Kan tele2 abo (AIO) ontbonden worden?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik heb in november verleden jaar via de adslwinkel een tele2 abonnement afgesloten voor 20Mbit internet, digitale TV met HDtv en telefoon.
Er werd bij die winkel nergens gesproken dat de contractduur 2 jaar zou zijn. Tijdens mijn verbouwing en verhuizing de bevestiging van de order van Tele2 zelf ontvangen met alvast mijn gebruikersnaam e.d. Verder geen aandacht aan besteed. Nu lees ik hem nog eens goed en zie dat de overeenkoomst 2 jaar duurt. :?

misschien is dit niet echt van belang op mijn vraag, maar toch even erbij vermelden maar.

Het punt is dat na veel vertraging eindelijk mijn lijn is geleverd en de apparatuur na nog een bezoek van KPN nu werkt.
Probleem:
- ik haal een maximale snelheid van 8 Mbit ipv 20
- wanneer je de tv tuner inschakelt, pikt deze ongeveer 5 Mbit in van de 8
- wanneer ik een tweede tv tuner wil aansluiten is er dus niet voldoende bandbreedte hiervoor, laat staan inet
- tele2 spreekt alleen over supersnel internet
- tele2 spreekt nergens over de bandbreedte die op gaat aan de tv

Tele2 is ondertussen voor mij bezig met het vinden van het probleem waarom mijn lijn zo afgeknepen mijn hius binnenkomt. Mbv een weerstandsmeting zit ik op 1800 meter van de centrale. 1400 hemelsbreed aldus diverse zoeksites. Tele2 geeft ook aan dat ik tenminste 15 Mbit moet hebben.

Maar dan nog, wanneer ik twee tv's aan zou hebben, houd ik ook dan niet meer over dan een 5 Mbit van mijn 'supersnel internet'.
Dat delen van die bandbreedte vind ik behoorlijk bezwaarlijk en had mij wellicht doen besluiten een andere service of dienst te kiezen als ik dit destijds geweten had.

Wanneer tele2 die 15Mbit niet kan leveren is het al heel vlug klaar natuurlijk, maar kan ik op grond van de bandbreedte die op gaat aan de tv een dergelijke overeenkomst ontbinden?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:25

-d-

Nee ontbinden kan helaas niet.
Snelheid is puur een indicatie en kan van veel verschillende factoren afhankelijk zijn.

Edit: Uiteraard kan Tele2 wel coulance tonen en evt. contract ontbinden, maar dat gaat afhangen van hun klantvriendelijkheid ;)

[ Voor 35% gewijzigd door -d- op 25-02-2010 14:16 ]

• paQ
maar mij een snelheid geven waardoor ik niet op twee tv's tegelijk kan kijken, laat staan 'supersnel internet' heb kan wel?

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 25-02-2010 14:15 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1800 meter is inderdaad richting de 8-10mbit, daar kan je weinig aan doen. De 2 jaar is ook een kwestie van goed lezen, voordat je je handtekening zet.

Ik probeer altijd mensen te 'waarschuwen' als ze HDtv over adsl nemen, van je snelheid wordt gewoon een deel 'gereserveerd' voor de TV, ten koste van de normale internetverbinding. Je kan kijken wat je overeenkomst en AV vertellen over de bandbreedte die door HDtv wordt gereserveerd, mogelijk dat je het via die weg zou kunnen spelen (de KPN variant had dit namelijk niet in de overeenkomst staan, daar was opzeggen wel mogelijk).

(Ook leuk dat VDSL eraankomt, maar op jou afstand, heb je er nog niets aan).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• paQ
Ik heb nooit iets ondertekend. Mijn aanvraag is bevestigd en daarmee in gang gezet.
Er wordt nergens gesproken over reservering van bandbreedte voor tv, en ik heb meermaals duidelijk gevraagd of ik een tweede decoder kon bestellen. "ja, maar pas eind februari"

Tele 2 geeft zelf overigens aan dat ik makkelijk 15 Mbit zou moeten hebben, en een medewerker heeft zelfs in mijn omgeving diverse aansluitinngen gemeten en daa rligt de laagste op 13, en de hoogste op 17.
en daarbij geeft 1800 meter hier ook een snelheid van 15 a 16 Mbit weer.

• ad-user
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bij 1800 meter ga je de 15 Mbit niet halen, je kan kijken of mensen in de straat wel een hogere snelheid halen.( maakt hierbij eigenlijk niet uit via welke provider, als het maar een 20 MB abbo is)
Indien dat zo is kan je nog een kopermeting laten verrichten.

Bij VDSL is het de bedoeling dat de apparatuur in de wijkkast wordt geplaatst waardoor de afstand tot de gebruiker afneemt. Dus je hebt er zeker wel wat aan...

