Wellicht meest bekende probleem voor veel mensen.
Ik heb W7 Home Premium net erop gezet en K-Lite Mega Codecpack 5.70 erop gedaan.
Dat werkt prima, maar... een probleem dat HDD ook actief is tijdens draaien media vanaf DVD.
Ik weet dat HDD niet eens nodig is om media te weergeven, dat kan beter direct via geheugen.
Ik wil HDD activiteit zoveel mogelijk uitschakelen tijdens DVD afspelen omdat:
- hdd bezigheden de afspeelproces kan verstoren (dus als scanner loopt, dan zal de beelden zeker wat schokken)
- batterijduur vergroten zodat alleen DVD speler draait en HDD zeer minimaal.
- beter en soepeler afspelen en minder cpu belasting
Ik weet dat het mogelijk is, maar welke instellingen in codecpack of in W7 zijn hiervoor nodig om te voorkomen dat HDD meeleest tijdens afspelen?
Wie heeft dus ook gedaan?
Alvast dank.
Ik heb W7 Home Premium net erop gezet en K-Lite Mega Codecpack 5.70 erop gedaan.
Dat werkt prima, maar... een probleem dat HDD ook actief is tijdens draaien media vanaf DVD.
Ik weet dat HDD niet eens nodig is om media te weergeven, dat kan beter direct via geheugen.
Ik wil HDD activiteit zoveel mogelijk uitschakelen tijdens DVD afspelen omdat:
- hdd bezigheden de afspeelproces kan verstoren (dus als scanner loopt, dan zal de beelden zeker wat schokken)
- batterijduur vergroten zodat alleen DVD speler draait en HDD zeer minimaal.
- beter en soepeler afspelen en minder cpu belasting
Ik weet dat het mogelijk is, maar welke instellingen in codecpack of in W7 zijn hiervoor nodig om te voorkomen dat HDD meeleest tijdens afspelen?
Wie heeft dus ook gedaan?
Alvast dank.