Hotmail geheime vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Vandaag was ineens mijn hele adressenlijst uit Messenger verdwenen. Ik dacht te kunnen uitloggen en weer inloggen, maar toen kon ik er helemaal niet meer in.
Lang verhaal kort: Ik heb mijn wachtwoord opnieuw aangemaakt en ik moest mijn geheime vraag ook wijzigen.
Echter, voorheen had ik de ideale vraag die ik zelf bedacht had (stamde nog uit 2001) en waar maar heel weinig mensen het antwoord op weten, laat staan dat ze de vraag begrepen. Nu moest ik die dus ook opnieuw doen, maar ik zag tot mijn spijt dat ik zelf geen vraag meer kan invoeren, maar dat je alleen kunt kiezen uit pre-gefabriceerde simpele standaardvragen. Lang leve het 'dumbing down' van internet
Heeft iemand een idee of het toch nog mogelijk is een eigen vraag in te voeren en zo ja, hoe?

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 20:10
Geef gewoon een 2e wachtwoord in als antwoord op een vraag?
Ik vul nooit het echte antwoord in op een van die vragen, dat is namelijk vragen om problemen als je een logisch antwoord kiest hiervoor...

Iemand die je een beetje kent kan vaak snel genoeg (met wat gokken) het antwoord vinden.
Je geeft het namelijk zelf al aan: "waar maar heel weinig mensen het antwoord op weten"

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

maar dat je alleen kunt kiezen uit pre-gefabriceerde simpele vragen
Wat is daar mis mee? Het antwoord hoeft geen antwoord te zijn op de vraag hoor?

Wat is de naam van je hond:
antwoord: AMD Phenom X4 3GB BMW 320

Of geef zelfs een wachtwoord als antwoord.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SamPatterson
Ja dat begrijp ik, maar als ik de vraag na 9 jaar voorgelegd krijg zoals ik 'm had gemaakt kan ik het antwoord nog precies opzoeken in een van mijn oude boeken.
Als ik een onzin antwoord verzin weet ik hem zelf na 9 jaar ook niet meer.

Hierop voort bordurend:
Toen ik het eerste bericht schreef zat ik op mijn laptop en had ik mijn contactlijst weer terug.
Helaas toen ik het bericht plaatste kreeg ik weer het bericht dat mijn lijst leeg was en dat ik mensen kon toevoegen. Inmiddels hebben mensen uit mijn lijst een zielig mailtje gekregen over auto-ongeluk in Spanje en operaties (niet van mij dus). Mijn account is dus gehackt.
Iemand hier ervaring mee? Ik wil mijn MSN contactlijst terug. :(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

SamPatterson schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:57:
Mijn account is dus gehackt.
Iemand hier ervaring mee? Ik wil mijn MSN contactlijst terug. :(
Gehackt is een groot woord.
Hotmail wordt niet gehacked, dus de oorzaak ben jij zelf.
Mogelijke manieren waarop ze je wachtwoord hebben gestolen

je pc onbeheerd achter gelaten met messenger/hotmail ingelogd
je wachtwoord weggegeven
een keylogger die je wachtwoord heeft gestolen
je wachtwoord ergens op een "vage" site ingevuld
je wachwoord is geraden

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Je kunt alle contacten in msn terugvinden via extra, opties of whatever en dan Privacy. Daar staan een hele lijst, kun je geloof ik allemaal selecteren en dan naar links doen met het pijltje, hoppa alles terug in je lijst.

Wat betreft de geheime vraag, ik heb voor die geheime vragen altijd een standaard '2e wachtwoord' gehouden. Mijn '1e wachtwoorden' zijn er een stuk of 5 en die verschillen per site. Vaak moet je ineens cijfers gebruiken of langer dan 6 karakters...vandaar de verschillende. Verder ook belangrijke sites apart, zoals bank/hotmail.
Heb je echt problemen met onthouden, kun je je sites even noteren en voor jezelf overzichtje maken en alles veranderen of indelen ... even wat werk maar daarna stuk fijner.

@Job, dat is wel heel kort door de bocht. Heb al vaker gehoord dat contacten verdwijnen, hij is echt de eerste niet.