[ Voor 9% gewijzigd door ad-user op 25-02-2010 14:28 ]

maar de zomer komt eraan

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Speedtest heeft natuurlijk voor tele2 geen waarde, maar als ze zelf adverteren met tot 20Mb/s (voor internet bij een abo internet en tv en onbeperkt bellen) en je - incl twee door hen geleverde inschakelde tuners - 0Mb/s krijgt (dus geen en-en-en maar of-of-of) is dat best weinig. Dan is substantiele korting vereisen tot het is opgelost niet vreemd, imho. Aan de twee jaar zit je in principe idd vast, behalve als ze je "uit coulance" laten gaan of je het gooit op contractbreuk aan hen kant (namelijk: veel minder leveren dan is beloofd).

Maar: bij een andere DSL partij zal je hetzelfde hebben. Blijven over kabel of adsl&digitenne. Check of dat in jouw buurt beter / goedkoper is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ad-user schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:25:
Bij VDSL is het de bedoeling dat de apparatuur in de wijkkast wordt geplaatst waardoor de afstand tot de gebruiker afneemt. Dus je hebt er zeker wel wat aan...
Uiteindelijk mischien, ik zie niet heel Nederland opeens met uitgebreide wijkkasten van de 1 op andere dag, zeker bij de 'minder bedeelde wijken' zal dat mi nog erg lang duren.

Nieuws zegt erover:
KPN gaat de komende maanden zijn bestaande kopernetwerk opwaarderen. Door gebruik te maken van de zogeheten VDSL techniek vanuit de wijkcentrale kan KPN naast sneller internet (voor 50% van de huishoudens in Nederland) ook meer huishoudens bereiken met interactieve televisie diensten (80%), inclusief HD-TV (70%). Naar verwachting is dit al in de zomer van 2010 gereed.
paQ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:19:
Ik heb nooit iets ondertekend. Mijn aanvraag is bevestigd en daarmee in gang gezet.
Er wordt nergens gesproken over reservering van bandbreedte voor tv, en ik heb meermaals duidelijk gevraagd of ik een tweede decoder kon bestellen. "ja, maar pas eind februari"
Mischien heb je hier een aanknopingspunt, maar weet niet precies hoe de nieuwe wet omging met maximale contractsperiode bij aanvraag.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:25

-d-

paQ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:19:
Tele 2 geeft zelf overigens aan dat ik makkelijk 15 Mbit zou moeten hebben, en een medewerker heeft zelfs in mijn omgeving diverse aansluitinngen gemeten en daa rligt de laagste op 13, en de hoogste op 17.
en daarbij geeft 1800 meter hier ook een snelheid van 15 a 16 Mbit weer.
Als ik je postcode check op Telfort.nl geven ze 7-10 megabit aan, Tele2 kan ik geen online postcodecheck vinden. Maar die van Telfort komt in ieder geval goed overeen met de snelheid die je maximaal kunt halen.

• paQ
interessant.
maar dan kan men dus de verkochte dienst gewoonweg niet leveren.
Ik schaar alles <10 niet onder supersnel internet en als je geen 2 tv's aan kunt zetten dan is er onmogelijk sprake van überhaupt internet.
Hoe gaat dat straks met HDtv? die zal nog welmeer bandbreedte nodig hebben niet?

Ohja, bijkomstigheid, stond ook nergens vermeld.
Maar er worden geen andere dan bedrade verbindingen ondersteund tussen modem en tuner. Maw, homeplug werkt niet (heb ik al geprobeerd) en ook draadloos zou het niet kunnen functioneren (mbv een ethernet hub wireless)
de homeplug had max 200 Mbit, en als ik bestanden over en weer gooi haal ik 41 Mbit. Veel meer dan de 5Mbit die hij van de modem snoept, en tóch kwam er niet meer dan hikkend en haperend geluid door.

en daar zit je dan in je woonkamer, met een lange ethernetkabel dwars door je woonkamer naar de reclame van Frank te kijken :|

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik schaar alles <10 niet onder supersnel internet en als je geen 2 tv's aan kunt zetten dan is er onmogelijk sprake van überhaupt internet.
Doe eens even ontspannen jij!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 02:45 ]

Verwijderd

paQ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:53:
interessant.
maar dan kan men dus de verkochte dienst gewoonweg niet leveren.
Hoe gaat dat straks met HDtv? die zal nog welmeer bandbreedte nodig hebben niet?

Ohja, bijkomstigheid, stond ook nergens vermeld.
Maar er worden geen andere dan bedrade verbindingen ondersteund tussen modem en tuner. Maw, homeplug werkt niet (heb ik al geprobeerd) en ook draadloos zou het niet kunnen functioneren (mbv een ethernet hub wireless)
de homeplug had max 200 Mbit, en als ik bestanden over en weer gooi haal ik 41 Mbit. Veel meer dan de 5Mbit die hij van de modem snoept, en tóch kwam er niet meer dan hikkend en haperend geluid door.

en daar zit je dan in je woonkamer, met een lange ethernetkabel dwars door je woonkamer naar de reclame van Frank te kijken :|
Ten eerste ben je wel enorm snel, in November aangevraagd en nu gaan klagen, we zijn 4 maanden verder hoor, bijna 5 !!
Ik denk dat ook al wilt Tele2 coulant zijn dat ze niet je contract gaan ontbinden omdat je er zo laat pas over klaagt. (Laat is dus die 4 maanden)

Daarnaast is het wel zo dat als je bestanden over en weer gooit met 41Mbit, dit tussen 2 computers/laptops is en niet over het internet. Want 41Mbit haal je niet met jou internet verbinding. Bestanden verplaatsen/kopieeren kan je niet vergelijken met internetten. Dat is net appels en peren vergelijken , dat doe je niet.

