Schijf uit spanned volume verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zoek een manier om een partitie over meerdere schijfjes te spreiden met daarbij de mogelijkheid om later schijfjes toe te voegen of te verwijderen. Dat eerste lukt in elke windows versie vanaf 2000, maar een schijf verwijderen zonder de complete partitie omzeep te helpen lijkt er niet in te zitten.

Ik zoek dus iets zoals bij Windows Home Server waarbij je aangeeft welke schijf weg moet en na een uurtje ratelen is alle data van die schijf verplaatst en kan je hem veilig verwijderen. Kan dit (met misschien wat trucjes) in server2003/ XP64 of windows 7?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Doe het via de RAID controller van je moederbord of koop een losse RAID controller, daar kan dat over het algemeen wel mee.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• jadjong
  • Niet online
Heb al een Highpoint 2522 en die kan geen schijven uit een JBOD groep verwijderen zonder dat ik daarna een backup terug moet zetten. Daarnaast wil ik het graag softwarematig houden zodat ik bij een defecte controller niet op zoek moet naar precies dezelfde. ;)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Met JBOD is dat voor zover ik weet altijd alleen maar mogelijk met behulp van een backup/restore.

De methode zoals bij Homeserver kan niet bij 2003/xp/vista/7/2008/2008R2.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• jadjong
  • Niet online
Inmiddels uitgevonden dat Veritas Storage Foundation een schijf kan verwijderen uit een groep als er binnen die groep een andere lege schijf is. Zelfs de gratis versie :)