Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
een vriend van mij heeft een laptop waarvan Acer zelf zegt dat het niet mogelijk is om Windows 7 erop te installeren. Hoe is zoiets mogelijk? Ligt het aan bepaalde hardware of wat houdt dit tegen?
Valt het op geen enkele andere manier te omzeilen?

De laptop is net volledig geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd (met de herstelbestanden op de schijf), maar nadat automatisch alle updates gedaan werden draait de laptop weer enorm slecht.

Ik heb nog een dvd & licentie van windows vista van een oude pc, en wou die installeren zonder al de tools van Acer, maar zodra ik in de BIOS ga om de bootvolgorde te wijzigen valt de pc steeds uit :D
Bij opnieuw opstarten valt hij na enkele seconden uit. Ik moet echt 5 minuten wachten of de batterij er even uitnemen, opstarten, en dan heel snel de optie "hervatten van systeem" nemen, of hij valt weer uit.

Ik ben er al uuuuren mee bezig geweest en we stonden bijna op het punt het toestel te vernielen..

Heeft iemand raad? Het lijkt mij toch onwaarschijnlijk dat dit echt niet kan..

Ik ken iemand die bv Windows 7 Ultimate op een netbook draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Acer zegt dit zodat er niet allerlei noobs Windows 7 op hun Acer beginnen te pleuren om daarna te bellen dat ze niet weten hoe ze het er weer af krijgen.

Als je systeemspecs goed zijn, smijt er gewoon Windows 7 op :)

Er is echter wel iets serieus mis met de laptop als hij in het BIOS al uitvalt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kan ook aan de drivers liggen, soms zijn er voor laptops geen andere drivers beschikbaar dan voor het OS wat er op stond toen je hem kocht. Check dat iig even.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Compizfox schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:42:
Kan ook aan de drivers liggen, soms zijn er voor laptops geen andere drivers beschikbaar dan voor het OS wat er op stond toen je hem kocht. Check dat iig even.
Als de notebook in het BIOS al uitvalt, heeft dat afaik niet te maken met de drivers die in Windows Vista worden ingeladen. Zodra je het balkje van Windows Vista voorbij ziet komen, worden de drivers van het OS pas ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
Petervanakelyen schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:40:
Als je systeemspecs goed zijn, smijt er gewoon Windows 7 op :)
Precies wat ik dacht! Hij kan alleen beter draaien met Win7 imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

DaMarcus schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:44:
[...]

Als de notebook in het BIOS al uitvalt, heeft dat afaik niet te maken met de drivers die in Windows Vista worden ingeladen. Zodra je het balkje van Windows Vista voorbij ziet komen, worden de drivers van het OS pas ingeladen.
Weet ik. Maar het zou kunnen dat de helpdesk van Acer zegt dat W7 niet draait op die laptop, omdat er geen W7 drivers voor zijn.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik ben tot nu toe slechts zeer weinig laptops tegengekomen die geen Windows 7-drivers hebben en waar wel Vista drivers voor zijn. Ik bedoel, 99% van de drivers van Vista kan je gewoon gebruiken, de andere 1% kan je wel vinden op Windows Update of op de site van de maker van de chipset.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
DaMarcus schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:44:
[...]

Aan dat balkje geraak ik niet eens, hij valt uit na enkele seconden, net voor het balkje zou verschijnen denk ik..
Zou het dan aan de BIOS liggen? Dan vraag ik het even op de juiste plaats..

Als de pc normaal is afgesloten na gewoon gebruik is er geen enkel probleem hoor. Hij is nog functioneel, traag, maar functioneel :)

Het is enkel als ik in de BIOS ga en hij valt 1x uit, dan blijft het zich herhalen tot ik lang genoeg wacht, of de batterij er even uitneem. Dan opstarten en op enter blijven rammen zodat ik de eerste keuze neem die in het menu verschijnt, want wacht een halve second langer, en hij valt weer uit.

Ik heb al een hoop rare pc problemen gekend, maar dit is wel heel speciaal..
Pagina: 1