USB Flash Disk onleesbaar indien USB hub ingeplugd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinna
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-08 19:42

Sinna

Computer(k)nul

Topicstarter
Ik ervaar een zeer vreemd probleem op mijn desktop (Dell Optiplex SX270, Windows XP SP3)
Ik heb vorige week de Lacie Core7 aangeschaft, een selfpowered 7-poorts USB-hub.
Van zodra ik de hub inplug, krijg ik niet langer toegang tot gelijk welke USB Flash Drive die ik later in een andere USB-poort plug, tenzij op de hub zelf.
Verwijder ik de USB hub en herplug ik de Flash Drive, dan gaat alles opnieuw vlot.

Daar ik een driverprobleem vermoed heb ik de USB drivers bijgewerkt tot de laatste stand van zaken (gedownload van de site van Intel).
Daarnaast heb ik Virtual Clone Drive gedisabled omdat ik ergens gelezen heb dat er daar een communicatieprobleem zou kunnen zitten, helaas zonder resultaat.

Enig idee waar het fout zou kunnen lopen?
Het vreemdste is dat ik op mijn laptop (Windows Vista) bovenstaand gedrag niet heb.

Alvast bedankt voor mogelijke tips en aandachtspunten!

Trouwens nog bijvermelden:
Als ik de USB Flash Drive probeer te benaderen vanuit explorer, dan krijg ik het volumelabel niet te zien. Bij het proberen openen krijg ik volgende foutmelding: The request could not be performed because of an I/O device error.
In het apparaatbeheer komt de flash drive op, maar schijfbeheer hangt tijdens het inladen.

[ Voor 16% gewijzigd door Sinna op 24-02-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Gezien 't feit dat het wel op Vista werkt maar niet op XP kan het zijn dat XP het niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinna

Sinna

Computer(k)nul

Topicstarter
Volgens de minimum system requirements op de verpakking van de USB hub zou Windows 2000, XP, of Vista / Mac OS X 10.3.5 of hoger.

Daarnaast maakt het niet uit of er al een apparaat gekoppeld is aan de hub of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 19:31

mendel129

Radioactivator

Zou het niet eerder die hub zijn die een verkeerde spanning op die bus zet of er juist aftrekt?

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinna

Sinna

Computer(k)nul

Topicstarter
Hoe kan ik dat nagaan?
In apparaatbeheer merk ik dat die hub zelf geen stroom vraagt.
Daarnaast kan ik de USB Flash drive wel normaal ontkoppelen (Safe remove), ze is enkel niet leesbaar.