[VS2k8] Web References gebruiken niet de meest recente code

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende pobleem. De Web references die ik gebruik worden niet bijgewerkt in de test applicatie.

Als ik een paar regels code in een bestaande methode erbij tik dan worden deze niet meegenomen in de test applicatie, het volgende heb ik al geprobeerd

Reference updaten
C:\User\Username\Microsoft\Testapplicatie en andere aanverwante mappen verwijderen
Reference verwijderen en opnieuw toevoegen
Rebuilden/Clean/Build van de webservice
weghalen van de compiled dll

iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen zodat de nieuwe code meteen word opgepakt in de reference?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Normaliter kun je rechtsklikken op de web reference en op update of refresh klikken. Heb je gecheckt dat de consument van je web reference wel ingesteld staat op je test project, en niet op een of andere live draaiende web reference? Is mij wel eens gebeurd.

[ Voor 50% gewijzigd door Grijze Vos op 24-02-2010 15:01 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24

Haan

dotnetter

Een web reference is sowieso niet dynamisch, dus als er iets in de webservice wijzigt, moet je je reference handmatig updaten. Dat kan zoals gezegd gewoon door 'update web reference' te kiezen in Visual Studio

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal even uitleggen wat het probleem is.

Probleem is dat er een exception word gegooid op line 279. Deze heb ik gefixed (Object Reference not set) door een if blokje met if (GebruiktObject != null). Deze heb ik opgeslagen en alsnog blijft hij de exception geven op diezelfde line.

ik heb al tig keer op dat "update web reference" geklikt maar hij geeft steeds weer hetzelfde.

@Grijze Vos:
momenteel heb ik nog geen live omgeving dit is echt alleen maar een appje om de service te debuggen bij het opbouwen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Even hardop denken:
-Een web reference is een reference naar een web service die ergens draait. Je hebt dus in die web service iets aangepast, en daarna wel opnieuw gedeployed?
-Als je dat gedaan hebt, moet een update van de web reference gewoon werken. Het lijkt er dus op dat in de vorige stap iets niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel draait de web service nog onder de VS2008 webserver. Ik neem aan dat deze bij elke keer F5 aangepast word met de nieuwe stukjes code. Ook die heb ik gecleaned en gebuild en gerebuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
Schiet alle draaiende webservers eens af in je taakbalk en build & run de webservice opnieuw. Daarna update je de web reference, en dan rebuild je je client project.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas nog steeds bij dezelfde line een error. met update web reference en bij delete en opnieuw invoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Probeer anders eens om te testen iets heel anders in je web service te zetten, zodat je 100% zeker weet dat de web service echt niet update. Zou beetje jammerlijk zijn als achteraf zou blijken dat je web service wel update, maar dat de fout ergens anders zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:23:
Nee, helaas nog steeds bij dezelfde line een error. met update web reference en bij delete en opnieuw invoegen
Collega van me had een tijdje een probleem met VS2005 waarbij hij niet kon debuggen, VS2005 bleef de oude code gebruiken.... Het toevoegen van de system.codedom tag aan de web.config was daarbij de oplossing, maar dat doet VS2008 al default...

Zet eens een throw exception in de webmethod en zet beide projecten in een solution, kun je dan door je nieuwe code stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb direct na het aanroepen van de webmethod een return gezet, hij negeert het en gaat gewoon door met de code die er vroeger stond. ook nadat ik de webserver heb uitgezet, service rebuild, aanzetten, webservice refresh, client rebuild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
Je kunt nog probereren de temporary asp.net files weg te gooien, maar dat is wel redelijk farfetched. Heb dat soort problemen eigenlijk alleen nog maar onder IIS gezien, nooit op een development omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is dat de enige folder of zijn er nog meer verspreide hidden folders waar MS zoveel van houd :P

edit:
geprobeerd, haalt niks uit
edit2:
volgende dag en reboot later nog steeds hetzelfde probleem...
edit3:
project verplaatst naar local IIS server, applicatie pakte de instant return code wel. Nadat ik deze code heb weg gehaald deed hij nog steeds een instant return.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bump-update

Probleem is opgelost door het asmx bestand te viewen in de browser. Hierdoor worden alle wijzigingen wel opgenomen in de compiled versie.
Waarom weet ik niet maar zoals mn oom zegt "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan"

Hopelijk helpt dit mensen met hetzelfde probleem ooit eens :P
Pagina: 1