Adium laat MSN nicknames niet goed zien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08
Ik kwam er gisteren achter dat Adium niet al mijn MSN contacts goed laat zien.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/arjen9551/test.jpg

Op dit plaatje is te zien wat ik bedoel.. wanneer ik met mn muis over iemand hover in mn contactlist, krijg je dit venster. De bovenste naam, is de naam die ik zie in mn contactlist én in mn gespreksvenster. Terwijl de 'Display Name' (die eronder staat), dus de daadwerkelijke naam op dat moment is. (Die andere is een nickname van een tijd terug).
Ik heb er even naar gekeken en er zijn meerdere mensen waarbij dit zo is, maar ik kan geen overeenkomsten tussen diegene ontdekken. Ook in de opties van Adium / Adium forum, kan ik zo niks hierover vinden :?
Iemand enig idee hoe en wat?

P.S.
Ik heb de laatste tijd veel last van random mensen die mij toevoegen, ik heb dus geen idee wie ze zijn en ze reageren ook vaak niet. Is dit een Adium gerelateerd probleem of komt dit door mijzelf? Ik weet namelijk dat het in Adium nog wel eens wil voorkomen dat random mensen een gesprek met je openen wanneer je je privacy settings niet goed hebt staan.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

rechts klikken en "get info" zou het moeten updaten. Zelf heb ik gewoon al mijn contacten hun volledige naam toegekend via "get info".

over het tweede kan ik niets zeggen heb er zelf geen last van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Wanneer ik 'get info' gebruik.. gebeurt er niks.. Wel zie ik in dat venster een 'Alias' staan en een 'Nickname'. Waarbij de Alias de naam is die in mn contactlist staat en de 'Nickname' de naam is die in het plaatje achter 'Display name' staat.
Nou kan ik dat natuurlijk manual veranderen, maar daar word ik niet blij van.. Ik kan het vakje Alias overigens ook niet leegmaken oid

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29
Je kan in Adium bij Preferences -> Advanced -> Messages onder Message Display instellen welk "custom name format" je wenst te gebruiken. Je kan daar kiezen voor Alias.

Ik zie overigens dat het bij mij weinig effect heeft. Misschien dat mijn contacten niet ze heel veel gebruik maken van die andere namen ofzo. Daarnaast zitten een hoop contacten in mijn adresboek waardoor ik altijd gewoon de naam van het betreffende contact zie.

[ Voor 44% gewijzigd door Myrdhin op 24-02-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Punt 2 heb ik ook last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Myrdhin schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:45:
Je kan in Adium bij Preferences -> Advanced -> Messages onder Message Display instellen welk "custom name format" je wenst te gebruiken. Je kan daar kiezen voor Alias.

Ik zie overigens dat het bij mij weinig effect heeft. Misschien dat mijn contacten niet ze heel veel gebruik maken van die andere namen ofzo. Daarnaast zitten een hoop contacten in mijn adresboek waardoor ik altijd gewoon de naam van het betreffende contact zie.
Ok, daar zal ik dan eens mee gaan spelen.. heeft tot nu toe weinig nut aangezien desbetreffende mensen weer niet online zijn :p
EDIT:
Custom Name Format op 'User Name' gezet en dat lijkt te werken! Thanks!
Iemand nog een oplossing voor dat andere? Of een verklaring.

@Johnvh
Jah irritant he.. heb meestal iedere wel 1 of 2 'mensen' die mij toevoegen

[ Voor 8% gewijzigd door arjen9551 op 24-02-2010 17:08 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 12:02
Dat random toevoegen heb ik ook gehad, normaal weiger ik ze, maar heb er ééntje geaccepteerd.
Het bleef een weekje stil, waarna de 'persoon' in kwestie begon te praten.
Het bleek gewoon een bot te zijn, welke wilde dat ik naar een 18+ website ging, en ik moest mijn CC-gegevens invoeren zodat ze mijn leeftijd kunnen checken (?)..

Mij lijkt dat dit bots zijn die random passport.net-adressen toevoegen, om vervolgens op deze manier 'reclame' te maken.

Louche zaak dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
arjen9551 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:44:
[...]

