Mijn oude Pentium 4 was aan vervanging toe... Ik heb gekozen voor de MSI P45 Platinum icm een Intel Q9550.
Geheugen: 2x2 GB DDR 2 van OCZ. (OCZ2P10664GK).
CPU: Q9550 met Scythe Mugen 2 cooler.
GPU: ASUS N250GTS 1GB DK
PSU: RealPower 620 Watt van Coolermaster.
Alles netjes aangesloten, maar nu:
Het mobo heeft 8 diagnostische LEDs (D-LEDs) voor foutmeldingen (combinaties van lampjes geven de fout aan). Deze geven aan (de linker vier lichten rood op) dat de CPU kapot is of niet wordt herkend.
Het moederbord geeft wel een piep als ik bijvoorbeeld de power cable van de GPU weghaal.
Maar zonder geheugen geeft hij geen piep... Over de CPU problematiek heb ik ook geen piep gehoord.
Dus
1. CPU is volgens mobo stuk of niet aanwezig
2. Geheugen wordt ook niet herkend ( ? )
3. BIOS gaat niet naar POST, maar blijft hangen bij de allereerste test (CPU).
Het systeem draait, scherm blijft zwart en er komt geen pieptoon.
Ik heb al 5 threads gelezen over dit probleem (via google gevonden) maar geen enkele geeft een verduidelijking. Sommigen lossen dit probleem op door een ASUS bord te kopen, maar dat vind ik nu teveel gedoe (kan ik weer een week wachten op de webwinkel)...
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Bvd.
Geheugen: 2x2 GB DDR 2 van OCZ. (OCZ2P10664GK).
CPU: Q9550 met Scythe Mugen 2 cooler.
GPU: ASUS N250GTS 1GB DK
PSU: RealPower 620 Watt van Coolermaster.
Alles netjes aangesloten, maar nu:
Het mobo heeft 8 diagnostische LEDs (D-LEDs) voor foutmeldingen (combinaties van lampjes geven de fout aan). Deze geven aan (de linker vier lichten rood op) dat de CPU kapot is of niet wordt herkend.
Het moederbord geeft wel een piep als ik bijvoorbeeld de power cable van de GPU weghaal.
Maar zonder geheugen geeft hij geen piep... Over de CPU problematiek heb ik ook geen piep gehoord.
Dus
1. CPU is volgens mobo stuk of niet aanwezig
2. Geheugen wordt ook niet herkend ( ? )
3. BIOS gaat niet naar POST, maar blijft hangen bij de allereerste test (CPU).
Het systeem draait, scherm blijft zwart en er komt geen pieptoon.
Ik heb al 5 threads gelezen over dit probleem (via google gevonden) maar geen enkele geeft een verduidelijking. Sommigen lossen dit probleem op door een ASUS bord te kopen, maar dat vind ik nu teveel gedoe (kan ik weer een week wachten op de webwinkel)...
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Bvd.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 01:24 ]