[exchange 07]1 mailbox-2 mailadressen->versturen met 2eadres

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even benieuwd hoe jullie dit oplossen.

Als je een gebruiker aanmaakt die meerdere mailadressen heeft, dan voeg je die op de gebuiker zelf toe bij het tabblaf e-mailadressen.

Als de gebruiker nu niet alleen wilt ontvangen vanaf het tweede adres maar ook wilt versturen.

Zou jullie dan voor die tweede mailbox een andere mailbox aanmaken of zouden jullie het anders oplossen?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor zover ik weet is de enige mogelijk een extra mailbox. Exchange / outlook verstuurd namelijk altijd als afzender het default emailadres mee.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
Je kan een distributiegroep aanmaken en de gebruiker send-as rechten geven of je kan een extra pop-accountje aanmaken bij de gebruiker en dan kan zo mailen vanuit het tweede mailadres.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vergeet niet dat een additionele mailbox aanmaken ook een extra cal kost.

En ook dat een pop-accountje alleen een lokale oplossing is die op alle werkplekken van de user apart geimplementeerd en onderhouden moet worden :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties,

ik had inderdaad al een pop accountje gemaakt, maar kom niet helemaal uit de smtp versend rechten. Ik kan geen mail versturen met de pop account als ik de exchange server gebruik als smtp server.

Ik heb al een extra senc connector gemaakt, maar kom niet helemaal uit met de configuratie. heeft iemand hioer een beschrijving van?

• squaddie
Uit mn hoofd gezegd komt dat omdat de receive connector van 2007 standaard geen smtp verkeer accepteerd van clients.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Topicstarter
squaddie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:59:
Uit mn hoofd gezegd komt dat omdat de receive connector van 2007 standaard geen smtp verkeer accepteerd van clients.
kun je me zo vertellen welke aanpassing ik moet doen om dit te fixen?

• squaddie
Wederom uit mn hoofd gezegd heb ik op de client aangegeven dat het pop-accountje mail moet versturen op poort 587.

Verwijderd

Topicstarter
squaddie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:49:
Wederom uit mn hoofd gezegd heb ik op de client aangegeven dat het pop-accountje mail moet versturen op poort 587.
dank u :)

nu kan ik mail versturen naar interne adressen met de pop account, maar nog niet naar buiten.

Zit er nog meer in je hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal je smtp connector moet koppelen aan een smtp server van bijvoorbeeld je provieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Exchange 2007 staat zoals je gemerkt hebt standaard geen relaying toe. Je moet aan de connector/clients deze autorisatie alsnog toevoegen. Deze link gaat over anoniem relayen maar dat het commando is uiteraard vrij eenvoudig aan te passen naar authorised users.

Pagina: 1