Ok, daar zal ik dan eens mee gaan spelen.. heeft tot nu toe weinig nut aangezien desbetreffende mensen weer niet online zijn :p
EDIT:
Custom Name Format op 'User Name' gezet en dat lijkt te werken! Thanks!
Iemand nog een oplossing voor dat andere? Of een verklaring.
Bij nader inzien, dit maakt helemaal niks uit :P Ik krijg nu weer mensen die andere nicknames in de contactlist hebben.. Lijkt wel of Adium die nicknames alleen update bij opnieuw opstarten oid..
(net even geprobeerd, na opnieuw starten van Adium zijn de nicknames weer zoals ze horen :)) Hoop overigens nog steeds dat dit anders kan

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Adium doet ook vaag met mijn eigen naam. Hij pakt vaak mn nickname ipv mijn laatst opgegeven naam.
Is er een manier om dat te veranderen?

Die bots die je toevoegen heb ik ook, en inderdaad sinds dat ik adium gebruik...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

laatste Beta heeft een hoop uit gemaakt wat betreft nickname problemen. Je eigennaam bv zoals Kecin aangeeft. ik had dit probleem ook... nieuwste Beta heeft dit probleem niet meer :) (althans bij mij). Probeer het even zou ik zeggen.

Bots heb ik nog geen last van en gebruik adium nu bijna een jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 12:02
Hmm, ik heb zojuist geupdate naar de nieuwste beta (1.4b17).
Dat nicknameprobleempje had ik ook, hij pakte steeds mijn gebruikersnaam, geen andere ingestelde naam.
Nu heb ik echter hetzelfde probleem als de TS, namen van contactpersonen worden niet correct weergegeven. Het is hetzelfde als de screenshot van de TS.

De oplossing van het 'overriden' van de nicknameweergave lijkt niet veel uit te maken. Is dit nu een bug in de nieuwe beta (aangezien het niet zo was in versie 1.3.10)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
adyta schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:27:
Hmm, ik heb zojuist geupdate naar de nieuwste beta (1.4b17).
Dat nicknameprobleempje had ik ook, hij pakte steeds mijn gebruikersnaam, geen andere ingestelde naam.
Nu heb ik echter hetzelfde probleem als de TS, namen van contactpersonen worden niet correct weergegeven. Het is hetzelfde als de screenshot van de TS.

De oplossing van het 'overriden' van de nicknameweergave lijkt niet veel uit te maken. Is dit nu een bug in de nieuwe beta (aangezien het niet zo was in versie 1.3.10)?
ik (TS) gebruik wel gewoon 1.3.10, dus in mijn geval zit het probleem daar ook gewoon in.. Ik zal morgen eens die beta testen, zal ws niks uitmaken, maar gaat om het idee he :P

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

arjen9551 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 03:18:
[...]

ik (TS) gebruik wel gewoon 1.3.10, dus in mijn geval zit het probleem daar ook gewoon in.. Ik zal morgen eens die beta testen, zal ws niks uitmaken, maar gaat om het idee he :P
Adium heeft een erg goede support pagina. Het wordt actief ontwikkeld (open source, vast ontwikkelteam) en als je de engelse taal bij machte bent kun je zelf een bug-report indienen. Je kunt ook zoeken of het probleem al bekend is en of er aan gewerkt wordt.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ook last van dit probleem sinds ik gisteravond geupdate heb naar een beta-versie. Een aantal mensen hier hebben een nickname van een jaar (of misschien nog wel meer) terug. Is er intussen al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Emile schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:30:
Ook last van dit probleem sinds ik gisteravond geupdate heb naar een beta-versie. Een aantal mensen hier hebben een nickname van een jaar (of misschien nog wel meer) terug. Is er intussen al een oplossing?
Weet ik niet.. Maar ik ben nu een poosje de beta aan het draaien, maar heb er (tot nu toe) geen last meer van! Dus ik ben tevreden ;)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er ook last van dat Adium m'n naam niet kon onthouden, ook niet als je dat bij de voorkeuren aangeeft. Wat wel werkte, was om mijn naam te veranderen in mijn windows-live-MSN-huppelepuppes account. Dus even inloggen op msn.com (of is dat tegenwoordig live.com?) en daar je profiel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

nieuwste Adium beta werkt het wel gewoon :), zoals Arjen al zei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook het zelfde probleem, heb een thread geopend op cocoaforge forum, maar niks van reactie.. zoals gewoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Er worden bij sommige contacten 'msn namen' weergeven die al meer dan een jaar oud zijn, terwijl als ik met mijn muis over dit contact ga er bij 'schermnaam' wel de juiste 'msn naam' wordt weergeven. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Het is en blijft helaas een thirdparty app... ik heb zelf gewoon Aliassen toegekend met de echte namen van mijn contactpersonen...
Pagina: 1