[ Voor 42% gewijzigd door NeoMe op 25-02-2010 19:06 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18
je kunt je msn contacten lijst terug krijgen door :
ga naar het msn opties menu, privacy en daar staat een lijst met iedereen die je heeft geaccepteerd.
(tis mij wel eens gebeurt)

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
NeoMe schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:03:
@Job, dat is wel heel kort door de bocht. Heb al vaker gehoord dat contacten verdwijnen, hij is echt de eerste niet.
SamPatterson schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:57:
Toen ik het eerste bericht schreef zat ik op mijn laptop en had ik mijn contactlijst weer terug.
Helaas toen ik het bericht plaatste kreeg ik weer het bericht dat mijn lijst leeg was en dat ik mensen kon toevoegen. Inmiddels hebben mensen uit mijn lijst een zielig mailtje gekregen over auto-ongeluk in Spanje en operaties (niet van mij dus). Mijn account is dus gehackt.
Hij geeft het toch zelf aan.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, "hacken" is een te globaal begrip, zoals job aangaf is waarschijnlijk iets/iemand achter je wachtwoord gekomen. Voorlopig zou ik op geen van je PC's het wachtwoord zomaar zelf intypen, maar het proberen te combineren in een stuk tekst, en gedeeltes daarvan met de muis te copy-pasten in het wachtwoord vlak.

De top redenen dat iemand zijn MSN account (of wat voor account dan ook) gekraakt wordt zijn:

1. Keyloggers
2. Social engineering
3. Onzorgvuldigheid met inloggen op vreemde PC's, of met Live-accounts op niet-MS websites die niet vertrouwt zijn (gebruik een browser die certificaten kan herkennen en phishing kan detecteren!)

en als meest onwaarschijnlijke reden:

4. Brute-force kraken van je wachtwoord.

Mijn bovenstaande advies was vooral gericht op punt 1. Hoewel ik niemand tot tin-foil-hat paranoia wil drijven, is het van belang dat je zeker weet dat al je PC's schoon zijn. Ga er van uit dat je huidige virusscanner niet (meer) zuiver is, en dat één virusscanner niet alles pakt. Log je regelmatig in op vreemde PC's? Voer je wachtwoord op vreemde PC's altijd in zonder het toetsenbord te gebruiken, je weet nooit wat de beheerder/eigenaar van de vreemde PC (of de vorige gebruiker van een school PC) er mee heeft gedaan.

Punt 2 is opletten, gebruik voor verschillende websites/diensten verschillende wachtwoorden, en zorg dat ze sterk zijn!

Punt 3 is vooral bij een dienst als Live opletten. Live logins gaan altijd via een microsoft website, en die heeft altijd een certificaat. Let er op! Gebruik een browser (IE8, Firefox 3.5, Chrome) die dit soort dingen duidelijk weergeeft.

Punt 4 is onwaarschijnlijk, of je hebt bij de overige punten iets laten vallen (te makkelijk wachtwoord, zoals de naam van je vriendin over wie je regelmatig twittert ofzo). Wie gaat er processortijd in steken om je 12-tekens lange wachtwoord bestaande uit hoofd- en kleine letters afgewisseld met cijfers te kraken? En dan specifiek de jouwe!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En vergeet niet een recent belangrijke oorzaak, 'check hier wie je geblokt heeft!!' websites, of die promo-websites waar je zoveel mogelijk referals moet krijgen en dat kan je doen via je msn gegevens af te geven zodat zij een bericht kunnen sturen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SamPatterson
job schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:01:
[...]

Gehackt is een groot woord.
Hotmail wordt niet gehacked, dus de oorzaak ben jij zelf.
Mogelijke manieren waarop ze je wachtwoord hebben gestolen

je pc onbeheerd achter gelaten met messenger/hotmail ingelogd
je wachtwoord weggegeven
een keylogger die je wachtwoord heeft gestolen
je wachtwoord ergens op een "vage" site ingevuld
je wachwoord is geraden
Even hierop inhaken.
PC staat 24/7 ingelogd op MSN. Behalve mijn vriendin is er niemand bij mij thuis (die was overigens op haar werk dus die heeft een alibi).
Ik vul mijn wachtwoord nooit ergens in. Voor allerlei vage acties, sites en memberships heb ik een apart wachtwoord, anders dan dat van MSN. Dat soort mailtjes met winnen of checken wie je geblokt heeft vul ik ook nooit in. Als ik ergens mijn wachtwoord en ID moet invullen gaan bij mij alle alarmbellen af.
Keylogger zou kunnen, hoe kan ik dat controleren?
Misschien inderdaad brute force, want het was een wachtwoord met een niet bestaand woord en een jaartal.

Schiet me nu te binnen dat ik de afgelopen paar weken steeds verzoeken kreeg van mensen die ik niet ken om mij toe te voegen in de lijst. Deze heb ik allemaal geweigerd, maar toch is 't ergens mis gegaan.

Ik zal trouwens via Opties en Extra en Privacy proberen de lijst terug te halen. Dank voor de reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door SamPatterson op 25-02-2010 20:52 ]

Pagina: 1