Toon posts:

[2003 TS] Printer toevoegen (uit ander netwerk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het eerst zit er iemand van een andere netwerk via remtote dekstop op onze terminal server ingelogd. De pc/gebruiker zitten fysiek in een andere netwerk/domein.

Nu wilt de gebruiker graag vanuit onze TS printen naar zijn eigen netwerk printer.

hoe kan hij dit voor elkaar krijgen? als ik bij het maken van de sessie aangeef dat hij de lokale resources mee moet nemen, dan neemt hij geen lokale printer(s) mee, komt dit omdat de driver/printer eerst geinstalleerd moet worden op de server?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jup, drivers voor de betreffende printer op je 2003 ts installeren, of een fallback driver configureren:
Windows 2000 or Windows Server 2003 Terminal Services server logs events 1111, 1105, and 1106

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
deze tool: http://www.microsoft.com/...DB-484F-862E-38A094EEEAF7

kan je daarmee wel helpen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Thx, de tool herkent idd alle printers die ooit zijn aangemeld die geen goede driver kunnen vinden.

Ik kan nu via de tool een driver installeren, ik ga testen of de gebruiker nu wel kan printen.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 16:12

beerns

it is I, Leclerc

Wat deze tool doet, daar kun je volg mij ook voor kijken in Printers&Faxes, server properties, drivers.
Daar kun je drivers voor evt. TS clients toevoegen en dat werkt prima.

Kende deze tool niet, maar dat doet ie zo te zien.
An sich handig.

[ Voor 12% gewijzigd door beerns op 25-02-2010 16:25 . Reden: slechte zin ]

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....