Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 11:04
Hallo, ik heb sinds jaar en dag een Logitech G5 muis, dit is me altijd erg goed bevallen, maar sinds ik een paar weken geleden ben overgestapt van de Windows 7 RC naar de volledige versie van Windows 7 (x64 Ultimate), werkt de sidescroll functie van deze muis niet meer.

Nadat ik deze forums en de logitech site helemaal heb afgespeurd, vond ik de tip om andere versies van van Logitech Setpoint te installeren.
Ik heb de volgende versies geprobeert:
*4.40 (Installeerde niet vanwege Windows 7)
*4.60 (Installeert, maar zelfde probleem)
*4.70 (Installeerde niet vanwege Windows 7)
*4.80 (Installeert, maar zelfde probleem)

Ook vond ik ergens een programma dat UberOptions heet, dit op zowel 4.60 als 4.80 geprobeert, maar zonder succes.

Aangezien ik de muis altijd op een van de USB-poorten van mijn toetsenbord (G15v1) aansluit, dacht ik dat het misschien slim zou zijn een andere USB-poort te proberen, maar ook dit werkte niet.

Als ik de muis op een andere computer aansluit, werkt het sidescrollen wel (deze computer gebruikte SetPoint 4.60)

Heeft iemand anders nog een idee?

Overige hardware (mocht het nodig zijn)
Processor: Intel C2Q Q6600 @ 3.0Ghz
Ram:2GB, onbekend merk
HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB
GPU: Nvidia GeForce GTX275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Zou gewoon moeten werken, dat deed het bij mij ook altijd. Had ook de G5v1. Deinstalleer alles eens met bijvoorbeeld driver sweeper en installeer nog eens opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos101
Bedankt voor de reactie, maar driver sweeper ondersteund geen logitech drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:58
Dat is zoiets raars, hier werkt het soms wel en soms niet...
Ik probeer het zelfs nietmeer :)

Drive it like you stole it.

• Chaos101
Ok, kennelijk werkt het slechts bij enkele programma's niet, waaronder de twee programma's die ik gebruikte om te testen (Visual studio 2010 en Opera 10.50 (Die overigens gemeen hebben dat ze hun UI via de nieuwe Windows 7 api renderen))...
Nu heb ik 't deels aan de praat gekregen door voor die specifieke programma's de keybinds in te vullen voor horizontal scrollen. Het nadeel hiervan is dat de keybind niet ingedrukt blijft zolang ik het knopje indruk, hij scrollt maar 1 keer (2 regels).

Ik zou dit kunnen omzeilen door de knoppen in te stellen op Forward en Backwards, want dan herkennen de meeste programma's ze als Mouse4 en Mouse5, echter werkt dit niet voor de browser, want ik kon geen manier vinden om die knoppen dan op horizontal scroll in te stellen ipv vorige en volgende.