Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] Inventaris pakt automatisch bekende product

Pagina: 1
Acties:

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 16:18

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer in mijn inventaris wat producten toe te voegen. Ik heb bijvoorbeeld een inventaris Spelcomputers gemaakt. Daarin wil ik mijn Xbox1 zetten. Echter pakt hij na het invoeren van de tekst Xbox Zonder dat ik op de suggestie klik, na de submit tóch de eerst passende suggestie. Dit is zeer vervelend. Dit gebeurt ook als ik Dreamcast toe wil voegen.

Hoe kan je de suggestie negeren zodat hij die niet automatisch pakt ook al selecteer je hem niet?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hmm, het gedrag hoort te zijn dat ie een exacte match wel meeneemt, maar maar heel weinig afwijking daar accepteert en anders gewoon de ingetypte naam gebruikt en geen product koppelt... Kan je aangeven welke tekst je precies intypte en welk product je mee 'opgezadeld' werd?

Oh, als je met de pijltjes toetsen omhoog/omlaag bent gegaan wordt geloof ik ook nog de laatst geselecteerde onthouden. Dat is misschien ook niet heel praktisch :)

[ Voor 23% gewijzigd door ACM op 24-02-2010 19:35 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Dreamcast werd ik opgezadeld met een Dreamcast controller

"Xbox" werd ik opgezadeld met Microsoft Xbox 360 Elite Zwart

Hij pakt blijkbaar bij keywoorden toch de selectie, tenzij het vanaf begin af aan al niet ergens mee overeenkomt zoals Super Nintendo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Wordt dit nog gefixt? Het is nog steeds zo. Voeg maar eens bijvoorbeeld "MSX" toe aan je inventaris. Dan word je automatisch opgescheept met het eerste product wat hij kent met MSX er in, nadat je op submit hebt gedrukt.

Bij "Gamecube" pakt hij verplicht Gamecube Paars, omdat dat de enige is die hij kent uit de Pricewatch. Zeer irritant.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

ACM schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:35:
Hmm, het gedrag hoort te zijn dat ie een exacte match wel meeneemt, maar maar heel weinig afwijking daar accepteert en anders gewoon de ingetypte naam gebruikt en geen product koppelt...
De matching is op basis van 'overlap' zonder verdere check op de mate van overlap, dus een item 'Xbox' noemen zonder expliciete koppeling aan een product is daardoor al onmogelijk.
Oh, als je met de pijltjes toetsen omhoog/omlaag bent gegaan wordt geloof ik ook nog de laatst geselecteerde onthouden. Dat is misschien ook niet heel praktisch :)
Daar zou je serverside (zie FIXME in de code :P) ook een check kunnen doen op ingegeven naam, versus naam die bij het opgestuurde productid hoort, maar dan heb je deels ook weer hetzelfde probleem als hierboven. Clientside afvangen is echter nog een stuk lastiger...

Intentionally left blank

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Wat is het idee van de inventaris eigenlijk? Dat je eigenlijk alleen dingen uit de pricewatch opnoemt? Ik wilde een lijstje met al mijn retro consoles, maar hij slikt een product alleen als het niet als woord voorkomt, maar zodra het ook als woord voorkomt (bijv MSX kwam in geheugen voor), pakt hij automatisch dat product.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is dus de hierboven beschreven bug, die schijnbaar lastig op te lossen is...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

De oplossing waar wij momenteel aan zitten te denken is om grafisch beter weer te geven dat er gekoppelt is aan een product met een mogelijkheid om dit ook expliciet te 'ontkoppelen'. Over de preciese uitwerking moet natuurlijk nog even nagedacht worden, maar dat lijkt ons op dit moment de beste mogelijkheid.

Intentionally left blank

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Is een opt-in koppeling niet handiger? Want je krijgt normaal gesproken een lijstje met suggesties. Mij als gebruiker lijkt mij het handigst, dat als ik bewust níet een suggestie aanklik en mn eigen productnaam doortyp, hij die hanteert.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MsG schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:27:
Is een opt-in koppeling niet handiger? Want je krijgt normaal gesproken een lijstje met suggesties. Mij als gebruiker lijkt mij het handigst, dat als ik bewust níet een suggestie aanklik en mn eigen productnaam doortyp, hij die hanteert.
Dat is niet het deel van de code waar je tegenaan loopt. Er zit ook nog een fall-back in voor mensen die geen of beperkte javascript hebben en die controleert of de opgegeven naam bij een product hoort/past (anders moeten ze eerst de productid's of ean/sku opzoeken en zeker voor slecht-zienden willen we de drempel ook weer niet te hoog maken om dergelijke functies te gebruiken). Maar die opt-out die crisp noemt kan natuurlijk wel automatisch aangevinkt worden als jij je eigen naam doortypt :)

[ Voor 11% gewijzigd door ACM op 18-05-2010 14:20 ]

Pagina: 1