Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steve2507
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-07 22:13
Aangezien mijn appartement binnen enkele maanden zal worden opgeleverd ben ik druk bezig met onder andere het opzetten van een goede geluidset.
Inmiddels aangeschaft zijn een set Paradigm Millenia 300's & een Ultracube 10. Versterker is een Onkyo PA-MC5500.

Om het geheel van geluid te voorzien ben ik van plan om de HTPC als receiver te gebruiken. Dat houdt dus in dat deze een 5.1/7.1 geluidskaart zal moeten huisvesten van voldoende kwaliteit (audiotrak/m-audio/motu/...). Maar belangrijker: dat deze ook daadwerkelijk 6+ analoge outputs heeft, en niet alleen digitale pass-through heeft.

Nou heb ik onder andere de audiotrak prodigy 7.1 gevonden, maar dat is een interne geluidskaart. Mijn wens gaat eigenlijk uit naar een USB/firewire kaart met 5.1/7.1 mogelijkheden. En die kan ik, raar genoeg, niet vinden (creative telt niet mee). Daarnaast zouden XLR's een pre zijn, aangezien de amp die aansluitmogelijkheid biedt.

Even voor de duidelijkheid: als ik een film afspeel op de HTPC, waar surround onder zit, dan verwacht ik dat dit netjes door de geluidskaart (/driver) wordt afgehandeld en opgedeeld naar de benodigde kanalen.
Er zijn zat kaarten van bijv. motu te vinden met 8+ kanalen, maar daar gaat dit vziw niet zomaar werken.

Ideëen? Of klopt mijn gedachtegang hierin gewoon niet?
Misschien handig om te weten: totaal budget voor htpc is 2k, dat is dus inclusief geluidskaart.

[ Voor 14% gewijzigd door steve2507 op 15-03-2010 15:47 ]