Hoihoi,
Mijn eerste post..........
Op dit moment ben ik bezig met een back-end voor een site. Hierin wil ik een data-tree kunnen wijzen, nodes verwijderen/toevoegen en wijzigen. Om de tree weer te geven gebruik ik dTree van dstroy&drop.
Tot hier werkt alles, tree wordt weergegeven, wanneer ik op een node klik worden de gegevens netjes in een form gezet die ik kan gebruiken om dingen te veranderen.
Wat wil ik nu?
Ik wil dat als ik een node bewerkt, de tree opnieuw ververst wordt zonder dat de gehele ververst wordt. Omdat ik totaal geen ervaring heb met ajax en dit mij overbodig leek, dacht ik om het te doen met iframes zodat ik dan alleen de iframe kan verversen,
Wanneer ik de iframe toevoegt en bijvoorbeeld een node aanklikt, krijg ik de volgende 2 foutmeldingen:
Hoe zou ik dit het best kunnen oplossen, ajax of kan dit gewoon met iframes.
groetjes
Mijn eerste post..........
Op dit moment ben ik bezig met een back-end voor een site. Hierin wil ik een data-tree kunnen wijzen, nodes verwijderen/toevoegen en wijzigen. Om de tree weer te geven gebruik ik dTree van dstroy&drop.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| d = new dTree('d'); //d.config.useCookies=false; d.config.useStatusText=true; d.add(0,'root','Tree'); var parent, category,id; for(var i=0;i<treesJs.length ;i++){ parent = treesJs[i]['parent']; category = treesJs[i]['category']; id = treesJs[i]['id']; if(parent =='-1'){ //// //d.add(i+1,parent,category,'example01.html'); d.add(i+1,0,category+'/ (id '+id+')' ,'javascript:fillDataField('+id+');'); /// } else { d.add(i+1,parent+1,category+'/ (id '+id+')','javascript:fillDataField('+id+');'); } } document.write(d); |
Tot hier werkt alles, tree wordt weergegeven, wanneer ik op een node klik worden de gegevens netjes in een form gezet die ik kan gebruiken om dingen te veranderen.
Wat wil ik nu?
Ik wil dat als ik een node bewerkt, de tree opnieuw ververst wordt zonder dat de gehele ververst wordt. Omdat ik totaal geen ervaring heb met ajax en dit mij overbodig leek, dacht ik om het te doen met iframes zodat ik dan alleen de iframe kan verversen,
Wanneer ik de iframe toevoegt en bijvoorbeeld een node aanklikt, krijg ik de volgende 2 foutmeldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| ReferenceError: Firebug is not defined Line 3724 fillDataField is not defined Line 1 |
Hoe zou ik dit het best kunnen oplossen, ajax of kan dit gewoon met iframes.
groetjes