[website] 2 vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik ben nieuw hier

ik heb nu een website gemaakt. maar ik stuit op 2 probleempjes.

de eerste is dat als ik hem op het beeldscherm bekijk waar ik hem op gemaakt heb hij alles netjes uitlijnd zoals
ik heb opgegeven in de css maar sleep ik de site naar men andere venster dan worden sommige dingen niet goed uitgelijnd.

de tweede vraag is ik heb dus een lettertype gedownload en geinstaleerd.
(aachen bold)

als ik hem gebruik ziet alleen IE hem en firefox niet
hoe komt dit en hoe los ik dit op

mvg Frank

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Frank,
ik denk dat je er goed aan doet om even het beleid door te lezen, zodat je een normale TS kan maken.
Verder kan niemand je helpen zonder enige voorbeeld code en/of een online test versie.

Do what you love, do it often

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:55
Welkom op GoT!
de tweede vraag is ik heb dus een lettertype gedownload en geinstaleerd.
(aachen bold)
Lokaal geinstalleerd, als in op de client? Een client zonder dit lettertype zal het op deze manier dan niet weergeven in dat lettertype. (zie bijv. http://www.netmechanic.com/news/vol3/css_no15.htm)

Verder, post eens relevante screenshots, relevante code of een uitgeklede testcase zodat we het probleem kunnen bekijken :)

[ Voor 9% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-02-2010 15:57 ]

Specs

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
Frank,

Ik ben het met macciez eens dat je startpost eigenlijk onvoldoende informatie bevat voor ons om je echt te kunnen helpen.

1) Beeldscherm probleem
a) Kijk eens naar de resoluties, heb je de website gemaakt op de resolutie van het grootste scherm (en niet liquid) gaat dit fout
b) Zit je ook meteen op een andere browser te werken?
c) Ga standaard uit van (indien een niet liquid lay-out) een breedte van maximaal 980px, dat past op alle standaard monitoren.
d) Mogelijke oplossing: Indien andere browser, eerst een reset.css gebruiken + juiste doctype aangeven. Indien te breed, dan breedte aanpassen.

2) Het font werkt niet
a) Dit kan te maken met het type font (een true type font of een nog ander lettertype)
b) Dit kan te maken hebben met je css en hoe je dat lettertype probeert in te laden.
c) MOgelijke oplossing: Gebruik SiFR

Ondanks deze toch wel heel algemene opmerkingen betreffende de problemen, moeten we echt meer weten om je gericht te kunnen helpen. Het is nu de weg wijzen zonder deze zelf te kennen.

[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 25-02-2010 16:03 . Reden: kopje bij de 2) ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hoi Kentor, welkom op GoT.

Ik ga je topic op slot doen omdat het niet voldoet aan Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid, met name het stuk Kan iemand even .. ?. We verwachten iets uitgebreidere topicstarts met relevante code of testcases, een beschrijvende topictitel en verder alles wat er in de Quickstart wordt beschreven.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.