LCD tv geeft maar geen audio door via optische audio uitgang

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736

Topicstarter
Hallo, mijn pasgekochte Sharp LC-32LE705E heeft een optische audio uitgang.

Nou staat er gewoon doodleuk in de handleiding dat je uit PCM of dolby digital kan kiezen. Bij de DTV kan dat gewoon ja, maar er wordt nooit dolby ontvangen via Digitenne natuurlijk.

Nou heb ik mijn Xbox 360 erop aangesloten via HDMI, en ik krijg geen audio. De Xbox staat op Dolby Digital en ik krijg gewoon PCM stereo. Toen had ik Display Discovery uitgezet op de Xbox 360 en nu zegt de tv als Dolby aanstaat, 'er werd een incompatibel geluidssignaal ontvangen'.
Euh, wtf? Dolby Digital wordt toch gewoon via HDMI doorgegeven aan de TV? en daarna zou ik gewoon Dolby Digital moeten kunnen ontvangen via de digitale uitgang.

Hoe zit dit?

Ik wil natuurlijk als de Xbox aanstaat Dolby krijgen en als Digitenne aanstaat gewoon PCM krijgen...

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Het is waarschijnlijk niet het antwoord wat je horen wilt maar toch:

Download de laatste software van de Sharp website: http://www.sharp.nl/cps/r.../html/softwareupdates.htm

Is er in het menu van de 705 een audio-out optie wat betreft type output? PCM/Dolby Digital

Topicstarter
Friedchicken schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:34:
Het is waarschijnlijk niet het antwoord wat je horen wilt maar toch:

Download de laatste software van de Sharp website: http://www.sharp.nl/cps/r.../html/softwareupdates.htm

Is er in het menu van de 705 een audio-out optie wat betreft type output? PCM/Dolby Digital
Ik heb al de laatste software erop geïnstalleerd. Vind het erg flauw dat ze dat in de handleiding zetten dat het wel kan, en op de doos gewoon dolby digital plus staat.
Ik heb al gemaild naar Sharp maar nog geen antwoord terug...

Heb nou gewoon optische kabel direct aangesloten op de Xbox 360 en TV kijken dan maar door die bagger speakers in de tv zelf :(

Of het kan hardwarematig gewoon niet, of er zit gewoon een fout in de software... Er zit voorlopig maar een paar dingen op aangezien ik een z-5500 van Logitech heb (die heeft maar één toslink ingang):
1. een toslink-coax converter gebruiken en dan toslink->converter->coax->z-5500 coax ingang (best omslachtig :P )
2. of de analoog stereo output gebruiken en die aansluiten op de 3.5mm ingang van de z-5500...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Was 't niet zo dat HDMI-DD-audio -> optisch DD gewoonweg vanwege copyright en beveiligingen enzo niet toegestaan werd? Althans, mijn Sony doet het ook niet en toen was dat een argument geloof ik.

Topicstarter
Ik citeer letterlijk uit de handleiding:
Na het aansluiten
Instelling voor de digitale audio-uitgang
Nadat een versterker met een digitale audio-ingang
en externe luidsprekers op de afgebeelde wijze zijn
aangesloten, moet u een audio-uitgangsformaat
instellen dat compatibel is met het programma
waarnaar u kijkt of het apparaat dat is aangesloten.
Ga naar “MENU” > “Opties” > “Digitale
audio-uitgang” > selecteer “PCM” of
“Dolby Digital”
OPMERKING
Bij gebruik van de “Dolby Digital” instelling wordt er
Dolby Digital uitgevoerd wanneer het Dolby Digital of
Dolby Digital Plus audioformaat wordt ontvangen. Bij
gebruik van de “PCM” instelling wordt er PCM uitgevoerd
ongeacht het audioformaat dat u ontvangt.
Dan moet ie het toch gewoon doen! Dit was een van de redenen waarom ik hem heb gekocht, nooit meer kabeltjes wisselen enzo... alles gaat gewoon naar de TV.

En die copyrights, heeft zeker te maken met HDMI en Dolby. Waarom doet een receiver dan gewoon wel DD ontvangen via HDMI?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wellicht omdat de receiver netjes aan HDCP doet? En je TV ontvangt het probably ook allemaal prima, alleen weigert het ie door te sturen over een onbeveiligde uitgang?

Sommigen zeggen wel DRM, anderen zeggen dat de designers 't gewoon niet gefixed hebben: http://www.redflagdeals.c...ptical-v-receiver-557043/

[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 25-02-2010 16:55 ]

Topicstarter
Osiris schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:51:
Wellicht omdat de receiver netjes aan HDCP doet? En je TV ontvangt het probably ook allemaal prima, alleen weigert het ie door te sturen over een onbeveiligde uitgang?

Sommigen zeggen wel DRM, anderen zeggen dat de designers 't gewoon niet gefixed hebben: http://www.redflagdeals.c...ptical-v-receiver-557043/
Dat HDCP verhaal, moet je nou bang zijn dat je op de 'blacklist' komt als je af en toe 'illegale' filmpjes streamt vanaf je PC ofzo?

En hoe weet je of je eigen tv HDCP heeft dan? Hoe moet een HDCP trouwens op een blacklist komen als deze niet eens aan internet verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 01:09
Het zit zo:

een hdtv downmixed het geluid altijd naar stereo, wanneer er content vanaf een extern apparaat wordt gekeken/gespeeld.
Dus wanneer je een dvd kijkt via een aangesloten dvd-speler, een blu-ray vanaf de ps3 of een game op de xbox speelt, stuurt de tv stereo uit de optische uitgang.

Alleen wanneer je naar een HD zender kijkt (zoals Discovery HD) en je doet dit via de interne HD tuner (denk aan Ziggo met een CAM module die in de tv zit), geeft de tv wèl surround door. Daarom staat er ook in de specs dat de tv dit ondersteunt.

Dit downmixen heeft te maken met afspraken met filmmaatschappijen ivm kopieerbeveiliging.

Daarom moet je je apparatuur altijd direkt op je receiver aansluiten en dus niet doorlussen vanaf de tv.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 27-02-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Da's mooi verrot voor de mensen die maar één optische ingang hebben op hun receiver dan... in plaats van dat ze dan standaard ook een coax audio op de tv zetten, nee hoor.

Dan meer eens kijken naar een goede stereo->3.5 mm jack kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 01:09
Voor mensen met maar 1 optische input op hun receiver is er een hele goedkope oplossing: een optische switch. Kost een tientje.

http://www.popelectronics...in-uitgangen-pr-1454.html

Als je een surround hebt zou ik zeker de xbox op de reciever aansluiten met een optische kabel, als de receiver geen hdmi inputs heeft. Gamen in surround is geweldig.

[ Voor 29% gewijzigd door Ferry34 op 28-02-2010 01:58 ]

Pagina: 1