Externe HDD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01-2025
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een pc aangeschaft met daarop windows 7 geinstalleerd. Ik wou bestanden van m'n oude computer (xp) naar de nieuwe verslepen via een externe HDD. De HDD wordt wel herkend in Windows XP maar niet in Windows 7. Het systeem bevat een ASUS P5QPL-AM met een G41 chipset en een Intel dual-core 6300. De externe HDD is een Western Digital Passport met 320 gb aan opslagcapaciteit. Heeft iemand een soort gelijk probleem of een oplossing hiervoor?

Fismeister

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Steek de externe hdd eens in een andere USB poort. Wellicht dat het huidige poortje net niet genoeg prik levert om je harddisk van voldoende stroom te voorzien. Liefst de poorten op de achterkant van de machine aangezien die meestal direct op het moederbord zitten en dus minimaal verlies onderweg (bekabeling) ondervinden.

https://discord.com/invite/tweakers

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 23:41
Kun je ook vertellen wat er gebeurt als je de schijf aansluit onder Windows 7?
Dus:

SATA->USB bridge wel of niet
de harde schijf wel of niet
bestandssysteem wel of niet

• Fismeister
Onder apparaatbeheer wordt de schijf wel vermeld. Onder eigenschappen en het tabblad volumes geeft hij: Schijf: Disk 1
Type: Standaard
Status: online
Partitiestijl: Master Boot Record (MBR)
Capaciteit: 305244 MB
Niet-Toegewezen ruimte: 1 MB
Gereserveerde ruimte: 0 MB

Bij stuurprogramma's geeft hij aan dat deze zijn bijgewerkt en onder details staat alleen dat het een schijfstation is. Ook rechtsonderin onder hardware veilig verwijderen kan ik kiezen voor External HDD uitwerpen. Windows herkent de schijf dus wel maar ik kan hem niet bereiken via windows verkenner. Wat ik nog was vergeten te vermelden is dat hij het vlak na de installatie van Windows wel deed maar nadat ik de updates had geinstalleerd niet meer. Ik heb ook verschillende usb-poorten geprobeerd maar dit loste het probleem niet op.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je moet hem een stations letter toewijzen gok ik.

https://discord.com/invite/tweakers

• Fismeister
Dat heb ik geprobeerd via schijfbeheer maar het is niet gelukt. Als ik met rechtermuisknop op de hdd klik en dan de optie Stationsletter en paden wijzigen klik dan geeft hij de volgende foutmelding:
De bewerking is mislukt omdat de consoleweergave van Schijfbeheer niet bijgewerkt is. Vernieuw de weergave vai de taak Vernieuwen. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u de console schijfbeheer te sluiten en vervolgens Schijfbeheer (of de computer) opnieuw op te starten.
Ik heb de pc opnieuw opgestart maar hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding. Is er nog een andere manier waarop ik de externe hdd een stationsletter toe kan wijzen?

• Fismeister
Ik heb probleem opgelost:) Ik heb onder apparaatbeheer de schijf verwijderd en daarna opnieuw aangesloten. Hij zocht automatisch naar stuurprogramma's en nu pakt ie hem wel. Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1