Welke geheugen voor G41M-ES2L

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben van plan mijn pc een update te schenken :)
Mijn pc draait nu op een E2180 2Ghz (overclock naar 2.8 Ghz) en 3072 MBytes interne geheugen.
De snelheid van de geheugen is PC2-5300.
Dit alles draait op Windows 7 Ultimate.
De moederboard die ik heb is een Gigabyte G41M-ES2L
Ben van plan om een quad-core processor te halen maar mij werd aangeraden eerst mijn interne geheugen te upgraden.
Hoeveel Gbyte geheugen raden jullie aan en op welke snelheid? (heb ze gezien van 667Mhz tot 1600Mhz..Geef dat een groot verschil?)
Ben van plan de CPU te overclocken.

Alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Je geeft net iets te weinig info om geholpen te worden.

Heb je een 64 of 32 bit OS? Gezien je nu 3 GB aan mem hebt vermoed ik 32 bit. Installeren van meer mem op een 32 bit OS is dan overbodig. De hamvraag is wat je met je PC doet. Video editing, photoshoppen, gamen, etc. Meestal voldoet 3 GB wel, voor zwaar video editing werk kun je meer nemen, indien je OS 64 bit is. 8 GB is het max op dit bord.

Voor het kiezen van een setje geheugen modules verwijs ik je naar de QVL van je MoBo. Je MoBo ondersteund tot 1066 (dat is overclocked DDR2-800). Afhankelijk van je processor keuze en je beoogde OC van de CPU kies je een setje modules uit. Met DDR2-800 kun je naar een FSB van 400, met DDR2-1066 naar een FSB van 533. Sneller geheugen wordt niet standaard door je MoBo ondersteunt. Let op met het aanschaffen van een CPU of deze wordt ondersteund door je MoBo en welke BIOS update je daar voor nodig hebt. Supported CPU's vind je hier.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt oscar:)
Ik heb een 32bit OS.
Het is meer bedoeld voor het gamen.
Heb nu totaal geen klachten met de 3 GB die ik nu in de pc heb(maar met bad company 2 in m'n achterhoofd dacht ik dat een hogere en snellere interne geheugen de spel beter zou draaien).
Ben van plan een quad-core Q6600 te halen om te overclocken.
Is het aan te raden om eerst de geheugen op te krikken of is alleen een snellere CPU voldoende?

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je hebt geen nieuw RAM nodig. 3GB is zat en 667 MHz idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Het gaat je om games, je begint over het geheugen, de processor, maar waarom zou je niet beginnen met je videokaart? Overigens is je processor wel aan de zwakke kant maar je laat je videokaart helemaal achterwege in dit verhaal wat ik totaal niet kan begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Red-Front:
Ik heb een XFX 9800GTX+ die standaard al overclocked is.
Daar moet ik toch wel een tijdje mee vooruit komen toch?

Bolletje 92:
Bedankt voor de advies.
Hou het bij de 3GB geheugen en ga eerst een snellere CPU halen.

Welke Quad-core CPU raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar

0scar

MacIJver

Hoeveel wil je besteden? Als je je budget post kan men zien wat erin past.

Ikzelf zou ook niet het geheugen vervangen, maar omdat je initieel niet vermeldde waarvoor je de PC gebruikte ging ik in op je vraag. Overigens, heb je 3 geheugen modules van 1 GB? of 2 van 1GB en 2 van 512MB?
In geval van 3 van 1GB maak je geen gebruik van dual channel, scheelt weer een paar procent performance.

Het bord ondersteunt vele quad core's, hier vind je er een paar in de pricewatch in de range van 106 tot 1024 Euro. Tweedehandsje kan ook.

Op welke resolutie game je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je oscar.

Ik heb 3 modules van 1 GB.
Ik heb zelf ongeveer 150 euro in gedachten voor een Quad-CPU.
Speel met een resolutie van 1680/1050 (meer kan mijn scherm ook niet aan:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:11
Als je meer geheugen wilt, zul je moeten uitbreiden naar een 64bits OS :)

Een leuke X4 CPU is een Q6600, dat is voor jou al een flinke vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar

0scar

MacIJver

Speel met een resolutie van 1680/1050
Je 9800GTX+ is nog voldoende, upgrade je CPU. Voor ongeveer 100 Euro heb je een Q8200 in de webwinkels. Misschien heeft een lokale PC zaak nog een Q6600 voor een lager bedrag.

Je kunt ook kiezen voor een Core 2 Duo. De quads geven in de meeste games geen extra performance. Battlefield BC 2 maakt wel gebruik van de extra cores. So I'm told...

Pagina: 1