HDtv zal antuurlijk nog meer eisen van je verbinding,jammer dat je je niet een beetje heb laten voorlichten en research heb gedaan, anders was je er toch achter gekomen dat je internet-snelheid niet eens op 15MB kan uitlopen. Hier zal tele2 je ook naar verwijzen !

Heb je al 2TV's aangesloten dan, want in je eerste post staat dat je het WILT, en niet HEBT.
Ik denk namelijk dat de eerste lijn het meest vergt van je internet-snelheid, en de 2de TV dat niet zo in die mate zal doen.

En hoe heb je nou een overeenkomst met tele2 betreft je "contract" als je niet hebt getekend, heb je telefonisch ja gezegd neem ik aan dan? Want anders moet je wel tekenen.

• paQ
nog een keer dan
- Ik heb pas sinds een ruime week verbinding. Hoe kan ik over iets klagen wat ik nog nieteens heb? :?
- 41 Mbit heen en weer heeft niets met de Inet snelheid te maken maar met het feit dat de tvverbinding niet via de homeplug wil werken.
- Ik héb nog niet twee tv's aangesloten, maar wil dat graag. Heb hier in de afgelopen maanden ook meer dan eens om gevragd en dat zou gewoon gaan werd er gezegd. Nu wordt er gezegd dat het niet haalbaar is vanwege het gebrek aan snelheid.
- de inetshop heeft NOOIT iets verstuurd wat ik moet ondertekenen, ook tele2 niet.

• paQ
Monteur is zojuist langsgeweest.
eerst nieuw kabeltje gemaakt. voor de zekerheid.
7,6 Mb
ander modem eraan
7,5 Mb

Ook volgens zijn tabelletje moet er gewoon tegen de 15 kunnen worden gehaald.
Upload was overigens maar 0,5 (ipv 1)

opnieuw lijnmeting laten doen en nog maar een keer bevestigd gekregen dat het hoger moet. Als het goed is voert KPN nu binnen 2 werkdagen een controle uit op de lijn tussen de wijkcentrale en mijn huis. Daar gaat het ergens mis.
Volgens de monteur is het op te lossen, maar als er iets mis is met een kabel in de grond, dan is KPN daar niet bepaald happig op om die op te graven.

we wachten iig even een paar dagen af.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Waarschijnlijk zetten ze je dan op het tweede aderpaar. Is voor jou een kwestie van een 2 draadjes wisselen in het ISRA punt. :)

• paQ
De KPN monteur is al weer weg.
Hij mat een schone lijn (tele2 ruis) en zei dat dit het echt is.
Hij had een apparaat waar hij tegen de 9 Mb zat.

Beetje schouderophalend stonden we daar dan :+. Volgens hem hebben ze de oude koper laten liggen. Nou. Dat was een behoorlijk oud wijkje wat ze hebben gesloopt en deze wijk op hebben gezet. Kwa afstand klopte die 15 a 16 wel, maar als het nog de oude draden zijn, dan zou ik dat never nooit kunnen halen.

ik wacht weer op het telefoontje van tele2 met de terugkoppeling.

edit:
oh, en de buurman 5 deuren verderop haalt bijna 15 Mb op zijn 20Mb Telfort abo

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 03-03-2010 09:41 ]

• paQ
En opnieuw gaat Tele2 een KPN monteur langssturen. Ze blijven erbij dat het sneller moet. Alleen nu vindt KPN dus van niet.

• paQ
na bovenstaand bericht heeft men 5 maart nog eens gebeld het te gaan uitzoeken met KPN, daarna bleef alles stil.
Na vandaag 42 minuten bellen en 3 keer doorverbinden iemand bereid gevonden actie te ondernemen in danwel oplossen, danwel contract beëindigen. Na wat ruggespraak aan haar zijde inmiddels dan ook zojuist tteruggebeld dat het wellicht een gebed zonder eind gaat worden en een hoop gewelles nietes tussen Tele2 en KPN.
Dat is prima, maar dan wel zonder mij ertussen :+
Ik mag opzeggen via overstap andere provider, of per direct. Wat ik zelf wil.

Eind goed al goed, al heeft het behoorlijk wat moeite gekost.
Er zijn bij Tele 2 een hoop mensen die echt hun best doen, er zijn er helaas ook zat die ronduit moe en langzaam reageren en vervolgens je afschepen naar zomaar een andere collega of afdeling.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 15-03-2010 13:30 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• paQ
Jij_werkt_toch niet bij Tele_2?
Je hebt wel dezelfde naam als dat schaap van ze :+

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 15-03-2010 14:06 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Whehe. Geen enkele binding met Tele2 of een concurrent van ze, behalve als klant van een concurrent dan :+

Pagina: 1