Toon posts:

Pentium 500--->550 overklokken lukt net hoger gaat fout!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg gefrustreerd op het moment dat ik dit schrijf. Net een alpha 3125 erop gezet, een blaaskast. Temp blijf goed komt niet boven de 40 graden echt relaxt tropisch temperatuurtje.
maar goed 500->550 lukt
500-575 allemaal errors in windows
500-620 = mijn doel (memory kan het aan) hij blijft hangen bij het windows wacht scherm.
Wat kan ik doen voltage verhogen cache latency ik weet niet echt veel dingen meer te verzinnen het lukt niet verdomme. iemand nog tips? Waar kan het aan liggen
er zit een soundblaster live in, een mirovideo pc/tv in (en een isa isdnmodem (maak niet uit neem ik aan een ISA apparaaat))
voor de rest de pentium III 500 op een Abit BE6 met veel tweakopties as you know.
Suggesties dus welkom!!

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
Misschien doet de HD "auw!" ...

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Wat voor soort P3 is het Een nieuwe Cu-mine FC-PGGA of een oude.
Als je een "oude" P3 hebt is het denkt ik niet mogelijk om hem boven de 600 te krijgen.
Alle 600 + CPU van Intel zijn namelijk Cu-mines

Helaas

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zon oude pentium III 500 uit november geen coppermine.
Kan iemand mij vertellen wat trouwens die afkortingen zijn zoals FC-PGGA wat hierboven vernoemd wordt. dat is mij niet duidelijk

• Belial_666
FC= Flip Chip = CPU core zit aan de bovenkant ipv aan de onderkant is beter omdat je je CPU dan beter kan koelen

FC= in 2 varianten Slot 1 en socket 370 (Celeron)

Slot 1 variant die jij nu hebt ( die met de plastic omhulsel ter grootte van je lunchbox)
is nooit gemaakt om hoger te gaan dan 600 Mhz. Je krijgt hem dus nooit hoger wat je ook probeert.

Helaas pindakaas

Verwijderd

Topicstarter
Tja bedankt, hoe ik weet dat dan van te voren dan dat ze er niet voor gemaakt zijn!! want volgende keer kijk ik daar wel naar man van te voren.
Maar ik lees toch dat veel mensen het wel gelukt is (500@620)hoe verklaar jij dat dan Death?
b.v. bij www.overclockers.com en gewoon hier op het forum en het zijn echt geen coppermijntjes allemaal.

Trouwens het wordt wel erg laat 2:25 ik ga slapen :)

• Belial_666
Ik denk dat je het altijd in verhouding moet zien. Het kost veel of soms heel veel moeite ov een "oude" PIII 500 naar 620 te krijgen. 1 Vette Alpha koeler, core naar 2.05 volt e.d.
Wat is dan je winst naar 550 10% naar 600 20% met de kans dat je cpu veel korter leeft

Als je een Coppermine had gahad, die gaan zonder core-voltage adjust en met standard koeling al naar 666

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 21:39

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb zelf mijn PIII (oud model, geen Cu) op 575 probleemloos lopen op een BE-6.
620 is ook zeer goed mogelijk! Ik heb hem daar ook op gehad (124x5 PCI 1/4), daarbij de voltage 0,2 V hoger gezet (anders start hij niet eens op), en de Cache latency op 10.

De CPU temp steeg trouwens wel (normaal 50 graden, toen naar 56 graden). Dit gewoon met de standaard koeler. Na een half uur liep windows muurvast. Maar hij heeft er dus wel op gelopen.

Voor 575 heb ik geen veranderingen aangebracht, gewoon standaard voltage en cache latency.

Wat voor errors krijg je dan?

The Wizard

Nog een tip voor degene die het nog niet weten, als je hebt overgeklokt en hij wil niet opstarten, gewoon de compie uitzetten, compie aanzetten met de INS toets ingedrukt houden en hij start op met de standaard instellingen. Ik weet niet met welke moederborden dit werkt, in ieder geval wel met de BE-6

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Verwijderd

Topicstarter
Die errors, dat waren fatale uitzonderingen of gewoon programma's die bij het opstarten al een ongeldige toepassing kregen.
Of hij ging backup's maken van de registry
of hij ging iets fixen in de registry en moest ik opnieuw opstarten etc elke keer.

Maaaaaarrrrrr de latency stond elke keer op 1 of 2 ik zet hem nu effe op tien kijken wat die doet
Maar the Wizard ik zou graag willen weten welke programma's jij draaide in dat half uur
Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb jou settings er in gegooid en met jouw settings kreeg ik deze fout:
fout in de initialisatie van de NTKern.
what the fuck is dit nou weer?
1 ding kun je zeggen en dat is dat er variatie zit in de errors die ik krijg
Pagina: 1