Upgrade 32bits beta naar windows 7 64bit*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben nieuw hier, en dacht laat ik maar meteen iets vragen. :)
Ik heb ergens in Juni de Beta versie van windows gedownload en geïnstalleerd op mijn laptop (32 Bits-versie) dat dus geldig is t/m 29 februari.
Nu heb ik de upgrade CD-gekocht om naar een volwaardige versie van windows 7 te upgraden (64 bits-versie).
En dan nu mijn vraag, hoe kan ik upgraden? Ik heb hier namelijk zowat geen ervaring mee, ik weet totaal niet wat ik moet doen. Ik heb iets gelezen over een clean install? Wat is dat en kan dat met een upgrade CD? Of moet ik eerst bijvoorbeeld Vista (64 bits-versie) erop zetten en dan upgraden met de Upgrade-CD?

Alvast bedankt.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Upgraden van 32bit naar 64bit is niet mogelijk. Dat wordt een herinstallatie.

Waarschijnlijk hoef je niet Vista er eerst op te zetten, probeer gewoon met de upgrade DVD te installeren, lukt dat niet, kan je altijd nog Vista er eerst op zetten.

[ Voor 52% gewijzigd door Gé Brander op 25-02-2010 11:53 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
@ c70070540 en Notna

Bedankt voor de snelle reactie. Nu heb ik nog twee vraagjes. Als het dus niet lukt om te installeren met de upgrade CD en het dus nodig is om het via Vista te doen, is het dan van belang dat die versie van vista 64 bits is? En dan mijn laatste vraag: Hoe voer je een clean install uit?

EDIT: laaste vraag had ik gwn moeten googlen (sorry)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 12:21 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:20:
@ c70070540 en Notna

Bedankt voor de snelle reactie. Nu heb ik nog twee vraagjes. Als het dus niet lukt om te installeren met de upgrade CD en het dus nodig is om het via Vista te doen, is het dan van belang dat die versie van vista 64 bits is? En dan mijn laatste vraag: Hoe voer je een clean install uit?
• Clean install staan beschreven in de linkjes die ik gepost heb
• Je kan niet upgraden van 32 bit naar 64 bit, dus ja; 64 bit installen is wel een pre als je upgrade cd dat ook is :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel :D

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Niet onbelangrijk: Een upgradelicentie is alleen licentietechnisch GELDIG wanneer hij gebruikt word i.c.m. een in het bezit zijnde OEM of Retail licentie op die pc... upgraden vanaf een beta (als het al lukt) is dus niet geoorloofd :)

Je kunt idd een 'clean install' doen vanaf een upgrade-cd/dvd, maar hij zal tijdens de installatie vragen om een cd en/of code van het basispakket in te voeren, waarop je de upgrade wilt gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-02-2010 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ HTT-Thalan

Het is dan dus niet nodig om eerst Vista er op te zetten? Een clean install en dan gewoon de code (van Vista (of windows XP?)) intikken en that's it? :)

EDIT:

Zal ik anders een partitie maken van ongeveer 20GB en het daarop uitproberen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 12:42 ]

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:30:
Je kunt idd een 'clean install' doen vanaf een upgrade-cd/dvd, maar hij zal tijdens de installatie vragen om een cd en/of code van het basispakket in te voeren, waarop je de upgrade wilt gebruiken.
Bij mijn beide "clean installs" van Windows 7 Ultimate 32 bit heeft deze nooit gevraagd naar de cd en/of code van het basispakket.

Gewoon booten vanaf die cd, clean install selecteren en gaan met die banaan. Ergens op het eind kan je Windows dan activeren met de code die bij de upgrade geleverd wordt. Simple as it is :)

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Pagina: 1