High-end laser All-in-One doolhof

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:31

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Topicstarter
Hallo ;)

Ik ben voor iemand op zoek naar een high-end laser All-in-One. De eisen zijn zo'n beetje:
- Minimaal 20 ppm in kleur
- Minimaal 5 ppm in kleur met automatische duplex
- Dus een automatische duplex (Dubbel>Dubbel, Enkel>Dubbel en Dubbel>Enkel)
- Niet al te groot, 1 meter hoog, 0,75 meter breed en lang
- Uitvoerlade van minimaal 500 A4
- Maximum aantal kopieën minimaal 250
- Sheet-feeder
- Budget maximaal 600 euro

A3 hoeft niet, meer dan 1.500 pagina's per maand ook niet.

Ik heb al via verschillende prijsvergelijkers gezocht, maar daar kun je niet klikken op minimaal aantal uitvoerlade, en de honderden printers die dan overbleven doorzoeken is een beetje te veel van het goede.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Als ik een paar vinkjes zet bij gewenste opties in de pricewatch dan wordt het aanbod al snel beperkt tot maar een handvol printers... als ik aangeef dat het een laserprinter, met kleur en duplex moet zijn dan blijven er in de pricewatch nog maar 8 modellen over die in aanmerking komen... dan kijkend naar de prijs blijven er nog maar 3 modellen over. Eventjes de specificaties van de overgebleven printers bekijken en de conclusie is: er staat eigenlijk maar 1 laserprinter in de pricewatch in die prijsklasse, welke het meest in de buurt komt van de wensen die hebt!

pricewatch: Xerox Phaser 6121MFPV/D

Dat heeft me letterlijk 3 minuten gekost om uit te zoeken... ;) Dat had je zelf ook vrij makkelijk kunnen uitzoeken.. Misschien toch iets meer moeite doen voordat je een TS opent?

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 25-02-2010 06:32 ]

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Topicstarter
Tja, die heeft een aantal grote nadelen.
- Bijgeleverd inktcartridges zijn heel klein
- Kleur snelheid 5 ppm, dubbelzijdig blijft daar dus niets meer van over!
- Uitvoercapaciteit slechts 100 vellen (niet handig als je 1000 A4'tjes in een keer moet kopiëren)

In principe is de Brother DCP-9045CDN wel een goede keuze, maar daar kun je maar 99 kopieën tegelijk op aanzetten en die heeft een uitvoerlade van maar 150 vellen.

• MicGlou
TomasH schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:20:
- Bijgeleverd inktcartridges zijn heel klein- Kleur snelheid 5 ppm, dubbelzijdig blijft daar dus niets meer van over!
Een laserprinter werkt niet met inkt maar met toner...

De combinatie van jouw eisen met je maximale budget gaan gewoon niet samen, er zijn maar heel weinig printers die enigszins in de buurt. De eisen die jij stelt zijn echt meer voor een machine gericht op kleine productie en daar betaal je gewoon meer voor. Kortom, voor maximaal €600,- vind je simpelweg geen laserprinter die aan al jouw eisen voldoet. Je zal je eisen toch echt naar beneden moeten stellen of de portemonnee een flink stuk verder opentrekken.

Je mag er overigens gerust vanuit gaan dat dit een bewuste keuze van de fabrikanten is geweest, er moet in bepaalde eigenschappen onderscheid gemaakt worden tussen een 'thuis/kantoor-model' en een 'productie-model'. De verschillen daarin zitten dus juist voornamelijk in papiercapaciteit, verwerkingssnelheid en het volume aan toner wat de machine kan hebben.

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Topicstarter
En wat is "flink meer"?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

of je moet kijken naar aanbiedingen. Ik meende laatst bij de Media Markt laser printers van HP gezien te hebben voor 140 euro. Misschien kan je hier achteraan. En anders je budget vergroten of genoegen nemen met lagere eisen.

• MicGlou
Dan heb je het toch echt al snel over prijzen vanaf €1000,-, vaak omdat je extra modules moet kopen om aan de volumes te komen. Ik heb bijvoorbeeld nog deze printer gevonden: pricewatch: Lexmark X544dn Lijkt in de buurt te komen van je wensen, maar als ik dan op de website van de fabrikant kijk dan moet je voor een papiercapaciteit van 900 vel een extra lade oid aanschaffen. De standaard lade ondersteund 250 vel, maximaal tot 900 vel uitbreidbaar en dan wordt de printer ipv een kleine €700,- ineens €1000,-.

Ik ben zelfs nog voor je aan het zoeken, maar het verhaal is eigenlijk overal hetzelfde; Heb ik een printer gevonden met redelijke papiercapaciteit, is het ding weer zo sloom als wat of er is geen duplex (wat dan weer de ruimte maakt voor het extra papier ;)) Of het voldoet aan bijna alle eisen qua snelheid e.d. maar is de papiercapaciteit dus pas toereikend als je een extra lade koopt. Wat wel een continue gebrek is, is de grootte van de tonercartridges... je vind eigenlijk alleen grote cartridges of flessen in de 'betere' productiemodellen.

Je eisen voor de machine icm met het budget en het verwachte verbruik van max 1500 vel per maand, dat steekt gewoon echt met elkaar, helaas tis niet anders... meer geld of minder eisen, maar dat had ik al gezegd :X Misschien is het een goed idee om naar een goed 2e hands model te kijken?

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 25-02-2010 17:32 ]

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Topicstarter
Tja, dat is best veel. Daar kun je vijf printers voor kopen, en als je die tegelijk aanzet ben je even snel klaar...

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

MBV

waarom moet het een laser zijn? In de 'budget'-klasse hebben professionele inkjets vaak een betere prijs per pagina. Het CT-magazine heeft daar regelmatig een test van. Uit mijn hoofd was het resultaat voor all-in-ones dat een epson business inkjet goedkoper was per pagina dan een HP laserjet :) En je hebt nog mooiere kleur-resultaten ook ;)
Pagina: 1