Ferret schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:34:
[...]

Wat een stelletjes misselijke eikels daar bij de kpn zeg... Ik krijg notabene van HUN de rekening voor m'n abbo (ex-HetNet) en ik heb zelfs een schriftelijke bevestiging dat zij het abbo hebben overgenomen. En dan nu niet in aanmerking komen voor de verhoging!? Bah....
Nog even het mailtje opgezocht:
Als gevolg van de naamswijziging
verandert er voor uw internetaansluiting
niets:
• Uw e-mailadres blijft hetzelfde
•
Uw abonnement blijft hetzelfde
• U blijft hetzelfde betalen
Met andere woorden; ik heb een abbo bij kpn en ik laat het hier niet bij zitten. Dat wordt weer een leuke briefwisseling....
Je hebt een abonnement met HetNet afgesloten. Ook al veranderd de naam/moederbedrijf van je provider, die afspraken blijven gelijk. Je kan niet de zogenaamde 'service' van KPN verwachten voor het 'prijsje' van HetNet.
Natuurlijk kom jij ook in aanmerking voor die verhoging, als je maar een origineel product van hen afneemt. Mijn vader neemt nog steeds een 300 kb/s abbo via hccnet ->hetnet -> KPN voor iets van 10 euro. Die verwacht ook geen snelheidverhoging naar 8 mbit
Guere schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:14:
[...]
Er is echter wel een mogelijke reden waarom ze geen ISDN willen ondersteunen, en dat is als ze de 3 mbit upload volledig aan het begin van het spectrum indelen. Bij VDSL2 is een 'extended upload band' mogelijk, precies hetzelfde als bij ADSL2+ Annex M. Dit werd in Nederland wegens overspraak (blabla) niet toegepast, maar als KPN elke klant op dit profiel overzet, zou het moeten kunnen. Dit zou ook betekenen dat mensen op de langere afstand (2-3 km) meer upload kunnen krijgen omdat de bits aan het begin van het spectrum zitten. Misschien dat daarom hun Extra abonnement straks 2 mbit upload krijgt.
Overigens is dit geheel speculatie, geen idee of het ook echt zo is. En sowieso verklaart dit natuurlijk niet waarom klanten met Extra (en waarschijnlijk ook meer upload) nog wel ISDN mogen hebben.
De eerste IPB klanten hebben een SIemens of Speedtouch 780 modem gekregen. Deze waren voor zowel POTS als ISDN. Echter, op dit moment zijn de nieuwste modems die bij KPN geleverd worden, de 787 en 789, die geschikt zijn voor vdsl2, alleen maar in de smaak POTS. Waarom weet ik niet. Volgens de website van Speedtouch is bijv. de Tg789 wel beschikbaar voor ISDN.
• VDSL2 compliance, up to 17 MHz profiles (POTS/ISDN)
bron: [url="Dhttp://www.speedtouch.nl/docs/Datasheets/TG789vn_Datasheet.pdf"]Datasheet Speedtouchsite[/url]
[
Voor 7% gewijzigd door
Deveran op 16-03-2010 21:55
]