Die vraag is al eens gesteld. Hier zit echter nog een technische uitdaging achter: namelijk bepalen welke topicreeksen een gebruiker wel, en (vooral) welke een gebruiker niet mag zien. Dat wordt namelijk bepaald door de onderliggende topics. Om dat voor een hele lijst topicreeksen te gaan bepalen is performance-technisch niet echt optimaal...
Intentionally left blank
Is het dan niet slim om topicreeksen op zichzelf ook een 'wel of niet tonen'-attribuut mee te geven en die te laten overerven van het eerste topic in de reeks? Want voor topics bestaat het al.
Op die manier hoef je niet weer voor elk topicreeks aan te gaan geven of 'ie mag worden weergegeven aan bepaalde mensen of niet.
Op die manier hoef je niet weer voor elk topicreeks aan te gaan geven of 'ie mag worden weergegeven aan bepaalde mensen of niet.
The devil is in the details.
Voor topics bestaat dat niet. Of je een topic mag bekijken hangt af van de categorie, het forum en de status van het topic ten opzichte van de rechtenboom van de gebruiker. Voor een topicrange hangt dat weer af van alle onderliggende topics: als je er daar 1 of meer van mag zien dan mag je ook de topicreeks zien.Mute schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:34:
Is het dan niet slim om topicreeksen op zichzelf ook een 'wel of niet tonen'-attribuut mee te geven en die te laten overerven van het eerste topic in de reeks? Want voor topics bestaat het al.
Maar ik heb even gekeken met een WHERE ForumID IN (zichtbare forums voor gebruiker), en het viel me mee dat die query maar 0.012 seconde duurde. Dat lijkt dus haalbaar zonder al te grote truken
Intentionally left blank
Dan moet je hem dus aan gebruikersgroepen toe gaan wijzen, general, hk, sg, crew, abo, a61, fp, pw, excrew etc. Wat crisp dus zegtMute schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:34:
Sneller dan verwacht is altijd goedcrisp schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:45:
Dat lijkt dus haalbaar zonder al te grote truken
[ Voor 22% gewijzigd door Wiethoofd op 24-02-2010 16:47 ]
Ja ok, van locatie dancrisp schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:45:
[...]
Voor topics bestaat dat niet. Of je een topic mag bekijken hangt af van de categorie, het forum en de status van het topic ten opzichte van de rechtenboom van de gebruiker. Voor een topicrange hangt dat weer af van alle onderliggende topics: als je er daar 1 of meer van mag zien dan mag je ook de topicreeks zien.
Paar voorbeelden waar dit dus niet het geval is:Mute schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:48:
Topics uit reeksen staan als het goed is altijd binnen één en hetzelfde forum, lijkt mij, dus dan heeft het ook vrij weinig zin om elk topic af te gaan om de rechten te controleren.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topicrange/190
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topicrange/191
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topicrange/193
Dat komt omdat Fotografie opgesplitst is en die oudere topics dus eigenlijk op de verkeerde plek staan. Die zou ik scharen onder de uitzonderingen die de regel bevestigen
Ik heb toch liever een oplossing die alle gevallen afdekt. Het is inderdaad zo opgezet dat topics niet uit hetzelfde forum hoeven te komen (dat is echter wel een voorwaarde bij het invoeren van een vorig deel bij een nieuw topic).Mute schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:56:
Dat komt omdat Fotografie opgesplitst is en die oudere topics dus eigenlijk op de verkeerde plek staan. Die zou ik scharen onder de uitzonderingen die de regel bevestigen
Intentionally left blank
Pagina: 1