• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Ik heb laatst een Dell Studio XPS 8000 desktop gekocht. Standaard staat hier Windows 7 op geinstalleerd. Ik wil er graag een dual boot machine van maken en XP er ook op zetten.

Het is me bekend dat je ook met Virtual PC XP kan draaien on Windows 7, maar ik wel echt het besturingssysteem op de HD installeren.

Door het service-tag nummer in te voeren op de Dell site heb ik gezien dat er geen drivers voor XP te downloaden zijn. Zijn er mensen die ervaring hebben om toch XP te installeren met de juiste drivers?

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Edd

Probeer anders XP gewoon eerst te installeren en zie hoever je komt?
Je kan dan ook kijken of de producent van de onderdelen die niet werken nog wel drivers aanbied voor XP.

-

• nico_van_wijk
Edd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:33:
Probeer anders XP gewoon eerst te installeren en zie hoever je komt?
Je kan dan ook kijken of de producent van de onderdelen die niet werken nog wel drivers aanbied voor XP.
Dat kan, maar ik zoek liever eerst alle drivers op voordat ik begin met de installatie. Maar het vervelende is dat ik eerst moet gaan uitzoeken wat er allemaal op het moederbord zit zoals netwerkkaart, sata, chipset, video...... zodat ik drivers kan gaan zoeken bij de fabrikanten.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
Hij heeft gewoon een Intel P55 chipset, dus het is een kwestie van de Matrix Storage driver integreren in de Windows-install met bv Nlite.
Aan de hand van de drivers van Dell voor Windows 7 zie je wel welke componenten erin zitten

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zou ik mogen vragen waarom er perse xp op moet, je levert dan op een aantal punten in op functionaliteit.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:33
nico_van_wijk schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:08:
Dat kan, maar ik zoek liever eerst alle drivers op voordat ik begin met de installatie. Maar het vervelende is dat ik eerst moet gaan uitzoeken wat er allemaal op het moederbord zit zoals netwerkkaart, sata, chipset, video...... zodat ik drivers kan gaan zoeken bij de fabrikanten.
Ga naar de site http://driverpacks.net/ en sliptream de driverpacks voor MassStorage,Chipset, LAN & WLAN in je XP cd.

Hiermee moet je dan zonder problemen XP kunnen installeren op intel chipset gebaseerde systemen. :)

• nico_van_wijk
brilsmurfffje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:19:
Zou ik mogen vragen waarom er perse xp op moet, je levert dan op een aantal punten in op functionaliteit.
Ik heb een geluidskaart met 8 in- en outputs waar geen windows 7 drivers voor zijn. De kaart wordt niet meer ondersteunt.

Ik zou hem wel graag blijven gebruiken. Een nieuwe kopen kost veel centjes.
The_Doman schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:30[/message]:
[...]

Ga naar de site http://driverpacks.net/ en sliptream de driverpacks voor MassStorage,Chipset, LAN & WLAN in je XP cd.

Hiermee moet je dan zonder problemen XP kunnen installeren op intel chipset gebaseerde systemen. :)
Die site kende ik nog niet, dat ziet er wel goed uit. Ik begrijp dus dat elke mogelijke driver in zo'n pack zit?

[ Voor 6% gewijzigd door nico_van_wijk op 25-02-2010 15:43 ]

Pagina: 1