Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben een novell leek en probeer in een virtuele omgeving verbinding te maken vanaf een xp machine met een novell netware server. De bedoeling is met de xp machine op een netwerk share te komen van de netware server.

Ik weet dat dit mogelijk is met novell client en zenworks, maar dit nou juist niet de bedoeling. Ik wil zonder de novell client te moeten installeren een share kunnen bereiken op de netware server.

Iemand enig id hoe ik dit realiseer en of dit uberhaupt mogelijk is?

Ik heb uiteraard al zelf gezocht op tweakers en google, maar stuit steeds op informatie van de novell client.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
Ik geloof niet dat men zonder novell client via xp op een novell server kan komen.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
Niet dat ik verstand van Netware heb (of wil hebben), maar het kan toch CIFS babbelen? Lijkt me dat je dan zonder veel moeite die share vanaf een Windows doos moet kunnen benaderen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
Antaresje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:39:
Niet dat ik verstand van Netware heb (of wil hebben), maar het kan toch CIFS babbelen? Lijkt me dat je dan zonder veel moeite die share vanaf een Windows doos moet kunnen benaderen.
De CIFS voor novell is dus netware client. Dit is dus wat ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
Windows XP zelf heeft een "Client For Netware" , hiermee kan je in elk geval bij shares komen, alleen werkt dit vooral met de nieuwere netware versies niet altijd even goed.

Je kan echter ook op je novell server Windows Sharing aanzetten. dit doe je zo uit me hoofd binnen de imanager onder het kopje "File Protocols" --> "cifs"
(Je krijgt dan in netwerk omgeving een \\servernaam-W met daarop de windows shares)

Echter heeft dit weer als nadeel dat dit vaker foutmedlingen geeft dan dat het werkt in de imanager,
En je om bij de shares te kunnen komen een user met daarop een "simple password" (lees, plain text) moet hebben om er bij te kunnen komen.

[ Voor 9% gewijzigd door eXcyle op 24-02-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
eXcyle schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:51:
Windows XP zelf heeft een "Client For Netware" , hiermee kan je in elk geval bij shares komen, alleen werkt dit vooral met de nieuwere netware versies niet altijd even goed.

Je kan echter ook op je novell server Windows Sharing aanzetten. dit doe je zo uit me hoofd binnen de imanager onder het kopje "File Protocols" --> "cifs"
(Je krijgt dan in netwerk omgeving een \\servernaam-W met daarop de windows shares)

Echter heeft dit weer als nadeel dat dit vaker foutmedlingen geeft dan dat het werkt in de imanager,
En je om bij de shares te kunnen komen een user met daarop een "simple password" (lees, plain text) moet hebben om er bij te kunnen komen.
Nuttige info,

thnx ik ga is proberen :)
Pagina: 1