Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben binnenkort van plan een Harman Kardon HS-350 set te kopen. In de toekomst wil ik hier wel een BluRay-speler op aan kunnen sluiten, en ik kan er niet goed achter komen of dat mogelijk is. Van verkopers heb ik daarover verschillende dingen gehoord.

Bij de specificaties zie ik bijv. dat de set geen HDMI-input heeft; is dat noodzakelijk voor een BluRay speler? Of kan het geluid via andere kabels worden doorgegeven, of zelfs gewoon via de TV? Ik zou het fijn vinden als iemand hier wat helderheid in zou kunnen geven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:36:
Ik ben binnenkort van plan een Harman Kardon HS-350 set te kopen. In de toekomst wil ik hier wel een BluRay-speler op aan kunnen sluiten, en ik kan er niet goed achter komen of dat mogelijk is. Van verkopers heb ik daarover verschillende dingen gehoord.

Bij de specificaties zie ik bijv. dat de set geen HDMI-input heeft; is dat noodzakelijk voor een BluRay speler? Of kan het geluid via andere kabels worden doorgegeven, of zelfs gewoon via de TV? Ik zou het fijn vinden als iemand hier wat helderheid in zou kunnen geven... :)
Ja kunt je bluray speler gewoon analoog aansluiten (rood-wit).
En als je Blu-Ray speler het ondersteunt kan hij DTS-HD etc decoderen en kun je hier toch van genieten.
Maar je kan hem ook digitaal aansluiten als je deze ingangen op je nieuwe set hebt.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Op de set zitten optische en coaxiale geluidsingangen dus in dat geval moet het mogelijk zijn (?). De BluRay speler koop ik pas t.z.t. en dan zal ik erop letten dat ie kan decoderen. Ik wilde alleen zeker weten dat ik geen verouderde set kocht met te weinig uitbreidingsmogelijkheden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

Blu-ray speler gewoon met HDMI aansluiten op de tv voor beeld. De Harman Kardon HS-350 beschikt over decoders voor Dolby Digital en DTS. Dus de Blu-ray speler kan dan gewoon deze formaten over de optische dan wel coaxiale kabel sturen als bitstream. De Harman Kardon zal dan de audio decoderen en afspelen. Andere audio is niet nodig aangezien er niet meer kan over deze aansluitingen. Voor DTS HD en Dolby TrueHD bitstream te versturen heb je HDMI nodig.

Een Blu-ray speler die zelf kan decoderen heb je alleen nodig als de receiver geen decoders heeft. Maar dan moet de ontvangende set wel weer overweg kunnen met LPCM of meerkanaals analoge ingangen hebben.

Overigens vindt ik die HS-350 wel erg aan de prijs. Voor om en nabij die prijs is ook wel een receiver + Blu-ray speler + speakerset samen te stellen. En dan een receiver met HDMI én HDMI Processing. Dan zit je niet meer met optische kabels te kijken. Dan gaat alles gewoon via een enkele kabel en je hebt ook nog eens HD Audio.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, bedankt, dan heb ik er wat meer vertrouwen in. Ik snap overigens dat je met losse componenten uiteindelijk altijd een betere set kunt samenstellen, maar ook esthetiek vind ik niet onbelangrijk; ik heb geen zin om te moeten stapelen... Overigens heb ik 'm voor een kleine €900 op het oog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 23:09
Ik wil je zeker niet weerhouden van je koop, maar Harman Kardon en dvd spelers gaat niet heel goed samen... (begrijp me niet verkeerd, ik gebruik met heel veel plezier een Harman Kardon AVR 350, maar de dvd speler zit nog nieuw in de doos). Gezien jij in weze een alles in 1 set koopt (en de dvd speler dus onderdeel uitmaakt van het geheel) hoop ik dat je dit wel in de achterhoofd houdt.
Op internet vele klachten over defecten van Harman Kardon dvd spelers dat tevens de werking kan verstoren van het complete apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond dit wel toepasselijk om hier te plaatsen. Ik heb afgelopen weekend een Harman & Kardon 9BQ aangeschaft. Leuk dingetje en om zich makkelijke, maar wel langdurige aansluiting. Maar nu heb ik geen HDMI aansluiting meer over op mijn TV. Dus kan de PlayStation 3 gewoon ook direct via de Harman & Kardon set worden aangesloten?

Overigens heb ik twee stickers verwijderd die op het apparaat zaten, gewoon met het handje. Maar nu zitten er krassen waar de stickers gezeten hebben. 8)7 Is het een optie om de fabrikant hiermee te confronteren (lees: nieuwe te regelen?)

Alvast bedankt voor jullie respons! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

Heb je de HKTS 9BQ als losse speakerset of als de HD Vision 9BQ? Ik neem aan de laatste aangezien je alleen losse speakers niet zo maar even aan kan sluiten en dat je op een losse 5.1 speakerset geen apparaten aan kan sluiten. De HD Vision 9BQ heeft als receiver de Harman Kardon AVR160 en dit model heeft gewoon HDMI Processing. Dus eigenlijk kan je alle apparaten met HDMI op de receiver aansluiten en dan met één HDMI kabel naar de TV. Waarom je alles met HDMI op de TV aan zou sluiten en dan met andere kabels zou gaan werken is mij niet geheel duidelijk. Een mogelijkheid als bovenstaande is juist dé reden om een dergelijke receiver te kopen. je sluit een Blu-rayspeler sowieso aan met HDMI, want anders heb je geen DTS HD en Dolby TrueHD aangezien dit digitaal alleen via HDMI gestuurd kan worden.

Dat staat trouwens gewoon in de gebruiksaanwijzing over hoe je diverse apparaten het beste aan kan sluiten. Met een beetje eigen inzet was je er dus wel gekomen. En dat eigen inzet is nu exact wat we op GoT verwachten, GoT is namelijk een helpdesk. Verder is het niet erg netjes om een topic van bijna een jaar te kicken en te kapen. Zoals ook te lezen is in Het algemeen beleid en AUD beleid

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 31-01-2011 13:28 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.