Toon posts:

laptop scherm vervangen hp dv9000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een HP dv9750 waarvan het beeld kapot is. Zie ook afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://www.nlq.nl/P1010158.JPG

Op ebay zie ik voor een redelijke prijs (~ 100 dollar) gebruikte schermen van DV9000 serie. Zijn deze het zelfde als die er in zit? De kans dat er nog meer kapot is aan videokaart of kabeltjes e.d. is die kans groot (niet dat ik na aankoop nieuw scherm nog niet geholpen ben)? Ik vermoed dat de schade ontstaan is na vervoer in de auto..

Heb zelf een eee901 touchscreen in gebouwd... ben ik dan min of meer ;) handig genoeg om in deze grooote laptop een schermpje in te bouwen?

Met verzendkosten voor scherm ben ik ongv. 120 euro kwijt... Wat zou het kosten als ik de laptop naar een laptop reparatiebedrijf zou brengen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:15:
Met verzendkosten voor scherm ben ik ongv. 120 euro kwijt... Wat zou het kosten als ik de laptop naar een laptop reparatiebedrijf zou brengen?
scherm + manuren + marge, zo rond de €300 bij de lokale shop, bij HP rond het dubbele :/

dus ja, waag de gok en bouw hem in, als het niet lukt kan je hem ook weer doorverkopen aan een tweaker (het scherm)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10
Best makkelijk je moet de speakers los maken, dat klepje waar je touch knopjes op zitten. Daar zit de connector van je lcd onder. Voor je scherm die zwarte rand. Ik denk dat je wel in een half uur klaar bent.

Zucht...

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:59

Edd

Met de service manual (Pagina 69) bij de hand is het altijd een stuk makkelijker..

Zelf van het weekend ook een vrij nieuwe compaq opengeschroefd, is best te doen ;)

-

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
Ik heb nog een scherm van een dv6132eu voor je eventueel. Laptop zelf is defect. Moederbord is kapot. Het scherm zelf werkt nog super en bevalt geen eens krasjes! PM me even voor een mooi prijsje mits je geïnteresseerd bent.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-12 22:01
Je kan hem beter eerst testen, door er een monitor aan te sluiten.
Zou moeten werken als die voor de rest nog goed is.

met toets fn +f4 of f8 schakeld die over naar extern monitor.

Verwijderd

Topicstarter
binbero schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:52:
Je kan hem beter eerst testen, door er een monitor aan te sluiten.
Zou moeten werken als die voor de rest nog goed is.

met toets fn +f4 of f8 schakeld die over naar extern monitor.
Dat heb ik gedaan en werkt prima. Ook nog zitten twijfelen om htpc de deur uit te doen en laptop voor in de plaatst te gaan gebruiken maar.... lijkt me niks.

Zie her en der e.e.a. of blacklight .. matte of glossy. maakt dit nog uit?

Dit zit er lijkt mij prima... Voor 120< helemaal klaar.
http://cgi.ebay.co.uk/New...53dfc0de99#ht_3664wt_1165

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 07:43
Laptop scherm vervangen is met de HP manuals prima te doen.

Let er wel op dat je 1 met dezelfde resolutie krijgt, soms heb je in 1 serie laptops verschillende specs schermen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Renkie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:01:
Laptop scherm vervangen is met de HP manuals prima te doen.

Let er wel op dat je 1 met dezelfde resolutie krijgt, soms heb je in 1 serie laptops verschillende specs schermen.
Resolutie is idd wel wat afhankelijk van notebook. Niet elk 17" scherm is 1440x900 pixels. Maar verder zijn laptopschermpjes vrij universeel. De aansluitingen zijn redelijk standaard, en je kan prima een paneel van merk X in een laptop plaatsen met merk Y. In tegenstelling wat (bv) HP je doet geloven, kun je 'm dus prima fixen met bv een scherm van een Acer.

Op Ebay kun je prima schermen halen. Alleen zit je soms wel met verzend en invoerrechten enz. Makkelijker is om in NL een schermpje te halen (marktplaats oid), dan kun je 'm eventueel ook meteen even testen voordat je 'm koopt. 'New' op Ebay bij zulke producten neem ik altijd met een korreltje zout om eerlijk te zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:15:

De kans dat er nog meer kapot is aan videokaart of kabeltjes e.d. is die kans groot (niet dat ik na aankoop nieuw scherm nog niet geholpen ben)? Ik vermoed dat de schade ontstaan is na vervoer in de auto..

Heb zelf een eee901 touchscreen in gebouwd... ben ik dan min of meer ;) handig genoeg om in deze grooote laptop een schermpje in te bouwen?
Het is vrij moeilijk om te zeggen of er meer stuk gegaan is, zeker omdat niet helemaal duidelijk is wat er precies gebeurt is met de laptop. Je zou, indien je op de laptop een DVI of VGA aansluiting heeft voor een tweede scherm, een andere monitor op de laptop aan kunnen sluiten en kunnen kijken of de laptop nog steeds fatsoenlijker boot. Als je beeld krijgt op de tweede monitor, en dit geen foutmeldingen zijn kun je er vrij zeker van zijn dat de laptop na het vervangen van het scherm weer werkt.

Het vervangen van het scherm zelf is niet al te moeilijk zolang je er - zoals de andere tweakers al zeiden - een handleiding bij houdt. Ga er wel van uit dat dit een uurtje kan kosten, omdat je mogelijk meerdere componenten moet verwijderen voor je het scherm eruit kunt vissen. Het belangrijkste is niet ongeduldig te worden en dingen te gaan forceren, want in dat geval is het mogelijk dat de laptop nooit meer werkt. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 20:32 . Reden: Grammatica ]

Verwijderd

de kosten van het schermpje in de link zijn 113,11 euro inclusief verzendkosten van 10 Britse ponden.
Voor artikelen verzonden vanuit Engeland worden geen invoerrechten en geen BTW-kosten geheven.

de goedkoopste nieuwe laptop kost als een aanbieding ongeveer 330 euro inclusief Windows 7.
De kosten van een vervangend scherm zijn blijkbaar ongeveer 1/3 van de goedkoopste nieuwprijs.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 20:33 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12 03:09
Als je een EEE TouchScreen kan inbouwen kan je dit ook. Dat is dus zeker geen probleem :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 00:47

Twarp

just grin...

Je kan voor 100 euro ook een nieuwe plaatsen, ff zoeken op Ebay en je vind wel wat.

Ik heb kortgeleden een DV6000 van een scherm voorzien, ging makkkelijk ;)

Succes

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Op marktplaats een (kort) gebruikt schermpje overgenomen á 90 incl. verzendkosten. Schermpje kreeg ik zaterdag binnen. 20 minuten later zat het schermpje erin en werkte prima. Appeltje eitje was het.

Iedereen bedankt voor de feedback.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 11:16 ]

Pagina: 1