Zal ik fatsoenlijke snelheden halen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vaak al goed op weg geholpen met het uitzoeken wat het beste is voor mijn netwerk, en dus kom ik wederom om advies vragen. Ik heb twee verschillende NAS'en in mijn hoofd:

http://www.redcoon.nl/ind...xMzQwNjM3MjgxNTU5NzI1MDU3

of

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=502607

i.c.m.

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=391645

Eerst zat ik alleen te denken aan de Seagate, maar na wat onderzoek vond ik toch regelmatig klachten over het dingetje. Over de QNAP kan ik echter weinig vinden. Mijn budget ligt zo rond de 150-200 euries, dus
beide vallen in deze categorie. Nu wil ik de NAS gaan gebruiken om er muziek en HD films op op te slaan,
zodat ik die overal in huis kan bekijken, beluisteren etc. Nu zit er in mijn computer een Gigabit verbinding, en beide NAS'en hebben deze ook. Ik zal nog een Gigabit Switch ertussen zetten, dus mijn computer en deze NAS'en moeten echt Gigabit snelheden gaan halen. Echter, lees ik dat de snelheden ook afhangen van de processor etc. die in zo'n NAS zit. Nu wil ik dus graag weten, zal mijn verbinding snel genoeg zijn om in bijvoorbeeld een kleine kwatiertje een HD film van 10 GB naar de NAS te sturen? Alvast bedankt!!!!

Gr Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hoi Sander,

Google is een hele handige zoekmachine. Daarmee kun je zoeken naar wat mensen voor ervaringen hebben met een NAS. Vaak kun je ook vinden hoe snel ze zijn via google. Google is echt super handig!

Met delen (als tegenovergesteld van vermenigvuldigen) enzo kun je misschien bepalen hoe snel een nas moet zijn om aan jouw wens te voldoen.

Succes man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben je zeer dankbaar voor je antwoord, maar ik hoopte in mijn eerste post al duidelijk te maken dat het onderzoek al gedaan is. Ik heb op google gezocht en kan dus inderdaad wat vinden over de seagate, ik kan echter niks vinden over de Qnap. Het is ook leuk dat er bij staat dat ze Gigabit ondersteunen, maar ik lees dus hier en daar iets over dat de processor de snelheden niet aan zou kunnen? Omdat ik dus niks over de Qnap kan vinden van reviews of tests, hoopte ik dat iemand het mij misschien wat beter uit zou kunnen leggen.

Sander

• Q

Q

Beter zoeken, kijk eens goed op de qnap site.

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:15
Toch beter leren zoeken. Kijk eens op de Qnap site, op het product klikken en dan comparison.
Voor de 1 bay versie kom je dan uit op http://www.qnap.com/image...n/Comparison_1BayNAS.html. Daarnaast zijn er echt genoeg reviews te vinden...

Know Thyself

Verwijderd

Daarnaast is "een HD film" nogal een ruim begrip. Is dat een 720p AVCHD van 5 GB? Of een volledige backup van de blu-ray die in de kast staat a 50 GB?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb jaren gezocht naar de beste oplossing voor mijn NAS. Synology is het antwoord. Ik heb hierachter me van Planet, Sitecom, Asus, Lacie en nog een paar merken staan. Allemaal langzaam, herrie. In verschillende netwerken gewerkt en allemaal geen succes. Je zit rond de 10 mb schrijfsnelheid en dat is echt te langzaam. Met Synology had ik ongeveer tussen de 30-40 mb schrijfsnelheid en dat is zeer goed voor bijvoorbeeld de 210j. Je kan beter iets meer uitgeven voor je NAS maar dan ben je meteen klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
@ Q & SoulWar1,

jongens, ben nu eens eerlijk. Denken jullie nu echt dat de reviews op de QNAP website betrouwbaar zijn.... Die zullen alles schrijven om hun product te verkopen. En SoulWar1, ik kan toch echt geen bergen reviews vinden hoor...

@ Collie, heb het over ongeveer 10GB, dat staat volgens mij toch duidelijk in mijn eerste post..

@ itsalex, kijk! Aan zo'n antwoord heb ik iets! De Synology 110J ziet er goed uit. Die zal ik zeker eens even
opslaan. De 210J is wat te veel omdat ik maar een schijfje erin wil doen. Bedankt voor je antwoord!!

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:09:
@ Q & SoulWar1,

jongens, ben nu eens eerlijk. Denken jullie nu echt dat de reviews op de QNAP website betrouwbaar zijn.... Die zullen alles schrijven om hun product te verkopen. En SoulWar1, ik kan toch echt geen bergen reviews vinden hoor...
Moet je echt beter zoeken. Kijk eens op www.tweakers.net, ken je die site? Daar heb je ook product reviews van andere 'tweakers'.

Kan best handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, voor je mij voor achterlijk gaat verslijten :( , moet je misschien zelf eens even kijken:

pricewatch: QNAP TS-110

Lekker veel reviews! Goed gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Je hoeft alleen maar 'nas review' in te typen en je komt op deze site: http://www.smallnetbuilder.com
Veel reviews van populaire nas systemen incl snelheidsoverzichten.
Pagina: 1