probleem: pc S/PDIF Out naar jvc versterker werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• kkarremans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo allemaal.

Ik heb vorige week de oude JVC E100RSB versterker van me ouders gehad.
Nou wilde ik deze versterker met alles wat er bij hoort aan me pc sluiten ter vervanging van mijn huidige speaker set.

Ik wilde dit gaan doen door de digital audio in van deze versterker te verbinden met de coaxial S/PDIF Out connector van mijn gigabyte moederboard.

Toen ik deze 2 met een tulpstekker had verbonden en me pc ingesteld had om het geluid te sturen naar de S/PDIF out en ik me jvc in had gesteld dat het geluid via de digital audio in binnen zou komen,
bleef het stil.

Weet iemand wat ik fout heb gedaan?
Of ben ik met iets bezig wat helemaal niet kan?

Alvast bedankt voor de reacties.
Kevin.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Welk moederbord heb je? Heb je de goede aansluiting van het moederbord gepakt (in niet per ongeluk composiet video uit als hij die heeft)? Wat voor kabel zit ertussen, hoe lang is deze, etc...

Dit is wel heel erg koffiedik kijken zo...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• kkarremans
Ik heb een Gigabyte GA-EX58-UD5.

Het is de coaxial S/PDIF want ik heb geen composiet video out op mijn moederboard.

En ik gebruik een standaard gele tulp kabel van +/- 1meter

Alvast bedankt.
kevin

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-02 10:02
moet je misschien de COAXIAL output eerst nog doorlussen van je moederboard naar de externe connector ?

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:14
Heb je nog een connector zitten aan een 3,5mm jack uitgang?

Mocht dat zo zijn dan eerst die verwijderen en dan de Coax spdif er weer in doen. Eventueel opnieuw opstarten. Moederborden zien vaak zelf de aansluiting.

__/`\__/`\__

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 07:56
kkarremans schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:15:
Ik heb een Gigabyte GA-EX58-UD5.

Het is de coaxial S/PDIF want ik heb geen composiet video out op mijn moederboard.

En ik gebruik een standaard gele tulp kabel van +/- 1meter

Alvast bedankt.
kevin
S/PDIF = geluid, en Composiet Video lijkt me niet de goede aansluiting ;)

Kijk ook even of je wel iets van DTS Connect of DolbyDigital Live aan kan zetten in je Geluidssoftware/manager.
Anders moet je expliciet opgeven in VLC (of welk ander programma dan ook ) dat de geluidsstream over S/PDIF moet...

Stel ook je S/PDIF geluidskaart in als standaard geluidskaart...

Even niets...

• Mistacal
thijs_cramer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:36:
[...]

S/PDIF = geluid, en Composiet Video lijkt me niet de goede aansluiting ;)

Kijk ook even of je wel iets van DTS Connect of DolbyDigital Live aan kan zetten in je Geluidssoftware/manager.
Anders moet je expliciet opgeven in VLC (of welk ander programma dan ook ) dat de geluidsstream over S/PDIF moet...

Stel ook je S/PDIF geluidskaart in als standaard geluidskaart...
Cinch blijft cinch en dat maakt verder niet uit. Behalve dat een S/PDIF kabel een 75ihms kabel is en een composite kabel niet. Je overigens gewoon geluid moeten krijgen.

__/`\__/`\__

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Probeer anders eens de optische uitgang van het moederbord en de optische ingang van de E100RSB te gebruiken. Aangezien het een oud beestje is kan er best een defect in de E100RSB zitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• kkarremans
Probleem verholpen :)

Waarschijnlijk was de coaxial aansluiting van me versterker kapot.

Kwam hier achter toen ik de dvd speler er op aansloot en alsnog geen geluid kreeg.
Dus ben ik naar de lokale kabel boer gegaan om een optical S/PDIF te kopen in de hoop dat die aansluiting wel zou werken.
En nou werkt alles als perfect. :)

Edit: fear1986 had gelijk.

Bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door kkarremans op 25-02-2010 15:07 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Hell ja, wat heb ik er mee verdient? :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mistacal schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:46:
[...]

Cinch blijft cinch en dat maakt verder niet uit. Behalve dat een S/PDIF kabel een 75ihms kabel is en een composite kabel niet. Je overigens gewoon geluid moeten krijgen.
Fout, een goede composiet kabel is juist wel 75Ohm. Praktisch alle signaalkabels voor thuis A/V-gebruik zijn 75Ohm, alleen symetrische kabels niet (die zitten op 120Ohm dacht ik).

Dat die dunne dropveters met gele plugjes, die je standaard bij een apparaat krijgt, bij lange na niet de 75Ohm halen, doet niks af dat de standaard dat eigenlijk wel dicteert.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Mistacal
Dat de standaar dat dicteert is wat anders dat cinch gewoon cinch blijft. De aansluiting zegt niets over de impedantie van de kabel.

Zoals ik zelf al zei zijn de dropveters geen 75ohm. Dus ik weet niet wat er fout aan is wat ik zei. Dat het verkeerd is opgevat omdat ik het te algemeen heb gezegd begrijp ik maar was anders bedoeld

De symmetrische kabels zijn overigens 110 Ohm maar dat is het AES en niet de SPDIF

[ Voor 12% gewijzigd door Mistacal op 25-02-2010 16:05 ]

__/`\__/`\__

Pagina: 1