Toon posts:

Groot Probleem Imac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Heb sinds een klein jaar een Imac 24 inch en ben daar heel tevreden mee,echter..sinds een maand is mijn DVD interne speler stuk.
Dus heb ik eerst een externe DVD brander,Samsung gekocht om in ieder geval vooriut te kunnen met branden enz.voot.
Wat dus ook inhield dat als ik Leopard wilde herinstallen het met de brander moest doen en dat werkte zeer goed.
Voorlopig dus ruim 370 euro in de knip gehouden.
Maar nu het probleem en wel het volgende,ik had met bootcamp win 7 erop gezet en na een week via paralles .
Alles op de comp werkte ineens veel trager en steeds dat ballonnetje,het opstarten duuuuuuuuuuuuuuuuurde maar dus ik besloot Leopard te herinstalleren.
Maar met geen mogelijkheid lukte dat weer want hij zag een disk00 en een disk01 en hij bleef maar proberen om daar die00 dus alles op te zetten.
Nou had ik al eens eerder met bootcamp gwerkt en als je dan aangaf in schijfhulp helemaal formatteren dan gaf hij aan dat alle partities gewist worden .
Maar het vreemde is dat dat nu niet kreeg.
Heb de win 7 in de DVD brander gedaan en onder windows de hele schijf geformatteerd als ntsf en hij installeerde win erop.
Maar als ik de comp aanzet moet de brander ook aan staan want vandaar start hij alleen nog op,hij ziet dus de eerste partitie niet?
Nou heb ik in windows Paragon Harddisk Manager geinstalled en daar zie ik een partitie van 400Mb staan.
Is het nou veilig om die patitie te deleten en om dan te proberen om Leopard weer te installern?
Of moet ik die partitie NTSF maken of FAT32 .
Ben er wel een beetje huiverig voor dus daarom de vraag en enige uitleg :?

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:51:
Hallo
Heb sinds een klein jaar een Imac 24 inch en ben daar heel tevreden mee,echter..sinds een maand is mijn DVD interne speler stuk.
Dus heb ik eerst een externe DVD brander,Samsung gekocht om in ieder geval vooriut te kunnen met branden enz.voot.
Wat dus ook inhield dat als ik Leopard wilde herinstallen het met de brander moest doen en dat werkte zeer goed.
Voorlopig dus ruim 370 euro in de knip gehouden.
Maar nu het probleem en wel het volgende,ik had met bootcamp win 7 erop gezet en na een week via paralles .
Alles op de comp werkte ineens veel trager en steeds dat ballonnetje,het opstarten duuuuuuuuuuuuuuuuurde maar dus ik besloot Leopard te herinstalleren.
Maar met geen mogelijkheid lukte dat weer want hij zag een disk00 en een disk01 en hij bleef maar proberen om daar die00 dus alles op te zetten.
Nou had ik al eens eerder met bootcamp gwerkt en als je dan aangaf in schijfhulp helemaal formatteren dan gaf hij aan dat alle partities gewist worden .
Maar het vreemde is dat dat nu niet kreeg.
Heb de win 7 in de DVD brander gedaan en onder windows de hele schijf geformatteerd als ntsf en hij installeerde win erop.
Maar als ik de comp aanzet moet de brander ook aan staan want vandaar start hij alleen nog op,hij ziet dus de eerste partitie niet?
Nou heb ik in windows Paragon Harddisk Manager geinstalled en daar zie ik een partitie van 400Mb staan.
Is het nou veilig om die patitie te deleten en om dan te proberen om Leopard weer te installern?
Of moet ik die partitie NTSF maken of FAT32 .
Ben er wel een beetje huiverig voor dus daarom de vraag en enige uitleg :?
Als je een bootcamp partitie aanmaakt, wordt er een extra partitie aangemaakt naast de partitie waar je windows op gaat installeren, deze moet je ten alle tijden niet verwijderen, tenzij je windows niet meer wilt gebruiken.
Waar je op kunt letten als je windows via bootcamp gebruikt is om de partitie te excluden van spotlight in mac os x, op die manier wordt de bootcamp partitie niet opgenomen in de spotlight index.

Je zou Paragon niet hoeven te gebruiken, het zorgt alleen maar voor verwarring, je moet alles kunnen doen met het schijfhulpprogramma.

Als je alles opnieuw moet installeren kun je het beste de Snow Leopard dvd erin knallen, schijfhulpprogramma starten in de Mac OS X installatie setup, de hele schijf formateren voor Mac OS X en dan na de installatie weer ruimte vrijmaken met bootcamp voor de windows partitie.

[ Voor 5% gewijzigd door shytah op 25-02-2010 12:16 ]

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 22:07
als hij nog minder dan een jaar oud is zou ik ook even langs een Apple winkel langsgaan, even kijken of die apple certified reparaties kan uitvoeren en laten repareren. Als je geen gekke dingen met je drive hebt gedaan wordt dat gewoon door Apple betaald.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Arosf
Als je alles opnieuw moet installeren kun je het beste de Snow Leopard dvd erin knallen, schijfhulpprogramma starten in de Mac OS X installatie setup, de hele schijf formateren voor Mac OS X en dan na de installatie weer ruimte vrijmaken met bootcamp voor de windows partitie.

Dat heb ik reeds vele malen gedaan maar werkt niet?
Die partitie is 200MB groot geeft hij aan
;
Local Disk (") niet avtive=hidden used 512 Bytes EFI

Lokale schijf (c:) 2978 GB NTSF =no labeled=GPT Volume Active