• Skillcoil
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-03-2010
Hallo,

Ik heb hier een nieuwe laptop waar XP SP3 op geinstalleerd is. Een HP probook 6540. Hier werkt het geluid niet op.
Bij apparatenbeheer staat er een gele uitroepteken bij de audio driver. Welke versie ik ook installeer van de IDT audio driver die ik vind op de HP site zelf, dan krijg ik 2 foutmeldingen en vraagt hij of ik rapporten wil verzenden. Het gaat om de volgende 2 onderdelen.

1. IDT Audio system tray application:
Sttray.exe stacapi.dll

2. StacSV Module
Stacsv.exe stacapi.dll

Ik had ook iets gelezen om de UAA bus driver te veranderen, maar ik zou geen idee hebben welke ik zou moeten hebben of waar ik deze kan vinden. Een andere windows versie installeren is geen optie.

Hopelijk is er iemand dat me verder kan helpen. Als er vragen zijn probeer ik deze zo snel mogelijk te beantwoorden.

Gr.

Skillcoil

[ Voor 5% gewijzigd door Skillcoil op 25-02-2010 08:10 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:37
Heb je al geprobeerd via SSM van HP de driver automatisch te laten detecteren:

http://h20331.www2.hp.com...5_vanityim/gossm/ka011106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skillcoil
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-03-2010
Dit heb ik al geprobeerd, werkte niet. Ik heb ook al verschillende versies van de IDT audio driver geprobeert.
Het probleem is, we hebben dus de Windows van HP eraf gehaalt(dus Hp herkent hem ook niet meer als een HP standaard PC), en een Windows XP SP3 installatie er op gezet omdat deze standaard is binnen het netwerk van het bedrijf. Ik heb gelezen dat er vaker problemen voorkomen met laptops die van vista of 7 naar XP willen gaan, omdat de ondersteuning van SP3 minimaal of niet aanwezig was, maar kon er nergens complete oplossingen over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:37
Skillcoil schreef op maandag 01 maart 2010 @ 07:56:
Dit heb ik al geprobeerd, werkte niet. Ik heb ook al verschillende versies van de IDT audio driver geprobeert.
Het probleem is, we hebben dus de Windows van HP eraf gehaalt(dus Hp herkent hem ook niet meer als een HP standaard PC), en een Windows XP SP3 installatie er op gezet omdat deze standaard is binnen het netwerk van het bedrijf. Ik heb gelezen dat er vaker problemen voorkomen met laptops die van vista of 7 naar XP willen gaan, omdat de ondersteuning van SP3 minimaal of niet aanwezig was, maar kon er nergens complete oplossingen over vinden.
Ben via een speurtocht een Audio Codec tegengekomen: IDT High-Definition Audio CODEC-driver

Misschien dat dit een oplossing kan zijn?

http://h30434.www3.hp.com...1107tx-downgrade/m-p/1411

In deze post wordt via een omweg met de tool DevCon.exe de driver geïnstalleerd.