[JS] dTree

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiler69
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-12-2020
Hoihoi,

Mijn eerste post..........

Op dit moment ben ik bezig met een back-end voor een site. Hierin wil ik een data-tree kunnen wijzen, nodes verwijderen/toevoegen en wijzigen. Om de tree weer te geven gebruik ik dTree van dstroy&drop.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
d = new dTree('d');
//d.config.useCookies=false;
d.config.useStatusText=true;
        d.add(0,'root','Tree');
        var parent, category,id;
        for(var i=0;i<treesJs.length ;i++){
            parent  = treesJs[i]['parent'];
            category =  treesJs[i]['category'];
            id = treesJs[i]['id'];

if(parent =='-1'){
////                   //d.add(i+1,parent,category,'example01.html');
                d.add(i+1,0,category+'/ (id '+id+')' ,'javascript:fillDataField('+id+');');
///
            }
            else {
              d.add(i+1,parent+1,category+'/ (id '+id+')','javascript:fillDataField('+id+');');  
            }
        }
        document.write(d);

Tot hier werkt alles, tree wordt weergegeven, wanneer ik op een node klik worden de gegevens netjes in een form gezet die ik kan gebruiken om dingen te veranderen.

Wat wil ik nu?
Ik wil dat als ik een node bewerkt, de tree opnieuw ververst wordt zonder dat de gehele ververst wordt. Omdat ik totaal geen ervaring heb met ajax en dit mij overbodig leek, dacht ik om het te doen met iframes zodat ik dan alleen de iframe kan verversen,

Wanneer ik de iframe toevoegt en bijvoorbeeld een node aanklikt, krijg ik de volgende 2 foutmeldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
ReferenceError: Firebug is not defined

Line 3724

fillDataField is not defined

Line 1

Hoe zou ik dit het best kunnen oplossen, ajax of kan dit gewoon met iframes.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom zou je in hemelsnaam met iFrames aan de slag gaan? Dan zou ik zeer zeker eerder gaan voor AJAX maar dan wel met 'graceful degradation' of wat tegenwoordig hipper is: ''progressive enhancement"; hoewel het voor een backend niet heel belangrijk is omdat je daar wat meer eisen aan de browser(s) de gebruiker(s) kunt stellen.

Then again: ik zou niet eens een "geleend" script gebruiken uit 2003. Toen zag de wereld er nog heel anders uit, zeker in browserland ;)

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 24-02-2010 15:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiler69
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-12-2020
Klopt helemaal:) Maar de script voldeed aan de eisen. Kijk ajax lijk me leuk voor een tal van andere toepassingen, maar om een tree te verversen. Maar goed, de twee foutmeldingen zijn opgelost. Was vergeten om wat te includen :shame:

Nu even kijken hoe het "ververs probleem" op te lossen.