Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7 64B] Flip 3D werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Heb een paar weken terug mn laptop opnieuw geinstalleerd, even de specs:
Dell Studio xps 16
Windows 7 ultimate 64bit engels
4gb ram/128gb ssd/ati hd4670 1024ddr ram/1080p full hd lcd

Nu ondersteund de touchpad multitouch zodat je bv 2 vingers kunt gebruiken om te scrollen. Ook kun je hiermee de 3D flip starten en door de scherm heen scrollen door 3 vingers te gebruiken. Heb hiervoor nooit 3D flip gebruikt en kom er nu dus achter dat het helemaal niet werkt.

Met windows key + tab zou dat ook moeten kunnen maar werkt ook niet. Wat heen en weer gegoogled en het volgende geprobeerd:

-Laatste drivers geinstalleerd (ati 8.634, laatste van dell)
-performance index opnieuw gedraaid (komt op 6,9 uit)
-3d flip starten met shotcut: C:\Windows\System32\rundll32.exe DwmApi #105
-aero uit en aangezet, aero werkt verder naar behoren, aero peek staat aan en ook glass werkt goed.
-multiple monitors uit gezet, dus nu enkel laptop scherm aan.
-theme van custom naar standaard aero theme gezet.

Maar nog steeds geen 3D Flip... Iemand enig wat ik hier over het hoofd zie?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11 15:23

nXXt

Carpe omnia

Dus met de directe link krijg je alsnog geen flip te zien? Of krijg je het dan wel te zien maar werken de shortcuts niet?

offtopic:
en het is Aero

[ Voor 27% gewijzigd door nXXt op 24-02-2010 16:53 ]

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Nee reageert gewoonweg niet. Oh voordat ik het vergeet heb ook gekeken of de theme service draait (=ja).

Ik kan op got en google nergens vinden of dit een onderdeel is wat op de een of andere manier opnieuw te installeren is. Een complete herinstall is geen optie, er staat ondertussen zoveel op, dat is dagen werk om allemaal weer in te stellen. Heb een image gedraaid nadat ik de herinstall had gedaan, en die net nog even geinstalleerd op vmware maar dat werkt het ook niet.

off topic:roger, fixed

[ Voor 68% gewijzigd door intuliegend op 24-02-2010 17:03 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11 15:23

nXXt

Carpe omnia

Het schijnt (zelf geen ervaring mee) dat oudere versies van QuickTime Aero saboteren, maar heb ik ook maar van horen zeggen.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Tnx voor de tip maar heb geen oude quicktime draaien, heb net de laatste versie van itunes geinstalleerd en daar komt quicktime mee.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Start eens een typische "aero" app, en post een screenshot, want om heel eerlijk te zijn, vind ik dit wel zo vaag!

En anders: tsja, apple software moet apart doen, en die theme engine saboteren. Dat is helaas een feit (vandaar dat ik ook geen quicktime draai, maar een alternatieve codec voor de trailers, en iTunes heb ik gelukkig niet nodig omdat ik een niet-apple mediaplayer heb). Maar Apple is niet de enige die evil is, wat dat betreft. Hoewel het je multi-touch trackpad saboteert: zet >ALLE< dell meuk eens uit, zodat je systeem zo kaal mogelijk draait. Probeer het dan nog eens. Mijn eigen Dell laptop was haast geen beginnen aan, en heb ik na levering gelijk geformatteerd en ge-reinstalled (met een eigen medium maar met Dell's key, zodat die gare recovery van Dell ook geen roet in het eten gooit). Het was gewoon té erg, wat ze er allemaal in hadden gegooid. Op de touchpad driver (voor die features), en de videokaart (in mijn geval een Intel IGP, driver van Intel's site, die op de Dell site zijn antiek, misschien ook een tip voor jou, haal drivers van ATI site, haal ze desnoods door mobility modder) driver na, is er niets niet-legacy. Geen gare geluidskaart GUI's, geen overdreven webcam-storingszut, en geen 8-voudig scrollende lijst software in mijn systray.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Heb buiten die touch driver niks van dell draaien, inderdaad ook een schone install gedaan. Draai bijna geen apps op de achtergrond. Heb zelfs snelkoppelingen op mn startbalk staan om sql 2008 te starten en stoppen, omdat ik die prive niet gebruik.

Hier een screenie:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2q36mw4.jpg

Zoals je kunt zien, het enige wat er hier draaid is deamon, touchpad, norton en activesync. Ook dingen als de quicktime en itunes services staan uit. Gaan toch wel aan als je ze nodig hebt. En ik kan hier gewoon door de windos balken heenkijken dus lijkt me dat aero ook gewoon goed werkt.

En een linkje naar de grote: http://i46.tinypic.com/8y5iqs.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door intuliegend op 25-02-2010 13:48 ]

Pagina: 1