Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 20:55
Ik ben op zoek naar een webbased filemanager waarmee ik overzichtelijk mijn bestanden kan beheren.
Het is de bedoeling dat ik de filemanager ga installeren op een thuisserver(tje).

Ik kwam deze al tegen; die ziet er echt fantastisch uit maar ik krijg hem (nog?) niet werkend.
Die zou ook o.a. mp3-bestanden moeten kunnen afspelen (streamen dus); iets dat de filemanager waar ik naar op zoek ben ook moet kunnen.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je niet gewoon iets van Samba/AFP/NFS om je server te benaderen alsof het een lokale schijf is? Dan gebruik je gewoon de filemanager van je besturingssysteem en kan je files benaderen alsof ze lokaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:01
windows home server heeft hier best wel mooie oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Was even vergeten te melden dat FreeNAS geinstalleerd is (en dat ik dat graag zo wil houden).
En de filemanager moet eigenlijk ook wel gratis zijn :+
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:22:
Waarom gebruik je niet gewoon iets van Samba/AFP/NFS om je server te benaderen alsof het een lokale schijf is? Dan gebruik je gewoon de filemanager van je besturingssysteem en kan je files benaderen alsof ze lokaal staan.
Ik zal eens even onderzoeken of FreeNAS jouw suggesties ondersteunt.

Edit: FreeNAS ondersteunt alle die 3 dingen :)
Aangezien ik gebruik maak van Windows-pc's heb ik gekozen voor Samba.
Werkt goed, niet helemaal wat ik in eerste instantie wilde maar ik denk dat dit ook wel voldoet.

Bedankt ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Koode op 24-02-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samba is in jouw geval de beste oplossing om lokaal ja bestanden beschikbaar te maken.

Maar
Als je bereidt ben een Apache server met php op je Freenas te draaien kan je gebruik maken van
File Thingie http://www.solitude.dk/filethingie/tour
of
PHP navigator http://pfn.sourceforge.net/index.php?opc=4&lg=ing
ofwel kan je via google zoeken naar php file managers.
Deze kunnen wel enkel bestanden aanbieden.

Als je echt mp3's wilt streamen zul je (webbased) eens moeten zoeken naar Jinzora2 en consorten

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Via de webserver functie van FreeNAS moet dat idd lukken.

Ik heb nog wel een vraag over Samba;
Ik heb dat nu mooi als netwerkschijf 'gemount' in Windows, maar is het ook mogelijk om deze zo te benaderen als ik niet in mijn thuisnetwerk ben?
Iets met portforwarding ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Koen-D schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:56:
Ik heb dat nu mooi als netwerkschijf 'gemount' in Windows, maar is het ook mogelijk om deze zo te benaderen als ik niet in mijn thuisnetwerk ben?
Iets met portforwarding ofzo?
Je wilt niet je samba share rechtstreeks op internet hangen met portforwarding. (Kan wel, raad ik toch af.) de standaard methode is een VPN te leggen naar je thuisnetwerk.

(VPN server activeren op thuisnetwerk en een vpn tunnel vanaf je externe locatie naar je huisnetwerk maken. Om vpn te activeren moet je inderdaad een portforward doen in je thuisnetwerk.)

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 24-02-2010 17:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je samba buiten het netwerk beschikbaar wilt maken moet je dit doen met port-forwarding maar dit is ten strengste af te raden icm samba.
Er bestaan verschillende oplossing voor jouw probleem.
- Het leggen van een VPN connectie zoal leuk_he voorsteld.
- Het maken van een webserver met apache2 en enkel poort 80 forwarden. En hierop zoeen php file manager installeren.
- Winscp gebruiken om via ssh (veilig) aan je bestanden te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramboos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 17:12
Ik beveel je Ajaxplorer aan. Die is grafisch heel netjes en voldoet aan alle eisen die jij stelt.

De link!

• Koode
BramBoos schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:19:
Ik beveel je Ajaxplorer aan. Die is grafisch heel netjes en voldoet aan alle eisen die jij stelt.

De link!
De ziet er idd mooi uit en voldoet! :) Zal ik eens even mee gaan experimenteren.

Nog een vraagje over dat VPN gebeuren; volgens mij moet je daarvoor een geschikte router voor hebben? Ik heb een Davolink DV2020 (Tele2)... Weet iemand of die VPN ondersteunt? Ik kan er zelf weinig over vinden.
Of moet ik iets installeren op de nas (met FreeNAS)?

Edit: Kan ik iets met OpenVPN?

[ Voor 4% gewijzigd door Koode op 25-02-2010 10:38 ]

Pagina: 1