Anoniem: 328161

Topicstarter
Zoals je kunt zien aan de titel heb ik een probleempje met AOE 3.
Elke keer als ik (offline) een spel start met daarin 8 spelers dan zakt de framerate na een tijdje tot een onspeelbaar niveau.
Dit is het ergst als ik met de "camera" boven een gevecht hang, dan daalt ie tot een paar frames, maar als ik daarna naar een rustig stukje blijft de framerate ontzettend laag.
Zet ik het spel op pauze, dan heb ik een goede framerate.
Je zou denken dat dit aan de hardware ligt, maar het vreemde is dat het gebruik erg laag is. De processor komt amper boven de 20% uit en de GPU blijft op 0-3% (in het begin van het spel was t hoger, maar na die vreselijke lag zakt ie naar 0-3%). Het lijkt dus wel dat de videokaart niet "beseft" dat ie een spel moet renderen :?.
Het vreemde is trouwens dat wanneer het spel op pauze gaat de GPU usage ook omhoog gaat(50%), vandaar de stijging in frames.

De specs zijn als volgt:
Xeon 3440 @ 3.2Ghz(I7 lynfield met HT)
HD 5850 zowel @ stock als 975/1300
4GB 1600mhz 7-7-7-19 1T
Hitachi 1TB hdd

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een probleem betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.
Verder meteen maar een titelfix doorgevoerd.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 12:26
heb je al (allemaal) geupdate naar de laatste patch?

http://www.agecommunity.com/gameUpdates.aspx

[ Voor 31% gewijzigd door FunFair op 27-02-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik heb gewoon versie 1.13. Auto-update geeft ook aan dat de game ''up to date'' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-07 17:10
Welk OS draai je en heb je alle Drivers ge-update?

Heb je al geprobeerd ingame settings te wijzigen qua video?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik draai met windows 7 64bit en mn geluidskaart drivers zijn in ieder geval up to date(x-fi xtreme gamer, was k vergeten te zeggen).
Ik zal mn graka drivers eens updaten, maar k dacht dat het daar niet aan zou liggen met een spel van bijna 5 jaar oud.
Chipset drivers zijn volgens mij ook up to date, maar ik kijk wel even.
De ingame settings heb ik ook gewijzigd, van 1920*1080 met aa, naar 800*600 zonder aa maar dat leverde maar 1 of 2 frames op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb inmiddels een complete reinstall gedaan van Windows en alle nieuwe drivers erop gezet, maar het probleem blijft zich voordoen. Nu ook als ik met 3 spelers speel(altijd offline).
De GPU usage is wel wat gestegen naar ongeveer 20%, maar de framerate blijft laag(niet zo laag als eerst, maar t lagt nog steeds).
Zodra t spel op pauze gaat stijgt de framerate(GPU usage stijgt dan naar 50-60%).
Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-07 17:10
Ik denk dat we het probleem te veel zoeken bij de videokaart.
Ik zou dit eerder willen zoeken op je harde schijf of bij je anti-virus scanner.
Heb je al gekeken of die toevallig aan het scannen is en probeer eens de directory van AOE3 aan de lijst met uitzonderingen toe te voegen.

Daarnaast kan je nog proberen om je hdd te defragmenteren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb op het moment geen anti virus scanner, die zet ik er straks op en dan scan ik meteen alles.
Ook heb ik mijn hdd vanmiddag gedefragmenteerd, maar t probleem blijft bestaan.
Als er nu +- 50 units in beeld zijn dan heb ik een framerate van om en nabij de 15, dat moet toch beter kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 12:26
heb je niet een wat oudere graka liggen? Kun je daar eens mee testen?
Pagina: 1