The Sartorialist
Staat wel ergens in de PMG faq beschreven en google is your best friend
Onder de meeste omstandigheden zal dit in dual channel draaien ja. Maar het hangt af van de chipset en het moederbord.
Verder is het zo: als hij meer dan 4GB geheugen gebruikt zal 6GB single channel sneller zijn (in die situaties waarin veel geheugen gebruikt wordt) dan 4GB dual channel. Het snelste blijft natuurlijk 6GB dual channel.
Maar als hij sowieso minder dan 4GB gebruikt, dan maakt het niet veel uit of hij 4GB of 6GB heeft. Dan is de snelste geheugenconfiguratie het beste.
Verder is het zo: als hij meer dan 4GB geheugen gebruikt zal 6GB single channel sneller zijn (in die situaties waarin veel geheugen gebruikt wordt) dan 4GB dual channel. Het snelste blijft natuurlijk 6GB dual channel.
Maar als hij sowieso minder dan 4GB gebruikt, dan maakt het niet veel uit of hij 4GB of 6GB heeft. Dan is de snelste geheugenconfiguratie het beste.
ja beetje te weinig info in de openingspost sorry.
Op google vond ik enkel de 4gb vs 6gb discussies maar en daar heb ik redelijk antwoord op kunnen vinden vraag was vooral of dual channel modus uberhaubt enabled wordt bij 4 banken met geheugens van verschillende grootte.
Het betreft Gigabyte X48 - DQ6 icm 2x 1gb dual channel pc8500. FSB = 410x7
De vraag is neergelegd omdat hij W7 X64 wil icm veel geheugen
Op google vond ik enkel de 4gb vs 6gb discussies maar en daar heb ik redelijk antwoord op kunnen vinden vraag was vooral of dual channel modus uberhaubt enabled wordt bij 4 banken met geheugens van verschillende grootte.
Het betreft Gigabyte X48 - DQ6 icm 2x 1gb dual channel pc8500. FSB = 410x7
De vraag is neergelegd omdat hij W7 X64 wil icm veel geheugen
The Sartorialist
Veel iets langzamer geheugen is beter dan weinig snel geheugen als je dit echt nodig hebt. Geheugen verschillen zijn echt niet zo groot als dat het soms op papier lijkt. Een snelle disk, proc of vidiokaart maken het verschil, het geheugen in veel mindere mate.
[ Voor 48% gewijzigd door rows op 25-02-2010 11:10 ]
Sowieso gaat het trouwens wel dual channel lopen. Mogelijk kan de chipset het wel wat moeilijker krijgen met overklokken omdat vier geheugenreepjes meer belasting veroorzaken op de northbridge dan twee.
Klopt. Als de twee setjes geheugen binnen elk setje bestaan uit identieke reepjes (dus 2x1GB identiek, 2x2GB identiek), dan zal het geheugen per setje in dual channel draaien. Je kan overigens wel stabiliteitsproblemen krijgen vanwege de hogere belasting, maar dat is vaak op te lossen met een lichte voltage verhoging op het geheugen.Admiral Freebee schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:35:
Sowieso gaat het trouwens wel dual channel lopen. Mogelijk kan de chipset het wel wat moeilijker krijgen met overklokken omdat vier geheugenreepjes meer belasting veroorzaken op de northbridge dan twee.
Ik zou wel even checken hoe het mobo singlesided en dualsided dimm's ondersteund. Als alle reepjes dual sided zijn zie je vaak dat een mobo daar niet helemaal lekker mee om kan gaan bijvoorbeeld.
Pagina: 1