Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Verwijderd
Printen is tegenwoordig minder afhankelijk van de apparatuur, aangezien de meeste kantoren voldoende afdrukkwaliteit vinden in wat voor printer dan ook. Belangrijk is de storingsgevoeligheid, service level en vooral de kosten van het hele proces, niet alleen het printje. Als je als bedrijf een half uur extra per dag bezig bent omdat je printproces knudde is, dan is een lagere clickprijs niets waard. Als je printer eens per week down is en de monteur pas op zijn vroegst steeds de volgende dag komt, dan kost dat ook geld.
Ik wil geen oordeel over itec vellen, ik heb geen ervaring met ze.
Over het algemeen komt een prijs uit de lengte of uit de breedte. Marges op clicks zijn killing, zeker nu in dit economisch klimaat. Het geld zal ergens verdiend moeten worden. Natuurlijk kunnen er verschillen zijn in 'slimmer' werken of goedkoper produceren, maar dan zal dat moeten blijken aan de slimmigheden die verder geboden worden - het statement 'een jaar lang gratis printen' op zich zegt mij niets. Behalve dat de hele reclame-uiting op mij een beetje overkomt als een wat schreeuwerige prijsvechter. De statements "30K bij Ricoh, bespaar 360K" is gezien de marges in deze markt schier onmogelijk - er *zit* dus een addertje onder het gras. Echter, omdat nergens voorwaarden staan, weet je dat niet totdat je je waardevolle informatie hebt afgestaan...
Wat je ziet is dat er alleen een contactformulier is, er wordt geen woord gerept over de voorwaarden. Allereerst wordt er dus een mooie database aangelegd met contactpersonen - tegenwoordig ook veel geld waard. Bottom line is dat in mijn visie een handelsmaatschappij het moet hebben van added value services en niet van prijsstunten. Immers, als je het koopt van bedrijf A dan zal je het bottom line op puur prijs altijd verliezen van bedrijf A als die direct aanbiedt *tenzij* je slimmer werkt dan de grote jongens of inlevert op service en ondersteuning (ook niet ongebruikelijk).
Zoals je ziet per saldo geen ervaring, maar misschien een stukje marktachtergrond wat ook interessant is
[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 11-03-2015 15:41 ]
Bedankt voor je achtergrond informatie.. Ik dacht ook dat er wel wat achter moest zitten (het addertje onder het gras), vandaar ook mijn topic. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ookVerwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:28:
Behalve dat de hele reclame-uiting op mij een beetje overkomt als een wat schreeuwerige prijsvechter. De statements "30K bij Ricoh, bespaar 360K" is gezien de marges in deze markt schier onmogelijk - er *zit* dus een addertje onder het gras. Echter, omdat nergens voorwaarden staan, weet je dat niet totdat je je waardevolle informatie hebt afgestaan...
Misschien is het interessanter om prijzen onderling te vergelijken om te kunnen beoordelen of je een goede deal hebt of dat je nog eens contact met je uhh.. contactpersoon op moet nemen.
Ik trap af: 250K/jaar voor 0.9cent (zwart wit). Kleur 7.5cent geloof ik. En dat is inclusief goede service, monteur komt dezelfde dag in principe.
dit klopt niet helemaal. Je linkt de verkeerde site doorVerwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:28:
Ik zit in die industrie, en heb de reclame inderdaad ook gezien. Itec is geen fabrikant, maar koopt apparatuur in - ze zijn dus een handelsmaatschappij. http://www.itecgroup.co.za/partners.jsp?menu_id=278
Verwijderd
Het klopt zeer zeker wel dat jullie geen fabrikant zijn maar een handelsmaatschappij. Om dat te illustreren verwijs ik juist naar de andere site wat jullie niet zijn, maar wat wel dezelfde Itec dingen levert.stampingzhanz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:32:
[...]
dit klopt niet helemaal. Je linkt de verkeerde site door. Moet www.itecbv.nl zijn.
Overigens is het wel zo netjes als je ook even vermeldt dat je van Itec bent als je reageert in een dergelijk topic. We hebben daar namelijk regels voor, en kunnen in een bedrijfsaccount voorzien zodat je voor iedereen herkenbaar bent. Met een bedrijfsaccount is het overigens nog steeds niet toegestaan om andere zaken te doen dan ondersteuning.
Verhaal klinkt iets te aantrekkelijk..
Ik zag dat Itec voortkomt uit de Holland Office Group. Als ik daar op Google komen er ook verhalen naar boven dat ze afgestempeld worden als prijsvechter, dus dat kan wel kloppen.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:28:
Behalve dat de hele reclame-uiting op mij een beetje overkomt als een wat schreeuwerige prijsvechter.
