• steve2507
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10-2025
Aangezien mijn appartement binnen enkele maanden zal worden opgeleverd ben ik druk bezig met onder andere het opzetten van een goede geluidset.
Inmiddels aangeschaft zijn een set Paradigm Millenia 300's & een Ultracube 10. Versterker is een Onkyo PA-MC5500.

Om het geheel van geluid te voorzien ben ik van plan om de HTPC als receiver te gebruiken. Dat houdt dus in dat deze een 5.1/7.1 geluidskaart zal moeten huisvesten van voldoende kwaliteit (audiotrak/m-audio/motu/...). Maar belangrijker: dat deze ook daadwerkelijk 6+ analoge outputs heeft, en niet alleen digitale pass-through heeft.

Nou heb ik onder andere de audiotrak prodigy 7.1 gevonden, maar dat is een interne geluidskaart. Mijn wens gaat eigenlijk uit naar een USB/firewire kaart met 5.1/7.1 mogelijkheden. En die kan ik, raar genoeg, niet vinden (creative telt niet mee). Daarnaast zouden XLR's een pre zijn, aangezien de amp die aansluitmogelijkheid biedt.

Even voor de duidelijkheid: als ik een film afspeel op de HTPC, waar surround onder zit, dan verwacht ik dat dit netjes door de geluidskaart (/driver) wordt afgehandeld en opgedeeld naar de benodigde kanalen.
Er zijn zat kaarten van bijv. motu te vinden met 8+ kanalen, maar daar gaat dit vziw niet zomaar werken.

Ideëen? Of klopt mijn gedachtegang hierin gewoon niet?
Misschien handig om te weten: totaal budget voor htpc is 2k, dat is dus inclusief geluidskaart.

[ Voor 14% gewijzigd door steve2507 op 15-03-2010 15:47 ]