op?
Kan het biosscherm geopend worden?
Doet de computer het met de oude processor?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 12:47 ]

Pagina: 1