Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168487

Topicstarter
Voor een nieuwe website die ik gebouwd heb komen de kleuren van de afbeeldingen op een Mac niet overeen met de background-color: #434343. Op Windows werkt alles gewoon naar behoren, nu weet ik dat Apple een ander kleurenschema hanteerd dan Microsoft maar ik krijg dit maar niet goed.

Wanneer ik 'save for web and devices' gebruik binnen Photoshop zou ik niet weten welke instellingen ik moet selecteren, ik heb alles al zo'n beetje geprobeerd maar dan klopt het niet meer met Windows....

Het vreemde is ook dat mijn logo'tje onderaan de pagina (welke wel goed weergeven word) op dezelfde manier is opgeslagen als de background image welke niet goed weergeven word.....

Hoe los ik dit op? Hieronder een plaatje van hoe het eruitziet op een Mac:

(nog even voor de duidelijkheid: de background-image en de background-image van de footer DIV moeten dezelfde kleur krijgen als background-color)

Afbeeldingslocatie: http://www.bngv.nl/test/mac.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 10:43
Bij Save for Web & Devices sRGB uitzetten. Ik denk dat je probleem dan verleden tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Titelfix. HELP schreeuwen in je titel doen we niet.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168487

Topicstarter
FritsYpeij schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:20:
Bij Save for Web & Devices sRGB uitzetten. Ik denk dat je probleem dan verleden tijd is.
sRGB is al uitgeschakeld dus dit kan het niet zijn...
MueR schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:26:
Titelfix. HELP schreeuwen in je titel doen we niet.
Je moet toch iets doen om de aandacht te trekken ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 168487 op 24-02-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 10:43
Het kleurenprofiel niet embedden dan? Mac en Windows gaan namelijk anders met kleurprofielen om.

Anoniem: 344347

Dat zal je altijd hebben door inderdaad de kleurprofielen, er was een fix voor alleen ben ik die vergeten.

Mac is god in kleuren.
Dat is ook de reden waarom MAC altijd prepress nog even je bestand word gechecked :p

Ik zal het even nazoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 344347 op 25-02-2010 16:57 ]

Pagina: 1