Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Acer netbook type Aspire One 532 met Windows 7 starter. In dit netbook zit een draadloze adapter Atheros AR5B95. Mijn draadloze netwerk is beveiligd met WPA. Ik krijg geen verbinding met het netwerk als de WPA beveiliging aanstaat. Ik heb op de site van Acer de driver voor de adapter gedownload, omdat die versie nieuwer is als die erop stond. Ik heb nu versie 8.0.0.259 erop staan, alleen dat heeft niet geholpen. Ik heb de beveiliging er helemaal afgehaald en dan krijg ik wel verbinding. Ik heb de beveiling op WEP ingesteld en dan krijg ik ook verbinding. Ik heb de beveiling weer terug gezet op WPA en de driver uitgeschakeld en een externe usb draadloze adapter aangesloten op het netbook en dan krijg ik wel verbinding. Het ligt dus aan de interne adapter in combinatie met WPA.
Ik heb al contact gehad met Acer, maar die zijn niet zo vlot met antwoorden.
Is er hier iemand die weet waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Gebruik je de laatste bios? Versie 1.17 van 23 februari ?

[ Voor 122% gewijzigd door Nivk op 25-02-2010 00:03 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Draait je netwerk wel op een gangbare channel? Dus 1-11 en niet 12-14?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Staat op channel 6. Heb nog een pc en laptop in huis en daar heb ik geen problemen mee om op het netwerk te komen. En met draadloze usb adapter aangesloten op netbook werkt het gewoon. Alleen de interne adapter wil niet.

Bios versie is 1.08. Maar kan ik deze zomaar upgraden? Loop ik dan geen risico's en hoe upgrade je de bios? Heb daar namelijk geen ervaring mee. Het is een nieuw apparaat. Misschien wijzer om dit dan aan Acer over te laten voordat ik de boel verprutst.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 18:03 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Router wel de laatste firmware?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met 3 andere pc's (van oud tot nieuw) en met een externe adapter op het netbook aangesloten wel verbinding maken. Kan het dan toch aan de router liggen?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan ja. Laatst meegemaakt bij m'n vriendin. Mijn laptop en haar nieuwe laptop werkte perfect, oude laptop deed niks. Kwam door incompatibiliteit met de netwerkkaart in die laptop. Het is niet heel waarschijnlijk, maar wel eenvoudig te testen door te updaten naar de laatste firmware. Baat het niet schaad het niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firmware gecheckt van de router, maar de versie die er opstaat is ook degene die ik kan downloaden bij de leverancier. Heeft het zelfde nummer, dus het zal de laatste zijn lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 18:31 ]

• Nivk
Die bios kun je gewoon updaten lijk me zo, er staat namelijk iets over SSID e.d. dat dat fixed is dus zou ik eerst die bios updaten voor je aan je netwerk gaat sleutelen. Zie ook hier probleem met een acer.
Flashen is niet zo lastig, download BIOS_Acer_1.17_A_A van Acer, unzip dat in een map. Zorg dat alle onnodige programma's niet draaien (virusscanners/browers etc). Dan run je NAV50117.exe als administrator en dat is alles.
Tsja als je niet zeker bent van je zelf zou ik eerst even Acer bellen.
Aangezien er dit staat: Flashing the wrong BIOS can cause harm to the system. Acer recommends that you should only upgrade your firmware/drivers if you have been instructed to do so by an Acer Customer Care representative. By using these firmware/drivers you agree to accept the possibility of product failure.

[ Voor 160% gewijzigd door Nivk op 25-02-2010 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Acer 3 keer gebeld deze week en de dames die daar aan de helpdesk zitten hebben er al helemaal geen verstand van. Heb nu een mail van Acer gehad om de laptop te laten ophalen. Voordat ik dat doe wil ik zeker zijn dat ik het probleem niet zelf kan oplossen.

