A3 (Laser) Printer/Multifunctional voor grafische toepas.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09
Sinds kort heb ik een nieuwe opdrachtgever waar ik magazines voor ga maken. Deze laten we drukken bij een drukkerij, maar uiteraard heb ik op mijn werkplek een goede printer nodig om kleuren te toetsen e.d.

Ik ben dus op zoek naar een goede degelijke A3 printer/multifunctional.

Eisen:

- A3 of A3+
- Snel (we gaan wellicht ook promotiemateriaal printen op deze printer)
- Uiteraard goede printkwaliteit en kleurechtheid (liefst ook pantone)
- Scanmogelijkheid, liefst ook scannen naar PDF in mailbox
- Laser lijkt me in dit geval de enige optie (right?)
- Prijs per pagina moet niet extreem hoog zijn (dus voordelige toners)

Budget is nog open, maar omdat ik een beginnend bedrijfje heb is het niet oneindig :)

Ik heb ook al aan een Konica-Minolta Bizhub oplossing gedacht, maar ik kan me voorstellen dat dit erg duur is.

Wie kan een goede suggestie doen? Thnx!!

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 25-02-2010 10:15 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:53
http://tweakers.net/price...-KDWGKqCM_GvNV9WPan1lrfUF

Zit daar niet iets geschikts bij ? Als je alle filters openklapt kun je ook nog selecteren op printsnelheid (wat vind jij snel ?)

• Mooody
Een Bizhub C200 of C220 is aantrekkelijk. Deze kosten rond de 4000 euro.

Ik vraag me alleen af of het niet wat goedkoper kan. Bizhub toners zijn niet de goedkoopste en het apparaat is misschien iets te uitgebreid voor wat wij willen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

printer.com geeft voor een redelijke hoeveelheid printers de kosten per jaar, als je weet hoe veel je gaat printen. Daar al gekeken? Voor A3 moet je denk ik wel naar zakelijk kijken.

Choose life

• Mooody
Helaas geen A3 laser printers op printer.com

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Mooooody schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:14:
Sinds kort heb ik een nieuwe opdrachtgever waar ik magazines voor ga maken. Deze laten we drukken bij een drukkerij, maar uiteraard heb ik op mijn werkplek een goede printer nodig om kleuren te toetsen e.d.
Dan kan je veel beter om een kleurproefdruk van je drukker vragen als het om het controleren van de kleuren gaat, want de printer die jij hebt staan komt nooit 1:1 overeen met de kleuren van de drukker. De drukker gebruikt hele andere inkt/toner dan er in je 'kantoor-printer' gaat. Ik werk zelf in een repro, ik spreek uit ervaring :) We verzorgen een hoop zelf, maar de grote volumes besteden we altijd uit aan een grote drukker. De ervaring daarin heeft mij iig al snel geleerd dat je de kleuren pas kan beoordelen als je een afdruk hebt uit het apparaat wat uiteindelijk de volumes moet gaan doen. Daarnaast zet een 'normale' printer de afdruk in 1x op het papier, dat is een dunnere laag. De drukker doet laag voor laag, waardoor meer inkt op het papier en de afdrukken automatisch wat donkerder.

Waarom zou laser overigens de enige optie zijn? Als het om benadering van de juiste tinten gaat ben je juist veel beter af met een goede inkjet... die zijn doorgaans toch kleurechter dan laser, voornamelijk omdat de kleuren beter 'mengen'. Met een laserprinter zijn de kleuren vaak te hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
MicGlou schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 06:57:
[...]

Dan kan je veel beter om een kleurproefdruk van je drukker vragen als het om het controleren van de kleuren gaat, want de printer die jij hebt staan komt nooit 1:1 overeen met de kleuren van de drukker. De drukker gebruikt hele andere inkt/toner dan er in je 'kantoor-printer' gaat. Ik werk zelf in een repro, ik spreek uit ervaring :) We verzorgen een hoop zelf, maar de grote volumes besteden we altijd uit aan een grote drukker. De ervaring daarin heeft mij iig al snel geleerd dat je de kleuren pas kan beoordelen als je een afdruk hebt uit het apparaat wat uiteindelijk de volumes moet gaan doen. Daarnaast zet een 'normale' printer de afdruk in 1x op het papier, dat is een dunnere laag. De drukker doet laag voor laag, waardoor meer inkt op het papier en de afdrukken automatisch wat donkerder.

Waarom zou laser overigens de enige optie zijn? Als het om benadering van de juiste tinten gaat ben je juist veel beter af met een goede inkjet... die zijn doorgaans toch kleurechter dan laser, voornamelijk omdat de kleuren beter 'mengen'. Met een laserprinter zijn de kleuren vaak te hard...
Ik begrijp je punt. "Kleuren toetsen" is misschien niet de juiste benaming. Het gaat er ons om dat we een goede indicatie krijgen van de kleuren in het magazine dat we naar de drukker sturen. Het kost tijd en geld om dit na de proefdruk nog in grote mate aan te passen.

Ik weet dat een Bizhub redelijk nauwkeurig kan printen. Maar is er geen goedkoper alternatief dat dit ook goed en snel kan?

Een inktjet kan een optie zijn, maar ik ben nog geen inktjet tegengekomen die zo strak kan printen als een laserprinter dat kan. Ook bij snelheid lijkt laser me in het voordeel te zijn.
Ken je inktjets die in aanmerking komen?

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 26-02-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
De Oki MC860 lijkt me ook een geschikte:

http://www.oki.nl/printer...spx?prodid=tcm:71-4613-16

Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.de/images/products/600x400/72/oki-mc860.1295688.jpg

Deze kost 3426 euro.

De Bizhub C220 is nogsteeds een goede optie:

Afbeeldingslocatie: http://www.photocopiersdirect.co.uk/images/photocopiers/Bizhub-C220_C220-2.jpg

Wellicht is betalen per afdruk het meest interessant. Dat kunnen we altijd een jaartje proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Heeft iemand nog een tip?
Er zijn toch wel goedkopere apparaten te vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:41
Mooooody schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:18:
Heeft iemand nog een tip?
Er zijn toch wel goedkopere apparaten te vinden??
Tuurlijk zijn er goedkopere apparaten, maar je krijgt over het algemeen waar je voor betaald. Als het niet de kleuren echtheid is, betaal je wel weer een vermogen voor de toner, of het print als een slak. 4k is nu niet bepaald super duur, wellicht dat je eerst eens moet uitrekenen hoeveel het bespaart over een periode van drie jaar (afschrijf periode). Je geeft te weinig en onduidelijke informatie om echt goed advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Cergorach schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:12:
Je geeft te weinig en onduidelijke informatie om echt goed advies te geven.
Euh, is mijn eisenlijstje uit de openingspost niet lang genoeg? :)

En zoveel opties zijn er echt niet als je een A3 kleuren multifunctional zoekt. Je hebt 4 of 5 opties in totaal binnen mijn budget, waarvan 2 of 3 apparaten al jaren op de markt zijn.

Ik denk dat ik ipv een multifunctional beter voor een goede A3 laserprinter kan gaan. Het scannen kan wel met een simpele flatbed.

Een kanshebber is dan de Xerox 7500. Valt na 750 euro retouractie nu ook in het budget. (2500 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.office.xerox.com/catalog_photos/7500_DT_FRONT_320x200.jpg

En de Konica Minolta Magicolor 7450II (2600 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.bhphotovideo.com/images/images345x345/597718.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Mooody op 27-02-2010 19:02 ]

Pagina: 1