Daarnaast komt Itec voort uit nog wat bedrijven, maar ik ga nu niet Sherlock Holmes uithangen
Als ik bijvoorbeeld de case-studies lees, dan moeten deze besparingen voortkomen uit het centraliseren en standaardiseren van het printproces. De besparing van tonnen per jaar zal dus alleen ontstaan als:
- Je een grote jongen bent
- Je een grote diversiteit aan printers met verschillende toners / contracten / etc hebt
- Er nog relatief veel geprint wordt (met verouderde apparatuur).
Als je zelfstandig de boel centraliseert en standaardiseert kun je dit bedrag dus ook al wel grotendeels besparen. Vermoed ik!
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Verwijderd
waarschijnlijk krijg je een goede korting als je voor x aantal jaar support aflsuit.
Verwijderd
dat is idd troep zeg, wat een hel om die dingen te vervangen....Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:28:
grootste winst zijn de navultoners die hun gebruiken..
zo kan ik het ooknavul troep
Overigens, gisteren een callcenter bep van hun aan de lijn gehad, nog nooit iemand gesproken die zo ongeinteresseerd een script voorlas.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
haha grappig, hang net de callcenter bep op die begon over Itec.SkiFan schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:42:
ITEC / Holland Office Group heeft een nogal slechte naam in de markt. Ze zijn niet voor niks van naam veranderd. Van alles beloven, maar de service schijnt hemeltergend slecht te zijn. Nogmaals, van horen van, gelukkig zelf geen ervaring mee.
Overigens, gisteren een callcenter bep van hun aan de lijn gehad, nog nooit iemand gesproken die zo ongeinteresseerd een script voorlas.
De reclames hebben zeker niet genoeg klanten gebracht.
En, klonk ze net zo gemotiveerd als bij mij?Flyduck schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:24:
[...]
haha grappig, hang net de callcenter bep op die begon over Itec.
De reclames hebben zeker niet genoeg klanten gebracht.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Als dit bedrijf inderdaad eigendom is van ITEC / Holland Office Group dan zegt dat genoeg, stelletje irritante figuren met hun telefonische spam.SkiFan schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:42:
ITEC / Holland Office Group heeft een nogal slechte naam in de markt. Ze zijn niet voor niks van naam veranderd. Van alles beloven, maar de service schijnt hemeltergend slecht te zijn. Nogmaals, van horen van, gelukkig zelf geen ervaring mee.
Helemaal mee eens. Met HOG heb ik heel slechte ervaringen. Zelfs bij veelvuldige storingen bleek het niet mogelijk om de problemen definitief op te lossen en escaleren van de problemen via de accountmanager werkte evenmin. Pas met een juridische insteek bleek HOG nog wat moeite te willen doen.SkiFan schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:42:
[ Voor 17% gewijzigd door StevenK op 19-04-2010 11:48 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ook ik zit in dit wereldje. Ik heb altijd geleerd om de ''concurrent'' niet zwart te maken, maar in het geval van ITEC hoor je toch zo vaak slechte ervaringen dat het schier onmogelijk is om dit vol te houden.
Contractverplichtingen niet nakomen, absurd hoge afdrukkosten, slechte danwel géén service, problemen niet oplossen, verouderde appartuur aanbieden, pas dagen na de storingsmelding een monteur laten komen etc.
Helaas behoort ITEC wel tot de grotere namen, waardoor veel mensen al snel geneigd zijn daar een contract af te sluiten.
En geen enkel bedrijf gaat voor het disfunctioneren van een printer een rechtzaak aan, tenzij er echt hele grote belangen zijn.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Laatst wel bij een klant geweest die toch echt de overweging aan het maken was om via de rechter het contract te laten ontbinden.... ITEC had zo ongeveer op alle mogelijke punten in het contract contractbreuk gepleegd (aldus de klant).
(Ik werk overigens zelf bij Ricoh).
Ik weet wel dat engineers die van Ricoh naar Itec gingen heel snel weer terugkwamen vanwege het service beleid van Itec. Je mag de machine nog net op de been houden, maar zeker niet teveel erin stoppen en dan nog zo goedkoop mogelijk...
Maar goed, ik ben een beetje bevooroordeeld denk ik....
Ik werk voor zo'n dealer in het zuiden van het land.
Wat betreft het goedkoper zijn dan Ricoh (Document Centres), dit kunnen wij ook. Uiteraard wel met de orginele supplies.
De reden hiervoor is dat er dan meer klantcontact mogelijk is.
Hoe en wat precies weet ik niet, ik ben zelf engineer.
Verwacht morgen of anders maandag de handtekening..