hallo
Mijn laptop doet raar.
Hij staat in een houder (zo'n goedkoop ding van een metalen draad. Dus hij is aan alle kanten vrij voor koeling.
Hij stond net een tijdje niks te doen en het scherm was uit. (niet standby).\
maar de fan stond wel de hele tijd op volle kracht te blazen.
Dus ik ging even kijken naar de temperaturen in everest (ultimate). en daar valt me wat raars op.
de temperaturen zijn normaal volgens mij:
moederbord 35
cpu kern 1 36
cpu kern 2 36
gpu diode 46
seagate... (hd) 32
maar af en toe komt er ineens een waarde 'cpu' bij. Die staat dan op 96 graden. gaat na een paar seconden terug naar 32 graden en dan verdwijnt de waarde weer, om na een halve minuut weer terug te komen in het rijtje op 96 graden.
overigens is de fan inmiddels weer wat rustiger geworden, maar die waarde vind ik maar vreemd.
is dit de voorbode van een kapotte temp sensor?
het gaat om een HP elitebook 8530w met t9600 cpu en quadro 770m 512mb gpu (er zijn verschillende versies)
Mijn laptop doet raar.
Hij staat in een houder (zo'n goedkoop ding van een metalen draad. Dus hij is aan alle kanten vrij voor koeling.
Hij stond net een tijdje niks te doen en het scherm was uit. (niet standby).\
maar de fan stond wel de hele tijd op volle kracht te blazen.
Dus ik ging even kijken naar de temperaturen in everest (ultimate). en daar valt me wat raars op.
de temperaturen zijn normaal volgens mij:
moederbord 35
cpu kern 1 36
cpu kern 2 36
gpu diode 46
seagate... (hd) 32
maar af en toe komt er ineens een waarde 'cpu' bij. Die staat dan op 96 graden. gaat na een paar seconden terug naar 32 graden en dan verdwijnt de waarde weer, om na een halve minuut weer terug te komen in het rijtje op 96 graden.
overigens is de fan inmiddels weer wat rustiger geworden, maar die waarde vind ik maar vreemd.
is dit de voorbode van een kapotte temp sensor?
het gaat om een HP elitebook 8530w met t9600 cpu en quadro 770m 512mb gpu (er zijn verschillende versies)