Toon posts:

Internetaansluiting 20mbit voor €20,- maandelijks zonder KPN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben momenteel een Internet+Bellen pakket van Tele2 voor €29,95 per maand inclusief 20mbit internet. Ik wil mijn ouders graag overzetten op voip, via een PAP2 adapter, zodat ze gewoon zo goed als gratis kunnen bellen met slechts een abonnementstarief van €10,- per jaar(!) om hun regionale nummer te gebruiken.

Hiermee zouden ze dan ook gelijk €10,- maandelijks moeten kunnen besparen, omdat ze geen vaste lijn meer nodig hebben. Het grote probleem dat hierbij komt kijken is dat veel internetproviders een KPN-aansluiting vereisen, bij aanmelding. Bij Tele2 dien je €4,95 maandelijks extra te betalen, indien je geen KPN-aansluiting hebt of Tele2 Telefonie voor €10,- maandelijks.

We halen toch slechts maar 1mB per seconde, de laatste tijd piekt hij vaak op slechts 600/700 kB/sec, terwijl dit vroeger tot maximaal 1050/1100kB/sec ging.

Zijn er kansen dat we ergens voor €19,95 per maand aan 20mbit internet kunnen komen? Of is het niet mogelijk onder de €5,- maandelijks extra te komen?

Verwijderd

Ik wil geen reclame maken maar bij online bieden ze een 20 mb theoretisch aan ,maar die haal je nooit .Ik zelf zou 20 mb moeten hebben ,maar haal maar 1,25 MEGA BITE per seconde.Dus zo`n 70/80 mb per minuut.Daar ben ik tevreden mee ,maar ze adverteren met 20 mb ,maar zoals gezegd dat haal je nooit ,ook al woon je naast de centrale ,.i.i.g succes :)
Het abbo dat ik heb is 20mb en bellen voor 25 euro pmaand.En ik geloof dat ze dat nu voor 20 euro doen ,de eerste 6maand .De vaste lijn rekenen ze sindkort ook niet meer ,eerst wel voor 5euro pmaand huren ,maar nu is inclusief lijnhuur.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 14:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:24:
Ik wil geen reclame maken maar bij online bieden ze een 20 mb theoretisch aan ,maar die haal je nooit .Ik zelf zou 20 mb moeten hebben ,maar haal maar 1,25 MEGA BITE per seconde.Dus zo`n 70/80 mb per minuut.Daar ben ik tevreden mee ,maar ze adverteren met 20 mb ,maar zoals gezegd dat haal je nooit ,ook al woon je naast de centrale ,.i.i.g succes :)
jij haalt dus 10 Mb, dat is 600 Mb/minuut of 75 MB/minuut

Verwijderd

Nee ik haal geen 600mb per minuut binnen ,was het maar waar .Zoals ik al zei ;zo`n 70 a 80 mb per minuut.,
En als je op het online forum leest dan lees je dat eigen lijk niemand die 20 mb haalt .Vandaar.<
Maar het verschil tussen megabit en megabite is 8x toch?Mischien haal ik wel de 600 megabit ,ja dat wel . :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 14:33 ]

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 22:17
Het is natuurlijk zo dat je gebruikt maakt van de KPN lijn om ADSL te gebruiken. Heb je geen abbo bij KPN hiervoor, dan zullen zij de kosten verhalen op je internetprovider en zij zullen het doorberekenen aan jou. 4,95 is dan nog schappelijk aangezien dat ongeveer de helft is van het budget abbo bij KPN kost (uit mijn hoofd). Met een kabel abonnement heb je bijvoorbeeld geen telefoonlijn nodig en verder is het denk ik een kwestie van aanbieders langslopen en aanbiedingen spotten.

@qwerty1971: Er zijn meer factoren die een rol spelen. Dat het bij jou niet lukt betekent natuurlijk niet dat het nergens lukt. Ik haal bijvoorbeeld 1,8 op ~200meter afstand.
@qwerty1971

[ Voor 3% gewijzigd door hpt870 op 25-02-2010 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact met Online opgenomen en bij hun zit de huur van de lijn in de €20,- maandelijks. Dat is dus perfect :)

Ik woon 1735 meter vanaf de wijkcentrale en zou dus 17mbit moeten halen, maar haal slechts 8mbit. (http://www.speedtest.nl/ADSL/)

Maar gezien ik niet meer bij mijn ouders woon, is dat niet zo'n groot probleem. :)

Verwijderd

Zie dat bedoel ik ,kurt1970 woont er vlak bij en toch halen ze het niet .Het schijnt zelfs zo te zijn ,dat helemaal niemand die 20mb haalt, maar goed ik ben wel te vreden ,hiervoor had ik nog langzamer.<
Maar dan zou ik dat doen ,ipv kpn kurt1970 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 14:38 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:49
Is het niet zo, als je echt wil besparen, dat je bij kpn terecht kan voor een 10€ 8 mbit lijntje. Of ben je ook bij hun verplicht om een telefoon te hebben?

Ok, zie op kpn dat hele abo niet voor tientje, terwijl kennis van me echt voor dat geld bij de kpn zit.
nieuws: KPN verdubbelt adsl-snelheid Basis- en Extra-pakketten << daar zie je ook een tientje genoemd worden, maar op kpn site zie ik doodleuk dat het achterlijk duur is (25).

[ Voor 55% gewijzigd door Sjah op 25-02-2010 15:03 ]

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:40:
Is het niet zo, als je echt wil besparen, dat je bij kpn terecht kan voor een 10€ 8 mbit lijntje. Of ben je ook bij hun verplciht om een telefoon te hebben?
Ehm, nee. De 8mbit lijntjes van KPN kosten welgeteld 35 euro per maand (25 de eerste 6 maanden). Met de laatste snelheidsverhoging gaan de kosten wel omlaag, maar je bent nog steeds 25 euro per maand kwijt (15 de eerste 6 maanden). Zie ook de site van KPN.

Hierbij moet ik KPN, of in mijn geval Hetnet (Onderdeel KPN) wel nageven dat er in principe nooit een storing of zelfs maar slechte verbinding is. En mijn 8mbit lijntje geeft constant de volle snelheid waarvoor geadverteerd wordt.

EDIT: De 10 euro die je noemt lijkt het interactieve TV pakket van KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 15:11 . Reden: Update n,a,v edit ]

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:35:
Zie dat bedoel ik ,kurt1970 woont er vlak bij en toch halen ze het niet .Het schijnt zelfs zo te zijn ,dat helemaal niemand die 20mb haalt, maar goed ik ben wel te vreden ,hiervoor had ik nog langzamer.<
Maar dan zou ik dat doen ,ipv kpn kurt1970 :)
Klanten die echt tussen de 200/500 meter zitten halen wel degelijk de volle 20mbit (had ik voor glasvezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Minaaj schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:04:
[...]

Klanten die echt tussen de 200/500 meter zitten halen wel degelijk de volle 20mbit (had ik voor glasvezel).
ik zit volgens deze site 479 meter van de dichtsbijzijnde wijkkast en ik haal toch echt 'maar' 11mbit bij Alice. Wel prima tevreden over overigens over mijn Alice Comfort abo voor 30 euro p/mnd voor Internet (20MB down/1up) en gratis onbeperkt vast-vast bellen en ook geen starttarief.

Je moet wel zelf een draadloos modem aanschaffen als je draadloos wil werken.

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 26-02-2010 10:18 ]

Pagina: 1