Ben net bij de buren langs geweest. Die hebben ook een draadloos netwerk met WPA beveiliging en daar lukte het wel om verbinding mee te krijgen. Ik vertelde mijn buurjongen over de bios update en die zei dat het niet zo moeilijk was om te doen en dat hij me daar wel mee wil helpen. Hij had alleen nu geen tijd en hij komt zaterdag langs. Ik laat nog weten of dat geholpen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had toch geen geduld tot zaterdag en heb de bios zelf geupdated. Is inderdaad simpel om te doen. Heeft helaas niet geholpen. Ik krijg nog steeds geen verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn draadloze router is een SMC7804WBRB NL ADSL Barricade g. Zou het dan daar aanliggen?
Is eenvoudigste oplossing een nieuwe kopen of zou netbook toch moeten werken hiermee?

• Nivk
Heb je het netwerk al eens handmatig proberen toe te voegen? Windows 7 netwerk centrum, draadloze netwerken beheren en dan toevoegen (of wijzigen als het al aanwezig is) met juiste WPA key. Let daarbij ook op het juiste encryptie type, TKIP of AES, volgens mij ondersteunt de barricade geen AES.

[ Voor 21% gewijzigd door Nivk op 25-02-2010 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het netwerk nu handmatig toegevoegd, maar ik krijg nog steeds geen verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
In Europa voor de 2,4GHz zijn er 13 kanalen beschikbaar, zie ook hier. Van de 13 zijn er 3 theoretisch niet overlappende kanalen, 1-6-11 zijn dat dus. Het beste is om eerst te scannen welke kanalen door andere in de buurt worden gebruikt met bijv: inSSIDer of NetStumbler. Vanuit die resultaten dan de minste gebruikte van de 3 eerder genoemde kanalen kiezen (1-6-11). Dit doe je om zo weinig mogelijk interferentie/storing met andere kanalen te veroorzaken.

Een vraagje. Ik zag dit in een andere topic. Waarom alleen 1, 6 of 11 gebruiken? Bij mij staat het kanaal op 6, maar heb er ook last van dat verbinding regelmatig wegvalt. Ik had ergens anders al gelezen probeer kanaal te kiezen wat vrij is. Hier in de buurt zitten er al 3 op al die kanalen. Kan ik niet bijvoorbeeld kanaal 3 nemen of 8?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk even op dit plaatje, daar staat precies hoe ze elkaar overlappen. Probeer dan een kanaal te kiezen dat de minste overlap heeft met die van de mensen om je heen.

Maar ik denk dat een andere wireless router het probleem wel zal oplossen, het lijkt specifiek met die router te maken hebben. Een andere oplossing zou ik zo snel niet weten, misschien iemand anders nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SMC (merk router) een mail gestuurd met het probleem. Kijken wat zij zeggen van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:43
Goed, even een subtiele kick

Ik heb hier dus eenzelfde probleem. Het rare is hier dat het prima heeft gewerkt, totdat ik de pc ging upgraden met een SSD en windows 7. Voorheen vista, alles 64 bit.

Geen problemen gehad, tot de upgrade. Eerst wilde de driver van een oud wireless pci marvell kaartje niet starten in windows 7. Onder vista werkt ie perfect (dual boot). Oke, nieuw kaartje aangeschaft.

Nieuw kaartje krijgt geen verbinding met de router onder vista, wel onder windows 7. Echter, sinds het nieuwe kaartje (asus PCE-N13) verbonden is geweest, geeft de router niks als problemen. De router is een SMC2804WBRP-G met de laatste firmware.
Het asus kaartje verbind zonder problemen telkens, de laptop niet, tenzij de beveiliging op WEP staat (Intel 3945ABG kaartje) of er geen beveiliging is.

De andere laptop heeft dezelfde kaart en dezelfde keuren. Beide hebben de laatste driver van de intel site.

Het gekke is dat alles heeft gewerkt in de oude situatie, maar sinds de nieuwe kaart niks meer werkt, behalve de nieuwe kaart....

Iemand tips?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij was het een combinatie netwerkkaart en router. Ik heb een nieuwe router en nu werkt het gewoon.
Pagina: 1