Windows 7 installatie komt niet verder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enormhi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 22:53
Goedemiddag!

(Mocht het topic verkeerd staan, sorry!)

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe PC gekocht. Gister wou ik er windows 7 op installeren. Makkie dacht ik. Installatie kwam gewoon mooi op gang. Maar nadat de installatie zegt "Completing installation" Start de PC opnieuw op. Dan zegt hij "Starting windows" Maar dan komt het probleem. Na het "Starting windows" scherm krijg ik een zwart beeld. Dan duurt het vrij lang voordat de PC opnieuw boot. En dat gebeurt de hele tijd achter elkaar.

Toen heb ik hem nog eens via mijn bootable windows7 USB stick geprobeerd te installeren. Daar kreeg ik het zelfde probleem. (Installatie is niet goed?) Toen heb ik even een vriend gevraagd of hij toevallig een windows 7 of xp installatie had. Dat had hij. Vandaag had hij ze beide mee naar school genomen. Die windows 7 geprobeerd, ook die had het zelfde probleem. XP maar even geprobeerd. Die deed het wel.

Toen dacht ik, laat ik eens via XP de installatie proberen. En wat denk je? Inderdaad, het zelfde probleem...

Weten jullie misschien hoe dat zou kunnen komen?

Specs:
Processor: Intel Core 2 duo 7400 boxed (S775, 2x2.80GHz, 3MB, 1066MHz FSB, Boxed)
Moederbord: Asus P5KPL-AM/GB (weet ik niet 100% zeker)
Werkgeheugen: 2048 MB (2 x 1GB Dual Channel)
Type geheugen: DDRII 800
Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator (onboard)
Chipset: Intel® G31 + ICH7 Chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Laatst online: 18-01-2024
Druk na het BIOS scherm eens op F8, je kunt dan een optie kiezen om niet automatisch te laten rebooten, misschien krijg je dan een BSOD met wat meer info.
Probeer ook eens een BIOS update voor je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enormhi
  • Laatst online: 03-08 22:53
Oke, dat zal ik dadelijk eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
Evt. Memtest86 met bv. een Ubuntu cd doen.